امارات متحده عربی آموزش حضوری را از سر می گیرد

ابوظبی_ 24 ژانویه 2022 ( وام )_ مدارس در امارات امروز پس از دو هفته استفاده از سیستم آموزش آنلاین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، همزمان با روز جهانی آموزش، که مصادف با 24 ژانویه است، آموزش حضوری را از سر گرفتند.

این کشور در حال اجرای بازگشت تدریجی به تحصیل حضوری در دو گروه است که گروه اول امروز و گروه دوم در 31 ژانویه به مدارس باز خواهند گشت.

گروه اول شامل دانش آموزان مهدکودک، دانش آموزان پایه 1، دانش آموزان کلاس 12 یا 13 در سیستم بریتانیا، دانش آموزانی که قرار است در آزمون های بین المللی و اصلی شرکت کنند و دانشجویان آموزش عالی هستند.

از زمان شیوع بیماری همه گیر کوفید-19 امارات متحده عربی ثابت کرده است که یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد. به دلیل پروتکل‌های پزشکی اتخاذ شده، موفقیت‌های بخش پزشکی خود در طول همه‌گیری و استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای تضمین تداوم آموزش، قادر به غلبه بر شرایط اضطراری است.

امروز جهان چهارمین روز بین المللی آموزش را با موضوع “تغییر مسیر، تغییر آموزش” جشن می گیرد. در بیانیه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) بر اهمیت ارائه آموزش خوب و عادلانه برای همه تاکید شده است. نزدیک به 258 میلیون کودک و جوان در آموزش ثبت نام نمی کنند در حالی که 617 میلیون جوان نمی توانند بخوانند و بنویسند.

از نظر کمک های خارجی، امارات متحده عربی مایل است آموزش را در اولویت قرار دهد و در جریان بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل متحد (سازمان ملل) تحت عنوان “کودکان و درگیری های مسلحانه” که در سپتامبر 2020 برگزار شد، تاکید کرد که کل کمک های مالی خود برای حمایت از پروژه های آموزشی در سطح جهان است. بالغ بر 1.55 میلیارد دلار آمریکا، شامل 284.4 میلیون دلار برای مناطق آسیب دیده از بحران است.

از سال 2017، امارات متحده عربی با صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سایر شرکا برای حمایت از تحصیل 20 میلیون کودک در 59 کشور همکاری کرده است.

امارات متحده عربی جزو اولین کشورهایی است که از فناوری های پیشرفته برای غلبه بر شرایطی که مانع آموزش و گسترش دانش در سطح منطقه و بین المللی می شود، استفاده می کند. در این چارچوب، اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، مدرسه دیجیتال را به عنوان یکی از ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم و اولین مدرسه الکترونیک دیجیتال معتبر عربی افتتاح کرد. او همچنین اتحاد برای آینده یادگیری دیجیتال را افتتاح کرد.

امارات متحده عربی با تأسیس مدارس و دانشگاه ها و ارائه کمک های مالی و بودجه ای که به ارائه آموزش به جوامع مختلف کمک می کند، به ترویج آموزش در سطح جهانی کمک می کند. بنابراین، ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم با 45.5 میلیون نفر در سراسر جهان تماس گرفته است در حالی که صندوق توسعه ابوظبی به تامین مالی ده ها پروژه توسعه بین المللی در بخش آموزشی ادامه می دهد.

در فوریه 2018، امارات متعهد شد که کمک های مالی به مبلغ 367 میلیون درهم (100 میلیون دلار آمریکا) به مشارکت جهانی برای آموزش، برای بهبود نتایج یادگیری برای 870 میلیون کودک در 89 کشور در حال توسعه، ارائه کند.

امارات متحده عربی با همکاری شرکای منطقه ای و بین المللی خود، تلاش های قابل توجهی را برای ارائه آموزش کافی به آنها و آموزش مهارت های مورد نیاز برای اطمینان از آموزش به آنها انجام می دهد.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303014398

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : شارجه پنجاهمین سالگرد به سلطنت رسیدن حاکم را جشن می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام