رئیس آژانس محیط‌زیست ابوظبی: ترسیب کربن برای بررسی تغییرات آب و هوا بسیار مهم است

ابوظبی، 18 ژانویه 2022 – به گفته یکی از مقامات ارشد، از آنجایی که افزایش انتشار کربن ناشی از تخریب اکوسیستم ها بیشتر به تغییرات آب و هوایی کمک می کند، پروژه کربن آبی ابوظبی یک ابتکار امیدوارکننده برای جلوگیری از چنین وضعیتی است.

یکی از برنامه‌های اصلی که در آژانس محیط‌زیست ابوظبی (EAD) روی آن کار کرده‌ایم، پروژه کربن آبی است. کربن آبی به توانایی پوشش گیاهی ساحلی برای ذخیره کربن اکوسیستم‌های کربن آبی، که شامل جنگل‌های حرا، باتلاق‌های نمکی و علف‌های دریایی است.

دكتر سالم الظهري، دبيركل EAD گفت: بسترها، ذخيره و ذخيره كربن در زيست توده و رسوبات.

او هنگام سخنرانی در یک جلسه مجازی در ابوظبی افزود: “اگر این اکوسیستم ها از بین بروند، کربن مدفون می تواند به عنوان دی اکسید کربن در جو منتشر شود که به تغییرات آب و هوایی و اسیدی شدن اقیانوس ها کمک می کند. این بدان معنی است که ما باید تلاش کنیم تا همیشه این اکوسیستم ها را هفته پایداری دابی (ADSW) در روز دوشنبه دست نخورده نگه داریم.”.

او بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و جداسازی کربن برای دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد و بینش ها و نمونه هایی از ابتکارات و پروژه های انجام شده توسط EAD برای کمک به حفظ حرا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به اشتراک گذاشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امارات یکی از اولین کشورهایی بود که به اهمیت زیستگاه های ساحلی پی برد و تلاش های احیا و حفاظت حرا از دهه 1970 آغاز شد.

“وابستگی این کشور به دریا منجر به آغاز پروژه نمایش کربن آبی ابوظبی در سال 2012 شد که توسط ابتکار جهانی داده های زیست محیطی ابوظبی (AGEDI) همراه با EAD رهبری شد و پتانسیل کامل اکوسیستم های ساحلی در ابوظبی را الظهری توضیح داد . نشان داد. .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که موفقیت این پروژه باعث آغاز فاز دوم موسوم به پروژه ملی کربن آبی در سال 2015 شد که جنبه های درک و ارزش گذاری خدمات اکوسیستم کربن آبی ساحلی به ویژه در جنگل های حرا را در مناطق شمالی و شرقی امارات گسترش داد.

وی نتیجه گرفت: “اخیراً، مطالعه آزمایشی ترسیب کربن سالانه حرا امارات متحده عربی برای ارزیابی میزان ترسیب کربن در خاک حرا امارات تکمیل شد. این مطالعه نشان داد که حراهای امارات متحده عربی کربن را به میزان 0.5 تن در هکتار در هر هکتار در سال در علاوه بر ذخایر کربن ذخیره شده در زیست توده درخت حرا. این نرخ ها در مقایسه با خاک های خشکی مناطق خشک و سایر نرخ های ترسیب کربن خاک حرا در اطراف شبه جزیره عربستان بسیار بالاتر است.

هفته پایداری ابوظبی (ADSW) یک پلتفرم جهانی برای تسریع توسعه پایدار در جهان است. از زمان آغاز به کار خود در سال 2008، ADSW بر ارائه اقدامات در سه اصل متمرکز بوده است: همکاری و رهبری جهانی، توسعه اقتصادی، و فناوری و نوآوری.

این پلتفرم ترکیبی منحصر به فرد از سیاست گذاران، متخصصان صنعت، پیشگامان فناوری و نسل بعدی رهبران پایداری را گرد هم می آورد.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303012210

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : اتحادیه اروپا حمله پهپادی حوثی ها در امارات را محکوم می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام