دولت امارات متحده عربی “ستاد کدگذاران” را برای توانمندسازی جوامع محلی و جهانی کدگذاری راه اندازی می کند

دبی، 11 ژانویه 2022 (وام) — دولت امارات متحده عربی با تجسم دستورات جناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، ستاد مرکزی کدرز را راه اندازی کرد، یک پروژه تحول آفرین جدید که تعریف مجدد جوامع کدگذاری محلی، با مشارکت بیش از 40 شرکت در امارات متحده عربی و در سراسر جهان.

این پروژه که در برج‌های امارات تأسیس شده است، با هدف ساختن نسل جدیدی از کدنویس‌ها، ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های آنها در زمینه‌های کدنویسی و فناوری، توانمندسازی آنها با ابزارها و تخصص‌های درجه یک، و ایجاد فرصتی برای طراحی نوآورانه در اختیار آنها است. راه حل هایی برای رسیدگی به چالش های محلی و جهانی، بنابراین موقعیت پیشرو امارات متحده عربی را به عنوان یک مرکز جهانی برای کدنویس ها و اقتصاد دیجیتال تثبیت می کند.

این پروژه در مراسمی مجازی که توسط برنامه ملی کدگذاران و با حضور عمر بن سلطان العلما، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و برنامه های دورکاری و نمایندگانی از شرکای این پروژه راه اندازی شد. شرکت کنندگان ابتکارات و برنامه های کلیدی را که ستاد کدرز در دوره آینده راه اندازی خواهد کرد، بررسی کردند.

عمر سلطان العلما گفت که راه‌اندازی دفتر مرکزی رمزگذار تحت دستور جناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است تا جوامع کدنویسی پیشرفته را به عنوان یک محرک کلیدی برای شکل‌دهی به آینده و بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال جدید و با رشد سریع توسعه دهد. دستیابی به چشم انداز رهبری و 10 اصل برای 50 سال آینده، یعنی تثبیت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز جهانی برای استعدادها، استارتاپ ها و نوآوران.

وی افزود: این پروژه مظهر چشم انداز امارات متحده عربی در آماده سازی نسل جدیدی از کدگذاران است که قادر به یافتن راه حل های نوآورانه برای چالش های آینده، بررسی فرصت های جدید برای ایجاد اقتصاد رقابتی مبتنی بر دانش و ایجاد یک فرآیند توسعه جامع مبتنی بر سرمایه گذاری در مهارت ها و مهارت ها هستند. استعدادها برای ایجاد قابلیت های آینده خود. علاوه بر این، یک محیط جوجه کشی و محرک برای کدنویسان ماهر فراهم می کند و یک اکوسیستم توانمند ایجاد می کند تا به آنها کمک کند راه حل های فنی را برای مقابله با چالش ها نوآوری کنند.

به عنوان یکی از پروژه‌ها و ابتکارات برنامه ملی کدگذاران، ستاد مرکزی کدرز با هدف تثبیت موقعیت امارات متحده عربی به‌عنوان یک مرکز جهانی برای کدنویس‌ها و یک اکوسیستم انکوباتور برای پروژه‌ها و ایده‌های نوآورانه برای ساختن آینده‌ای بهتر است. همچنین دارای زیرساخت‌های فناوری پیشرفته برای تسهیل کار کدگذاران است و شامل یک فضای رویدادها، یک ابر رایانه و چندین فضای کاری است. در دوره آتی، 6 مقر کدگذار جدید در سراسر امارات افتتاح خواهد شد.

مرکز فرماندهی کدگذاران بر چهار هدف اصلی تمرکز دارد، یعنی ارزیابی مهارت‌های کدگذاران در امارات، توسعه آنها، ایجاد ارتباط مستمر بین کدگذاران در امارات و خارج از کشور، و ارائه بهترین فرصت‌ها به کدنویس‌ها برای کمک به آنها برای ارتقای رهبری امارات متحده عربی در این زمینه.

از جمله فعالیت های خود، این پروژه شامل 9 ابتکار اصلی است که عبارتند از “آموزش HQ” برای ارائه دوره های آموزشی عملی در زمینه های مختلف کدگذاری به سطوح مختلف کدنویسان، “ارزیابی HQ” برای ارائه مکانیزمی برای ارزیابی مهارت ها و عملکرد کدگذاران، “HQ”. Meetups» که بر توسعه و انکوباسیون جوامع نرم‌افزاری در همه زمینه‌ها و «چالش‌های HQ» تمرکز دارد تا چالش‌های بخش خصوصی را به اشتراک بگذارد که برندگان آن جوایز دریافت می‌کنند.

حسين علي-وام
https://wam.ae/en/details/1395303010036

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : بازدیدکنندگان در اکسپو 2020 نوآوری های انقلابی را از سراسر جهان کشف می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام