رئیس سازمان جهانی بهداشت: ممکن است اومکرون شدت کمتری داشته باشد اما “خفیف” نباشد

ژنو_ 6 ژانویه 2022 ( وام )_ رئیس سازمان بهداشت جهانی در روز چهارشنبه گفت که نوع عفونی‌تر اومکرون به نظر می‌رسد که بیماری کمتری نسبت به دلتای غالب جهانی ایجاد می‌کند، اما نباید آن را به عنوان “خفیف” طبقه‌بندی کرد.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر کل در یک نشست خبری، همچنین درخواست خود را برای برابری بیشتر در سطح جهانی در توزیع و دسترسی به واکسن ها تکرار کرد.

تدروس افزود، بر اساس نرخ فعلی عرضه واکسن، 109 کشور از هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسینه شدن کامل 70 درصد از جمعیت جهان تا ماه جولای غافل خواهند شد. این هدف به عنوان کمک به پایان دادن به مرحله حاد بیماری همه گیر در نظر گرفته می شود.

دکتر ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کوفید-19، گفت که نوع دیگری – با برچسب IHU و اولین بار در سپتامبر 2021 ثبت شد – در میان مواردی است که توسط سازمان نظارت می شود اما به طور گسترده منتشر نمی شود.

دو دسته دیگر از اهمیت بیشتری وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی از آنها برای ردیابی انواع استفاده می کند: “نوع نگرانی” که شامل دلتا و اومکرون است وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303009070

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات متحده عربی 2687 مورد جدید مبتلا به کوفید-19 ؛ 902 مورد بهبودی و هیچ مورد فوت طی 24 ساعت گذشته خبر می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام