امارات اقدام دزدی دریایی حوثی ها علیه کشتی باری غیرنظامی با پرچم امارات در دریای سرخ را محکوم کرد

نیویورک، 13 ژانویه 2022 (وام) — امارات توقیف یک کشتی باری غیرنظامی با پرچم امارات را در دریای سرخ توسط حوثی ها در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت میانه به عنوان یک اقدام دزدی دریایی محکوم کرد. شرق.

کشتی باری غیرنظامی معروف به RWABEE در 3 ژانویه توسط حوثی ها توقیف شد. چندین عضو شورای امنیت نیز در این نشست توقیف کشتی را محکوم کردند. بسیاری از کشورها و سازمان‌ها بیانیه‌هایی در محکومیت تصرف RWABEE توسط حوثی‌ها صادر کرده‌اند.

لانا نصیبه، نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل گفت: «ما با شدیدترین عبارات، اقدام دزدی دریایی حوثی ها علیه کشتی باری غیرنظامی RWABEE در بندر حدیده را محکوم می کنیم. “این تشدید خطرناکی علیه ایمنی دریانوردی دریایی در دریای سرخ است. مستلزم اتخاذ موضع قاطع شورای امنیت است. ما از همه کشورهایی که بیانیه هایی در محکومیت این اقدام دزدی دریایی صادر کرده اند تشکر می کنیم.”

سفیر نصیبه تاکید کرد که تا زمانی که شبه‌نظامیان حوثی به خصومت‌ها و تجاوزات مکرر علیه مردم یمن دست نزنند، پیشرفت در پایان دادن به بحران در یمن امکان‌پذیر نخواهد بود. وی همچنین تلاش حوثی ها برای هدف قرار دادن قلمرو پادشاهی عربستان سعودی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک را به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی به شدت محکوم کرد.

سفیر نصیبه در ادامه بر اهمیت گردهمایی یمنی‌ها برای دستیابی به اجماع، اتحاد مردم یمن در راستای توافق ریاض و اولویت دادن به منافع ملی یمن برای خدمت به آرمان‌های مردم تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش‌های اخیر دولت یمن برای بهبود اقتصاد استقبال کرد و خاطرنشان کرد که امارات به دنبال توسعه راه‌حل‌هایی است که به پیشرفت اقتصاد کمک می‌کند.

سفیر نصیبه همچنین خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه مردم یمن شد.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303010633

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : چالش دوچرخه سواری لیوا مشارکت عظیمی را ثبت کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام