اقامت سرمایه گذاری

اقامت سپرده گذاری راهی به سوی تجارت آزاد در امارات . برای این سرمایه گذاری مناسب تر بوده و زودتر شما را به اقامت دائم می رسانند.

دریافت اقامت از کشور امارات مانند سایر کشورهای جهان از مسیرهای مختلفی صورت می گیرد. اما سریع ترین و محبوبترین راهکار اقامت سپرده گذاری است که مزایای بی شماری به همراه دارد. اما پیش از اینکه برای سرمایه گذاری در این کشور تصمیم بگیرید، بهتر است از مزایای این اقدام آگاهی پیدا کنید.

3 40

کشور امارات انواع اقامت سپرده گذاری

اقتصادهای جهانی مبتنی بر تجارت بین المللی و پذیرای سرمایه های خارجی است. به همین دلیل این کشور در سال 2018 با جذب بیش از 10 میلیارد سرمایه گذاری خارجی موفق به کسب در این کشور انواع مسیرهای سرمایه گذاری با ریسکهای متفاوت برای ورود سرمایه گذاران خارجی مهیاست. 

در کشور امارات انواع اقامت سپرده گذاری، سرمایه گذاری، معاملات بورس، صندوق ها و طرح های بازنشستگی خصوصی، خرید ملک و… هماهنگ با طبقات مختلف درآمدی برای ثروت سازی در اختیار مهاجران قرار می گیرد. اما برای اینکه در این کشور سرمایه گذاری سودآور و مطمئنی داشته باشید باید ابتدا از چگونگی و شرایط آن آگاهی کافی کسب کنید.

اهمیتی که دولت امارات به رشد اقتصادی می دهد موجب شده هر سال قوانین پویاتری برای تسهیل اقامت سرمایه گذاری اتخاذ کند. نکته جالب توجه این است که در سال 2016 سرمایه گذاری در امارات به رتبه 6 آسیا ارتقا پیدا کرد. 

 

ضمن اینکه مطابق با آمارها میزان سرمایه گذاری در امارات بین سال 2014 و 2015 به طور میانگین 25 درصد افزایش یافته و به مبلغی در حدود 13 میلیارد دلار رسیده است.

روش های مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

  • مهاجرت خرید ملک و منزل در دبی.
  • مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری.

 

البته باید بگوییم که از آنجایی که پاسپورت امارات یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان یا به عبارت صحیح تر، قدرتمندترین پاسپورت جهان محسوب می شود، اخذ اقامت دائم دبی کاری بسیار دشوار و تقریبا ناممکن است.

هتل تاج دبی
7-40.jpg

چنانچه سرمایه گذاران تمایل داشته باشند مناطق آزاد تجاری با رشد بیشتر مانند دبی را انتخاب کنند، می توانند مجوزهای لازم را از اداره مهاجرت امارات پیگیری کنند. 

این افراد ابتدا حیطه فعالیت شان را تعیین کرده و دولت امارات بر مبنای آن مجوزهای لازم را صادر می کند. این مجوزها در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری یا سایر فعالیت های حرفه ای صورت می گیرد. 

در این روش چنانچه افرادی که شرکت را تاسیس کرده اند از طریق آن برای دولت این کشور سودآوری سالانه داشته باشند، می توانند به واسطه ثبت شرکت برای خود و اعضای خانواده اقامت بگیرند. پروسه ثبت شرکت و دریافت اقامت به طور میانگین یک ماه زمان می برد.

یکی از روش هایی که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند، ثبت شرکت در دبی می باشد. در گذشته افراد خارجی فقط مجاز به در اختیار داشتن حداکثر 49 درصد از سهام شرکت بودند.

 

اما امروزه این قانون تغییر کرده است و افراد می توانند بدون نیاز به یک فرد اماراتی نیز، شرکت خود را به ثبت برسانند. ثبت کردن همه ی انواع شرکت ها در دبی مجاز و قانونی می باشد. همچنین باید بگوییم که برای ثبت شرکت، حداقل 1000 درهم سرمایه ی اولیه مورد نیاز است.

یکی دیگر از شیوه های جذاب اقامت سرمایه گذاری در امارات خرید ملک است. خرید ملک در این کشور برای مهاجران بین المللی مجاز بوده اما سیر قانونی خودش را دارد. در صورتی که از لحاظ تامین سرمایه اولیه ای در حدود ا میلیون درهم امارات مانعی نداشته باشید، می توانید طعم شیرین اقامت در کشوری ثروتمند و رو به رشد را بچشید. 

 

اولین گام در این مسیر این است که متقاضیان به طور دقیق در مورد املاک مجاز و قابل خرید برای مهاجران از اداره املاک و مستغلات اطلاعات کامل کسب کنند. 

 

در مرحله بعدی پس از خرید ملک های تعیین شده با ارزش مشخص می توانند در خواست اقامت بدهند. در پاسخ به این درخواست، اقامت دو ساله به شما تعلق می گیرد که بعد از این مدت زمان می توانید اقامت خود را تمدید کنید.

باید تاکید کنیم که افراد بعد از خرید ملک مجاز نیستند در حین اقامت اشتغال به کار داشته باشند. برای کسب مجوزهای کاری باید به طور مجزا ویزای کاری دریافت کنند. خوشبختانه موقعیت اقتصادی امارات در چندین سال گذشته به شدت رو به رشد بوده و فرصت های بسیار عالی برای سودآوری سرمایه گذاران به خصوص در زمینه خرید ملک فراهم می کند. 

 

با این حساب ارزش ملک خریداری شده روز به روز رشد بیشتری خواهد داشت. خرید ملک تنها در بخش های خاصی از امارات برای خارجی ها امکان پذیر است. یکی از مزایای این شیوه این است که برای سرمایه گذاری لزومی ندارد در این کشور ملک شخصی داشته باشید. ویزای اقامتی آن طولانی مدت بوده و فرصت اقامت برای تجارت را به مهاجران می دهد.

حال شاید این سوال به وجود بیاید که با وجود کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا، کانادا و آلمان، چرا باید در یک کشور واقع در خاورمیانه سرمایه گذاری کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد مزایای ثبت شرکت در دبی مطالبی را ارائه دهیم.

در ادامه به برخی از مزایای ثبت شرکت در امارات اشاره خواهیم کرد.

  • عدم نیاز به ارائه ی مدرک زبان و مدرک تحصیلی.
  • امکان ارسال جاب آفر به سراسر نقاط جهان.
  • کوتاه بودن پروسه ی ثبت شرکت.
  • عدم نیاز به داشتن پیشینه در مالکیت شرکت.
  • عدم محدودیت سنی برای ثبت شرکت.
  • امکان فعالیت در 10 زمینه ی تجاری متفاوت تنها فقط با یک مجوز ثبت.
  • اخذ اقامت موقت دو ساله برای فرد متقاضی و خانواده ی او.

با این توصیف یکی از مسیرهای اصلی اخذ اقامت 10 ساله اقامت سپرده گذاری می باشد. اگر اقامت امارات را دارید و به دنبال اقامت 10 ساله می باشید می توانید از اقامت سپرده گذاری استفاده کنید. 

با توجه به قوانین اگر 2 میلیون درهم امارات در حساب بانکی خود بگذارید و به مدت دو سال این مبلغ را بلوکه کنید، می توانید اقامت 10 ساله دریافت نمایید. بعد از اتمام این زمان 2 ساله میتوانید اصل پول خود به اضافه 170 هزار درهم سود خود را از بانک دریافت نمایید در ضمن از مزایای اقامت 10 ساله تان بهره مند شوید.

یکی از شیوه های اقامت سرمایه گذاری که دست افراد خلاق و ایده پرداز را برای شروع کسب و کار در فرصتی جدید باز می گذارد، اقامت کارآفرینی در امارت است. از آنجایی که دولت این کشور شرایط ایده آلی برای جذب سرمایه های خارجی به وجود آورده بسیار مورد استقبال مهاجران  قرار گرفته است. 

 

همانطور که می دانید امارات منابع نفتی بی نظیری دارد و به دنبال راهکارهایی برای ایجاد تنوع سرمایه گذاری در ذخایر نفتی است. در ضمن این کشور از طرح های نوین و اقتصادی در زمینه مواد غذایی، بهداشت، نوشیدنی و ساخت و ساز به شدت استقبال می کند. 

 

در این راستا دولت امارات بالاترین سهم منابع مالی سالانه را برای توسعه طرح های خلاقانه کارآفرینان اختصاص داده است. مهم تر اینکه برای حمایت و تشویق کارآفرینان پاداش هایی مانند تخفیف در مالیات و مشاوره ها و حمایت های مالی در زمینه تحقق پروژه انجام می دهد..

افراد می توانند برای ثبت شرکت در دبی از موسسات متنوعی استفاده کنند. پیشنهاد ما به شما، موسسه ی خبیر دبی می باشد. اما حال به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا خبیر دبی باید انتخاب شما باشد؟

 

خبیر دبی از سال 2003 تاکنون یعنی 19 سال، به ارائه ی خدمات و مشاوره ی اقتصادی در شهر دبی مشغول می باشد. خبیر دبی به طور تخصصی به فعالیت در شهر دبی می پردازد. شما می توانید برای ثبت شرکت در دبی با مشاوران مجرب خبیر دبی، ارتباط برقرار کنید.

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام