بازار جهانی ابوظبی اولین مرکز مالی بین المللی “کربن خنثی” در جهان است

ابوظبی_ 19 ژانویه 2022 ( وام )_ بازار جهانی ابوظبی، مرکز مالی بین المللی پیشرو در ابوظبی، امروز اعلام کرد که با جبران انتشار کربن سال 2021 خود به عنوان یک سازمان، به وضعیت “خنثی بودن کربن” دست یافته است و در نتیجه تعهد بازار جهانی ابوظبی برای ایجاد یک اقتصاد مترقی و پایدارتر را تقویت می کند. و علاوه بر این، قرار دادن بازار جهانی ابوظبی به عنوان اولین IFC در جهان که “کربن خنثی” است.

این توسعه پس از تصمیم اخیر بازار جهانی ابوظبی برای تبدیل چهارمین ویرایش مجمع مالی پایدار ابوظبی به یک پلت فرم و رویداد کربن خنثی در امارات صورت گرفت.

بازار جهانی ابوظبی برای به دست آوردن موقعیت خنثی کربن خود، تمام اعتبارات کربن 2021 خود را از طریق پروژه Rimba Raya[1]، یکی از پروژه های REDD 1+ با بالاترین رتبه در سطح جهان، که در اندونزی مستقر است، خریداری و بازنشسته کرد. این ابتکار توسط AirCarbon Exchange، یک بورس دیجیتال تجارت کربن مستقر در میدان بازار جهانی ابوظبی تسهیل شد.

احمد جاسم رئیس بازار جهانی ابوظبی ، در سخنرانی افتتاحیه خود در چهارمین مجمع مالی پایداری ابوظبی گفت: ” بازار جهانی ابوظبی خوشحال است که اولین مرکز مالی بین المللی در جهان است که کربن خنثی دارد. تعهد بازار جهانی ابوظبی به مجمع مالی پایداری ابوظبی و “کربن” بودن مرکز خدمات مالی خنثی با تلاش های مداوم خود برای ارائه یک پلت فرم مالی نوآورانه و اکوسیستم مترقی و کل نگر که توسعه اقتصادی بلندمدت و رشد پایدار ابوظبی و امارات متحده عربی را تقویت می کند. ما به تقویت همکاری های معنادار با محلی و جهانی ادامه خواهیم داد. کسب و کارها و نقش خود را در حمایت از ابتکار استراتژیک Net-Zero امارات تا سال 2050، که مطابق با اصول طرح 50 کشور است، ایفا می کنیم.

مجمع مالی پایدار ابوظبی گسترش هفته پایداری سالانه ابوظبی و یک پلت فرم استراتژیک توسط بخش مالی امارات متحده عربی برای تسریع تامین مالی و سرمایه گذاری پایدار و ایجاد اقتصاد و آینده پایدارتر است.

در مجمع مالی پایداری ابوظبی امسال، یک گروه جدید متشکل از 18 عضو صنعت به اعلامیه مالی پایدار ابوظبی پیوستند و تعداد کل اعضا را به 59 نفر رساندند. این اعضا با هم به دنبال تقویت فعالیت های تامین مالی پایدارتر و سرمایه گذاری های مسئولانه و رسیدگی به موضوعاتی هستند که بر مالی تاثیر می گذارد.

در طول این انجمن، بازار جهانی ابوظبی همچنین از مجموعه ای از ابتکارات و برنامه های جدید طراحی شده برای حمایت از دستور کار مالی پایدار پرده برداری کرده است. این ابتکارات جدید عبارتند از:

پلتفرم مالی پایدار بازار جهانی ابوظبی – طراحی شده برای ترویج و تسریع فعالیت‌های مالی پایدار و تصمیم‌گیری در میان سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان از طریق دسترسی آن‌ها به امارات متحده عربی و داده‌های بازار مالی پایدار منطقه‌ای است این پلتفرم دارای داده‌های مالی پایدار حیاتی است و بر بانکداری مسئولانه، سرمایه‌گذاری مسئولانه، محصولات پایدار، افشای ESG و بازارهای سرمایه پایدار تمرکز دارد.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303012770

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات متحده عربی 2207 مقاله تحقیقاتی مرتبط با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را طی سال‌های 2018-2021 منتشر می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام