دبی قصد دارد جایگاه خود را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان ارتقا دهد

دبی_ 29 دسامبر 2021 ( وام )_ دبی اولین شهر عربی بود که در سال 2017 به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه طراحی پیوست، زمانی که یکی از 246 شهر شرکت کننده در این شبکه شد. شهرها در شبکه موظفند هر چهار سال یک بار گزارشی تهیه کنند و ابتکارات و پروژه های تکمیل شده و برنامه های آینده شهر را توضیح دهند.

به عنوان یکی از اعضای شبکه، دبی به طور مداوم برای بهبود سیاست ها و مشارکت های خود به عنوان یک شهر خلاق پیشرو برای طراحی و کمک به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل کار می کند. دبی علاوه بر میزبانی نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه طراحی و اتخاذ بهترین شیوه‌های جهانی در این بخش، مجموعه‌ای از ابتکارات و دستاوردها را در زمینه طراحی خلاقانه برای جذب بهترین استعدادهای جهان و ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و پایدار معرفی کرده است.

برای این منظور، دبی کمیته اجرایی عضویت امارت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو را به رهبری شهرداری دبی تأسیس کرد. این کمیته شامل اعضایی از نهادهای مختلف مانند وزارت جوانان و فرهنگ، دبیرخانه کل شورای اجرایی، اداره راه و ترابری، برند دبی، بازوی خلاق دفتر رسانه ای دولت دبی، اداره فرهنگ و هنر دبی، دبی منطقه طراحی، موسسه طراحی و نوآوری دبی، اداره توسعه دبی و مرجع توسعه جامعه بود.

جالب ذکر اینکه این کمیته نقش کلیدی در ارتقای دبی به عنوان شهر طراحی نمادین و گشودن افق های جدیدی در رشد آن در زمینه های خلاقانه و طراحی ایفا کرده است. گزارش تمدید عضویت دبی در شبکه شهرهای خلاق توسط کمیته اجرایی تهیه شده است.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303007134

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : وزارت بهداشت و پیشگیری: تزریق 35.160 دوز کوفید-19 طی 24 ساعت گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام