اکسپو 2020 دبی تلاش ها را برای رسیدگی به بزرگترین چالش های جهان با پایان هفته اهداف جهانی به پیش می برد

دبی، 23 ژانویه 2022 (وام) — اکسپو 2020 دبی هفته اهداف جهانی خود را روز شنبه با وعده ادامه تلاش ها برای رسیدگی به بزرگترین چالش های جهان به پایان رساند.

آمینه جی محمد هفته گذشته در مراسم راه اندازی در الوصل پلازا گفت: «این به تک تک ما بستگی دارد، به صورت فردی و جمعی، این مشارکت را به مشارکت و سرمایه گذاری تبدیل کنیم که زندگی مردم را در همه جا بهبود بخشد». با توجه به اهداف جهانی که در تار و پود نمایشگاه اکسپو 2020 تنیده شده اند، نمی توانم مکان مناسب تری برای تجدید تعهد مشترکمان برای حفظ وعده هایی که در سال 2015 داده بودیم، بیاندیشم.

از آن زمان، هفته جهانی اهداف – که با همکاری سازمان ملل متحد برگزار شد و برای اولین بار در خارج از نیویورک برگزار شد – میزبان بی شمار رویدادهای ترکیبی خاص، فعال سازی ها و تجربیات فراموش نشدنی بازدیدکنندگان بوده است که هر کدام نیاز جمعی و فوری ما را برای پرداختن به 17 مورد برجسته اهداف توسعه پایدار (SDGs) قبل از پایان سال 2030 نشان می دهد.

سخنرانان رویداد سرفصل «اهداف جهانی برای همه» در Nexus for People and Planet در منطقه فرصت اکسپو شامل ساندا اوجیامبو، مدیرعامل و مدیر اجرایی پیمان جهانی سازمان ملل بود. جروم فاستر دوم، فعال عدالت اقلیمی ایالات متحده و جوانترین مشاور آب و هوای کاخ سفید. استاد بزرگ هلن کلارک، نخست وزیر سابق نیوزلند؛ و SDG از ریچارد کرتیس فیلمنامه نویس بریتانیایی و رابین رایت بازیگر آمریکایی حمایت می کنند.

بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با پیوستن مجازی به آن، گفت: “اگر می خواهیم تا سال 2030 به اهداف حیاتی برسیم، باید سال 2022 و هر سال پس از آن سال اقدام باشد. همه دست‌ها را در دست بگیرید – دولت‌ها، سازمان‌های بشردوستانه، سازمان‌های غیرانتفاعی و بخش خصوصی؛ تمرکز متعهد به همکاری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سال‌های آینده.»
ساندا اوجیامبو، عضو پیمان جهانی سازمان ملل، گفت: «ما به رهبران کسب‌وکار نیاز داریم تا تصمیمات تجاری جسورانه‌ای برای آینده بگیرند، ما به کسب‌وکارها نیاز داریم که [SDGs] را در استراتژی‌های شرکتی خود ادغام کنند، و ما به کسب‌وکارها نیاز داریم که اثرات خارجی خود را به همان شیوه‌ای که برای زیان های تجاری آنها حساب می‌کنند در نظر بگیرند.”

به طور مشابه، نوآوری‌هایی که با 17 SDG مقابله می‌کنند، اگر بخواهند گسترش یابند و تأثیر بیشتری در جوامع سراسر جهان بگذارند، نیاز به مشارکت، مسئولیت‌پذیری و همکاری دارند، سخنرانان در مجمع جهانی بهترین تجربیات اکسپو 2020 دبی موافقت کردند.

در اجلاس سران آب-غذا-انرژی (WFE) امارات متحده عربی، اردن و هلند بیانیه ای سه جانبه صادر کردند که در آن تعهد خود را به حمایت از رویکرد پیوندی که استفاده از آب، غذا و انرژی را و از سایر دولت ها خواستند تا روابط متقابل بین این سه منبع حیاتی بهینه می کند، تأیید کردند .

سه جلسه مجزای مجزای مجلس جهانی در طول هفته، رهبران دولت، شرکت‌های اجتماعی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌دولتی را گرد هم می‌آوردند، در مورد خطرات متعدد و تقویت فناوری‌های نوظهور و انرژی‌های تجدیدپذیر بحث می‌کنند – رویکردهای مختلف در مورد چگونگی غلبه بر موانع، از ارزش‌ها را به اشتراک می‌گذارند. مشارکت ها را به سمت تخریب کلیشه ها سوق داد.

در زیربنای همه این تلاش ها، نیاز به دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان نه تنها به خاطر احقاق حقوق بشر، بلکه برای پیشرفت نوع بشر ضروری است.

کارشناس ارشد هلن کلارک گفت: “اگر نتوانیم به SDG 5 [برابری جنسیتی] دست یابیم، پس نمی‌توانیم به اهداف توسعه پایدار دست یابیم. وقتی زنان دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش داشته باشند و در میان فقرا و گرسنه‌ها بیشتر باشند، شما فقط نمی توان پیشرفت کرد. این را برگردانید: اگر زنان به طور کامل مورد حمایت قرار گیرند، شما نه تنها حق برابری آنها را ادا می کنید، بلکه کمک بزرگی به جوامع، خانواده ها و اقتصادهای مرفه می کنید.”

دیگر برنامه‌های برجسته در طول هفته شامل جلسه الهام‌بخش «صدای زمین H2O» بود که نشان می‌داد چگونه جوامع در پاراگوئه ارزش‌های پایدار و شیوه‌های خوب شهروندان را از طریق موسیقی ترویج می‌کنند. این هفته با اجرای خیره کننده “فرهنگ ها در گفتگو” توسط شرکت رقص سیما به اوج خود رسید که مانند خود اهداف، عزت، میل به صلح و حساسیت به کره زمین و ساکنان آن را هدایت می کرد.

اقدامات پیش برنده برای دستیابی به اهداف جهانی در بقیه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی ادامه خواهد داشت و جنبشی را تسریع می کند که به ایجاد طرحی برای آینده جمعی ما کمک می کند که تأثیر مثبتی بر مردم و کره زمین بگذارد.

حسین علی-وام

https://wam.ae/en/details/1395303013997

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : وزارت کشور عملیات پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را برای مالکان، تمرین‌کنندگان و علاقه‌مندان متوقف می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام