51 / 100

3 نوامبر 2021 ( وام )_ امارات متحده عربی خواستار رویکردی فراگیر برای باز کردن فرصت های اقتصادی در اقدام اقلیمی شده است و گفته است که از پیشرفت به سمت راه حل های عملی، تجاری و مقیاس پذیر هنگام میزبانی COP28 در سال 2023 حمایت می کند.

دکتر سلطان بن احمد الجابر وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و فرستاده ویژه امارات متحده عربی برای تغییرات اقلیمی، در یک میزگرد توسط شورای آتلانتیک در بیست و ششمین کنفرانس اعضا (COP26) کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی سخنرانی کردند.

وی گفت که برای موفقیت در کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا، یک رویکرد چتری که همه عناصر را گرد هم می آورد، مورد نیاز است.

ما رویکردی فراگیر را برای رشد و پیشرفت اتخاذ کرده‌ایم که در 50 سال گذشته به بسیاری از دستاوردهای مهم کمک کرده است. ما این رویکرد را در راستای اصول منشور پنجاه ساله دنبال خواهیم کرد که رشد اقتصادی و اجتماعی پایدار را در اولویت قرار می‌دهد. سرمایه گذاری های پایدار ابتدا باید از نظر مالی پایدار باشند.”

دکتر الجابر در کنار جان کری فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا، سفیر ریشل اومامو، وزیر امور خارجه، کنیا و بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس صحبت می کرد.

جان کری خطاب به حضار گفت: “ابتدا اجازه دهید از امارات و دکتر سلطان الجابر تشکر کنم؛ او در ماه های گذشته فرستاده و شریک فوق العاده ای با ما بوده است.

امارات میزبان اولین گفتگوی آب و هوایی خاورمیانه بود. که شامل چهار یا پنج تولیدکننده نفت و گاز بود که همگی به نت صفر آمدند، همه آنها واقعاً به COP و روند فعالیت مسئولانه در همه بخش ها متعهد بوده اند و از این بابت از آنها تشکر می کنم و برای آنها آرزو دارم بیل گیتس در مورد راه اندازی ماموریت نوآوری کشاورزی برای آب و هوا افزود:

“با تشکر از رهبری امارات و ایالات متحده برای شروع این کار، اکنون حدود 30 کشور برای این طرح ثبت نام کرده اند که در آن شما متعهد می شوید که تحقیقات خود را افزایش دهید.

ریشل اومامو در مورد نیاز به رویکرد فراگیر برای اقدام اقلیمی گفت: “COP 26 باید زن آفریقایی را به خاطر بسپارد، زیرا زن آفریقایی راه رو به جلو در قاره ما است، او کشاورز است

او کسی است که با شرکت های کوچک و متوسط ​​ما سر و کار دارد، او رانندگی می کند. بنابراین از هر برنامه‌ای که استفاده می‌کنیم یا نوآوری‌هایی که شروع به توسعه می‌کنیم، باید آنها را با دیدگاه ساختن جامعه فراگیر توسعه دهیم،

جوامعی که برای همه مرفه باشند.» نیاز به رویکردی فراگیر دکتر الجابر در سخنرانی خود در این پنل تکرار کرد که رویکرد فراگیر امارات متحده عربی برای “نوآوری به مقیاس، از سرمایه تا تحقیق و توسعه، توسعه فناوری و تحویل پروژه” مهم است. فراگیری به معنای همکاری همه بخش ها – دولتی، خصوصی، دانشگاهی و جامعه مدنی است.

این باید شامل کشورهایی باشد که منابع اصلی هیدروکربنی دارند. آنها تجربه عظیم انرژی و نقش اساسی دارند. جهان باید باز باشد، نه بسته؛ به پاسخ نیاز دارد، نه توجیه.”

دکتر الجابر گفت که امارات متحده عربی خیلی زود به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت کرد. ما سرمایه‌گذاری‌های خود را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر از 15 سال پیش آغاز کردیم.

ما بر علم و نوآوری تمرکز کردیم، فضا و سرمایه را برای تبدیل ایده‌ها به پروژه‌های در سطح جهانی فراهم کردیم. امروز، ما سرمایه‌گذاری‌های تجدیدپذیر به ارزش 70 میلیارد دلار در 70 کشور جهان داریم. جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر خود را افزایش دهیم

و ما در حال حاضر برنامه‌هایی برای افزایش چهار برابری ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به حدود ۹ گیگاوات تا پایان سال ۲۰۲۵ داریم.

WAM / Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام