رسمی:امارات و ترکیه در سفر آتی اردوغان توافقات جدیدی را امضا خواهند کرد

از ابراهیم شکرالله ابوظبی، 21 ژانویه 2022 (وام) — انتظار می‌رود امارات و ترکیه در سفر پیش‌بینی‌شده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به امارات در ماه فوریه، توافق‌نامه‌های جدید و “تجدید تعهدات قبلی” خود را امضا کنند. مقام گفت.

مصطفی سنتوپ، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به خبرگزاری امارات (WAM) در مصاحبه ای اختصاصی در روز جمعه گفت: سفر رئیس جمهور ما به امارات در حال حاضر تایید شده است و مقدمات ادامه دارد. .

ما معتقدیم که رهبران ترکیه و امارات متحده عربی که در کنار یکدیگر قرار دارند به تنهایی پیام مهمی را ارائه خواهند کرد. هدف تقویت بیشتر روابط دوجانبه است. تلاش‌های متقابل برای انعقاد توافق‌های جدید و تجدید تعهدات قبلی برای پوشش یک موضوع وجود دارد. وی بدون اشاره به توافقات احتمالی که قرار است امضا شود، افزود: طیف گسترده‌تری در همکاری فعلی ما وجود دارد.

رئیس پارلمان ترکیه روز پنجشنبه با صقر قباش، همتای اماراتی خود، رئیس شورای ملی فدرال (FNC) در ابوظبی دیدار کرد. آنها در مورد توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور گفتگو کردند.

سفر سنتوپ دو ماه پس از دیدار جناب شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات با اردوغان در آنکارا انجام شد.

در جریان این سفر، امارات از ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در ترکیه خبر داد.

سنتوپ گفت: “سفر شیخ محمد بن زاید از ترکیه گام مهمی در پیشبرد روابط ما به سطح جدیدی بود. توافق نامه های همکاری در مورد موضوعات مهم امضا شد.”

“هدف ما [تقویت] همکاری بین ترکیه و امارات در زمینه‌های تغییرات آب و هوایی، انرژی، آب و امنیت غذایی، علاوه بر سلامت، کشاورزی، لجستیک، زیرساخت‌ها، مالی و گردشگری است. من معتقدم که هر دو طرف در آماده تعیین اهداف جدید برای سرمایه گذاری و همکاری بیشتر است.

“ترکیه برای همکاری با امارات اهمیت زیادی قائل است. ما معتقدیم که تقویت روابط ما نه تنها به منافع مشترک ما کمک می کند، بلکه به رفاه و ثبات منطقه ما نیز کمک می کند. من معتقدم که همتایان ما در امارات همین دیدگاه را دارند. از نظر کمک مشترک به ثبات و صلح منطقه ای.”

امارات بزرگترین شریک تجاری ترکیه در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال 2020 به 8 میلیارد دلار رسیده است. این مقام ترکیه ای گفت که تجارت در 10 ماهه اول سال 2021 بالغ بر 6.4 میلیارد دلار بوده است.

وی توضیح داد: «امارات متحده عربی همچنین یک سرمایه گذار مهم در ترکیه است و در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رتبه دوم را دارد.

دکتر ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات در مصاحبه با بلومبرگ هفته گذشته گفت کشورش به دنبال دو یا سه برابر کردن حجم تجارت خود با ترکیه با سرمایه گذاری بر روابط لجستیکی خود با سایر نقاط جهان است.

سنتاپ معتقد است که حجم کنونی تجارت دوجانبه “هنوز با پتانسیل ما فاصله دارد.”

با این حال، وی فاش کرد که “تا امروز” پیمانکاران ترکیه 141 پروژه به ارزش 13 میلیارد دلار در امارات متحده عربی انجام داده اند و افزود: “شرکت های ما بیش از 10 سال است که در بازار امارات سرمایه گذاری کرده اند و بخشی از آن هستند. امارات متحده عربی] به 720 میلیون دلار آمریکا می رسد.

در سال‌های آینده، ما آرزو داریم که سهم سرمایه‌گذاری خود را در امارات در زمینه‌های لجستیک، مالی، انرژی‌های تجدیدپذیر و زیرساخت افزایش دهیم.» آخرین توافقنامه بین دو کشور در روز چهارشنبه، 19 ژانویه 2022 امضا شد. بانک‌های مرکزی ترکیه و امارات در مورد معامله سوآپ نزدیک به 5 میلیارد دلار آمریکا به ارزهای محلی توافق کردند.

ما معتقدیم که [با] سفر ولیعهد ابوظبی، شیخ محمد بن زاید، به ترکیه و همچنین سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به امارات، که در ماه فوریه برنامه ریزی شده است، شتاب مثبتی در روابط ایجاد شده است. رئیس مجلس ترکیه تاکید کرد: روابط اقتصادی ما بین کشورهای ما ارتقاء خواهد یافت و توسعه بیشتری حاصل خواهد شد.

با توافقات حاصل شده در این سفرها، معتقدم سرمایه گذاری های متقابل بین کشورهای ما در دوره آینده به سرعت افزایش خواهد یافت.

حسین علی-وام https://wam.ae/en/details/1395303013478

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : مشارکت میان دو بخش عمومی و خصوصی برای گذار به اقتصاد دایره ای پایدار ضروری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام