جشنواره الظفره تا 22 ژانویه به جذب بازدیدکنندگان ادامه می دهد

الظفره_ 20 ژانویه 2022 ( وام )_ پانزدهمین دوره مسابقات چشنواره الظفره در مدینه زاید، منطقه الظفره – ابوظبی ادامه دارد و تعداد زیادی از علاقه مندان به میراث و دوستداران مسابقات شتر و اسب دوانی از سراسر امارات به منطقه الظفره فرود می آیند تا به رقابتی لذت بخش و فکری برانگیختن مسابقات سنتی فرهنگی و لذت بردن از مناظر نفس گیر و طبیعت در بهترین شکل آن بپردازند.

این جشنواره تحت حمایت جنابعالی شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی، توسط کمیته برنامه های فرهنگی و جشنواره های میراث 12 تا 22 ژانویه برگزار می شود. این نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر امارات ابوظبی برای تأکید بر موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز منطقه‌ای و بین‌المللی برای تقویت حفاظت از میراث برای نسل‌های آینده است.

نسخه امسال سرشار از فعالیت‌های جذاب است که از ساعات اولیه صبح تا ساعت 16:00 شروع می‌شود. این جشنواره شامل فعالیت‌ها و مسابقات میراث چند وجهی است، در درجه اول مسابقه زیبایی شتر می داند.

این علاوه بر مسابقات شش دور محالب و نه مسابقه میراث است که میراث اجداد و بنیانگذاران ما، از جمله نژاد سنتی عرب سالوکی، شاهین مزاینا، سلوکی مزاینا عربی، غنم النعیم مزاین و تیراندازی با کمان را همراه با بازاریان عرب جشن می گیرد. سالوکی، خرمای مزینه، بازارچه گوسفندان شادی، مسابقه تیراندازی، مسابقه شیر ترش و دیگر مراسم.

یکی دیگر از برجسته ترین رویدادهای این رویداد، بازار هریتیج است، جایی که بازدیدکنندگان می توانند تا 200 مغازه سرپوشیده و بیرونی فروش اقلام صنایع دستی سنتی اماراتی و خلیج فارس، از جمله عطر، بخور، لباس و لوازم جانبی و ظروف خانگی را بیابند. فروشگاه‌های فضای باز برخی از بهترین میراث امارات را به نمایش می‌گذارند. سادو (بافندگی)، تالی (گلدوزی) و خوس در سوق الظفره نه تنها در محصولات نهایی بلکه در کارگاه ها حضور دارند و به بازدیدکنندگان نشان می دهند که چگونه سبد خود را بسازند یا لباس خود را به مد سنتی اماراتی تزئین کنند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303013235

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : شرکت انرژی هسته ای امارات میزبان E-FUSION در اکسپو 2020 دبی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام