در این مطلب سعی داریم شما را در مورد بهترین کشور برای اقامت راهنمایی کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

معرفی کشور امارات متحده عربی

کشور امارات متحده عربی UAE که مختصرا امارات نامیده می شود کشوری در غرب آسیا و شرق شبه جزیره عربستان است.

کشور امارات متحده عربی به واسطه دریای خلیج فارس با ایران و قطر مرز دریایی دارد و هم چنین با کشور های عمان و عربستان سعودی مرز مشترک دارد. پرجمعیت ترین و مرکز بین المللی این کشور شهر دبی است اما پایتخت آن ابوظبی می باشد.

 وجود شرایط پایدار سیاسی و اقتصادی در امارات متحده عربی این کشور را به محیطی توانمند و قوی جهت انجام فعالیت های سیاسی و اقتصادی خرد و کلان و هم چنین برای بازرگانی تبدیل نموده است.

امارات پیشرفت های مداومی در فعالیت های اقتصادی داشته است که باعث رشد بیش ار این کشور در این زمینه شده است. امارات از لحاظ گردشگری دارای وضعیت مناسبی است.

به گونه ای که شهر دبی به عنوان برترین مقصد جهت گردشگری در خاور میانه معرفی شده و جدا از اقامت سالانه تعداد زیادی توریست جهت تفریح و گردشگری به دبی سفر می کنند. شهر دبی به عنوان پنجمین مقصد گردشگری جهان است که سهم زیادی از گردش اقتصادی کشور امارات به خود اختصاص داده است.

 

اقامت دبی

شاید شما نیز در مورد گرفتن اقامت دبی مطالبی را خوانده باشید. در این بخش سعی داریم شما را با انواع اقامت در دبی و شرایط  اقامت در دبی آشنا کنیم.

 

انواع اقامت در دبی

 اقامت دبی از طریق خرید ملک

یکی از ساده ترین روش ها جهت گرفتن اقامت در دبی سرمایه کذاری روی یک ملک در شهر دبی می باشد‌. در این روش متقاضی می تواند از راه سرمایه گذاری ملک غیر تجاری یا خرید یک ملک به ارزش حداقل یک میلیون درهم اقامت ۳ تا ۵ ساله در شهر دبی را دریافت کند.

بعد از پایان ۳ تا ۵ سال در صورتی که ملک متعلق به فرد باشد امکان تمدید آن وجود دارد. در صورت داشتن ویزای ۵ ساله متقاضی قادر است اقامت خود را ۵ سال دیگر تمدید کند.

اقامت از طریق ثبت شرکت

جهت گرفتن اقامت دبی متقاضی می تواند یک شرکت جدید در دبی ثبت کند یا این که در شرکتی که از پیش وجود داشته سرمایه گذاری کند.

در گذشته امکان سرمایه گذاری دبی ۴۹ درصد سهام شرکت موجود بود و ما بقی باید توسط یک فرد اماراتی خریداری می شد اما امروز این قانون تغییر کرده و فرد متقاضی می تواند ۱۰۰ درصد سهام شرکت را به تنهایی بخرد.

با استفاده از این روش شما قادر هستید با استفاده از سرمایه گذاری در شرکت کسب و کار تازه ای شروع کنید و از زمانی که  شرکت به نام شما ثبت شود اقامت سه ساله در دبی دریافت کنید.

 اقامت بلند مدت ۵ ساله یا ده ساله؛

اخذ اقامت بلند مدت ۵ ساله و ده ساله (ویزای طلایی دبی) برای شرایط زیر مقدور است؛

الف_ برای افرادی که حداقل ده میلیون درهم در یکی از زمینه های کاری در دبی سرمایه گذاری کنند، ویزای اقامت ده ساله صادر خواهد شد.

ب_ برای افراد متقاضی که ۵ میلیون درهم سرمایه گذاری کرده باشند ویزای اقامت ۵ ساله صادر می شود.

ج_ برای افرادی که حداقل دارای ۵۵ سال سن هستند و حداقل دو میلیون درهم در املاک دبی سرمایه گذاری کرده باشند ویزای بازنشستگی ۵ ساله صادر خواهد شد که پس از آن به صورت نا محدود قابل تمدید می باشد.

 اقامت دبی از طریق کار؛ 

اقامت دبی برای ایرانیان از طریق کار در دبی ممکن است. در این روش فردی باید به عنوان کفیل به دولت امارات درخواست ویزای دو ماهه دهد.

کفیل با گذاشتن ضمانت در امارات حامی شما خواهد بود و در صورتی که شما به صورت غیر قانونی اقدام به ماندن در دبی کنید. کشور امارات از طریق ضامن اقدام به دریافت جریمه خواهد کرد.

 اقامت از طریق ازدواج؛

متقاصی می تواند از طریق ازدواج اقدام به گرفتن اقامت کند. اگر مرد اماراتی با زن خارجی ازدواج کند. خانم قادر است اقامت سه ساله دریافت کند

و در صورت دوام ازدواج اقامت دائم بگیرد اما اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند تابعیت دائمی به مرد داده نخواهد شد و مرد در صورت دوام ازدواج باید اقامت خود را به صورت سه ساله مرتبا تمدید کند.

 

هزینه مهاجرت به دبی

جهت محاسبه کلی هزینه مهاجرت به دبی باید این نکته را در نظر گرفت که در ابتدا هزینه هایی مانند هزینه های انگشت نگاری، دریافت پاسپورت، دریافت ویزا، پیگیری پرونده و… را برای شروع وجود دارند.

پس از آن شما باید مدارکی را به کار فرما ارائه دهید که همه آن ها در بردارنده هزینه برای شما خواهد بود. کار فرما پس از بررسی مدارک شما به شما اعدام می کند که آیا واجد شرایط مهاجرت به دبی خواهید بود یا خیر.

آماده کردن مدارکی مانند معاینه بهداشتی، مدارک هویتی، تحصیلی و … در بردارنده هزینه خواهد بود. هم چنین اگر از طریق سرمایه گذاری در شرکت با خرید ملک قصد گرفتن اقامت در دبی را دارید خرید آن برای شما در بر دارنده هزینه می باشد.

 

خیبر دبی؛

اگر در مسیر مهاجرت به دبی و اقامت دبی دچار سر درگمی هستید دیگر نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم مرکزی معتبر جهت دریافت مشاوره به شما معرفی کنیم. تیم حرفه ای خیبر دبی با سابفه چندین ساله در زمینه گرفتن ویزا و اقامت در دبی به شما عزیزان مشاوره حرفه ای می دهد.

خیبر دبی در مورد اقتصاد کشور امارات تجربه داشته و شما را در زمینه مهاجرت و گرفتن اقامت راهنمایی و مشاوره می دهد. با خیبر دبی شما بهترین راه را جهت مهاجرت به دبی انتخاب می کنید

و با کم ترین هزینه ممکن قادر به گرفتن اقامت خواهید بود. اگر قصد گرفتن اقامت و شروع کسب و کار در دبی را دارید عجله کنید و با تیم خیبر دبی همراه شوید و از تجارب و راهنمایی های افراد این تیم بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام