خبر فوری: امارات خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد حملات تروریستی حوثی ها در ابوظبی شد

نیویورک، 18 ژانویه 2022 (وام) – امارات متحده عربی نامه ای به نروژ، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ماه ژانویه، ارسال کرد و خواستار تشکیل جلسه شورا برای رسیدگی به حملات تروریستی حوثی ها در ابوظبی 17 ژانویه شد.

این نامه هدف قرار دادن غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی توسط حوثی ها را که نقض آشکار قوانین بین المللی است، محکوم می کند. این شورا از شورا می‌خواهد که حملات حوثی‌ها را با یک صدا محکوم کند.

لانا نصیبه، نماینده دائم امارات در سازمان ملل گفت: امارات متحده عربی هدف قرار دادن غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی توسط حوثی‌ها را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، به شدت محکوم می‌کند. امارات متحده عربی به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارد. این تشدید غیرقانونی و نگران‌کننده گامی بیشتر در تلاش‌های حوثی‌ها برای گسترش تروریسم و ​​هرج‌ومرج در منطقه ماست. این تلاش دیگری است از سوی حوثی‌ها. امارات متحده عربی از شورای امنیت می خواهد که با یک صدا صحبت کند و در محکومیت قاطعانه و صریح این حملات تروریستی که به طور کامل انجام شده است، بپیوندد. بی توجهی به قوانین بین المللی».

در ساعت 10 صبح به وقت امارات در 17 ژانویه 2022، شبه نظامیان حوثی منطقه مصفا ICAD 3 و منطقه ساخت و ساز جدید در فرودگاه بین المللی ابوظبی را هدف قرار دادند که هر دو زیرساخت غیرنظامی هستند. در این حملات که منجر به انفجار سه تانکر نفت شد، دو غیرنظامی هندی و یک غیرنظامی پاکستانی کشته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند. حوثی ها مسئولیت این حملات را تایید کردند.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303012555

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : 18088 دوز واکسن کووید-19 طی 24 ساعت گذشته تزریق شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام