دارایی های فرهنگی در دبی دوباره شتاب می گیرد که شاهد بیش از 521000 بازدید کننده در سال 2021 است

دبی_ 24 ژانویه 2022 ( وام )_ – اداره فرهنگ و هنر دبی (فرهنگ دبی) فاش کرد که عملکرد دارایی های فرهنگی آن در دبی بهبود قابل توجهی را پس از یک سال دشوار تحمیل شده توسط پیامدهای COVID-19 بر جهان نشان داد. موزه‌ها، مکان‌های میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی این سازمان بیش از 521000 بازدیدکننده را در سال 2021 جذب کردند.

آمارهای انجام‌شده توسط فرهنگ دبی نشان داد که موزه‌ها، مکان‌های میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی در دبی همچنان به‌عنوان مقاصد گردشگری، فرهنگی و آموزشی برای عموم مردم، از جمله شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگان امارات متحده عربی، در حال افزایش است. در سال 2021، تعداد کل بازدید از این سایت ها 521753 بوده است. سایت های میراث فرهنگی با 50 درصد از کل بازدیدکنندگان در صدر فهرست قرار گرفتند، پس از آن کتابخانه ها با 39 درصد و موزه ها با 11 درصد قرار گرفتند.

منی فیصل مدیر دپارتمان موزه ها و سرپرست مدیر عامل بخش فرهنگ و میراث در فرهنگ دبی، تأیید کرد که علیرغم شرایط و پیامدهای تحمیل شده توسط بیماری همه گیر بر بخش فرهنگی و خلاق در سراسر جهان، فرهنگ دبی روشی موثر در این زمینه اتخاذ کرده است.

پس از دوره قرنطینه، فرهنگ دبی موفق شد جنبش فرهنگی را در امارت دوباره شعله ور کند و مخاطبان را با تاریخ دبی و بناهای فرهنگی آن در ارتباط نگه دارد. این مقام همچنین اجرای تمام اقدامات پیشگیرانه و اقدامات احتیاطی را تضمین کرد تا کارگران و بازدیدکنندگان از آن سایت‌ها بالاترین سطوح حفاظت را تضمین کنند.

منی فیصل اشاره کرد که عملکرد موزه‌ها و مکان‌های میراثی در امارت در مسیر بهبودی کامل در زمانی است که موزه‌های جهان هنوز از پیامدهای همه‌گیری رنج می‌برند. بر اساس گزارشی که توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) صادر شده است، 90 درصد از موزه‌های جهان در طول همه‌گیری درهای خود را بسته بودند و 13 درصد در معرض خطر بسته شدن دائمی قرار داشتند.

فیصل در ادامه افزود: “در فرهنگ دبی، ما از طریق موزه ها و سایت های میراثی به دنبال ارائه مراکزی برای فرهنگ و میراث هستیم که به ارائه تجربیات فرهنگی غنی برای بازدیدکنندگان، شهروندان، ساکنان و گردشگران کمک می کند؛ ما همچنین به دنبال افزایش ارزش کاوش در تاریخ و برجسته سازی هستیم. اهمیت آن در حرکت به سوی آینده این بخشی از تلاش های ما برای تحکیم موقعیت امارات به عنوان یک مرکز فرهنگی و جهانی و همچنین حمایت از گردشگری فرهنگی در آن به منظور حمایت از مشارکت آن در صنایع فرهنگی برای دستیابی به اهداف دبی است. استراتژی اقتصاد خلاق».

بر اساس آمار، تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن میراثی به 259216 نفر رسید که محله تاریخی الفهیدی با جذب 153807 بازدیدکننده در صدر فهرست قرار دارد، در حالی که روستای میراث حتا 105409 بازدیدکننده داشته است. تعداد کل بازدیدکنندگان موزه به 59106 نفر رسید که از این تعداد 24304 نفر به موزه اتحاد و 18909 نفر به موزه آل شینداغا بازدید کردند. تعداد کل تورهای راهنما که توسط این سازمان در موزه‌ها و مکان‌های میراث انجام شده به 9731 نفر رسید.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303014320

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : دولت امارات پلت فرم «داده های بزرگ برای توسعه پایدار» را راه اندازی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام