رهبران جهان در اکسپو می گویند برابری راهی برای پیشرفت نوع بشر است

دبی، 18 ژانویه 2021 – رهبران جهان بر اقدام فوری برای برابری جنسیتی در هفته اهداف جهانی اکسپو 2020 دبی تاکید کرده اند.

همه‌گیری کووید-19 زمان لازم برای پر کردن شکاف جنسیتی را – که قبلاً 100 سال بود – 36 سال دیگر افزایش داده است. در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط اکسپو 2020 دبی در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط اکسپو 2020 دبی، آمده است که رهبران جهان توافق دارند که نیاز به اصلاح مسیر و دستیابی فوری به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان نه تنها به خاطر تحقق حقوق بشر، بلکه برای پیشرفت نوع بشر ضروری است.

با مشارکت دیدگاه‌های مختلف در مورد وضعیت برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، اعضای میزگرد و سخنرانان در مجلس جهانی زنان درباره برابری جنسیتی، مادر همه اهداف توسعه پایدار (SDGs)، به همه چیز از رویکردهای بین نسلی تا نقش زنان در صلح پرداختند. .

این رویداد در غرفه زنان به عنوان بخشی از هفته اهداف جهانی، تحت برنامه اکسپو 2020 دبی برای مردم و سیاره برگزار شد، که به عنوان یک پلت فرم برای رهبران جهان و ایجادکنندگان تغییر از سراسر جهان برای اتصال و تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار عمل می کند.

هلن کلارک، نخست وزیر سابق نیوزلند، گفت: “اگر نتوانیم به SDG 5 [برابری جنسیتی] دست یابیم، پس نمی توانیم به اهداف توسعه پایدار دست یابیم. زمانی که زنان دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی و آموزش داشته باشند و تعداد آنها در میان زنان بیشتر باشد. فقیر و گرسنه، شما نمی توانید پیشرفت کنید.”

در یک بحث پانل قبلی، سخنرانان توافق کردند که پیشرفت مستلزم چارچوب قانونی بهتر، در کنار تغییر در نگرش است.

Epsy Campbell Barr، معاون اول رئیس جمهور کاستاریکا، گفت: “ما به شبکه ای از مردان نیاز داریم که روی SDG 5 کار کنند، زیرا بسیاری از رهبران آن را فقط برای زنان هدف می دانند، در حالی که سایر SDG ها برای جهان گسترده تر هستند.

ما باید تغییرات عمده ای ایجاد کنیم و از بودجه خود برای تضمین برابری استفاده کنیم و این مستلزم تصمیم گیری توسط گروه بزرگی از افراد در سازمان های مختلف است.”

سونیا هایلند، معاون دبیرکل وزارت امور خارجه ایرلند، گفت: “به دلیل درگیری های خود ایرلند، زنان، صلح و امنیت بخش بزرگی از برنامه سیاست خارجی ایرلند به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل و همچنین ملی آن است. دستور جلسه.

ما چهار دهه روی روند صلح خود کار کرده‌ایم و هنوز هم آن را اجرا می‌کنیم، و آموخته‌ایم که اگر زنان را در نظر نگیرید، صلح پایدار نخواهید داشت.»
استلا رونر-گروباسیک، سفیر جنسیت و تنوع، سرویس اقدام خارجی اروپا، گفت: “ساخت زیرساخت ها [سیاست های برابری جنسیتی] دستاورد بزرگ این چند دهه گذشته بوده است و واقعا چیزها را تغییر داده است. بخش سخت اجرای این زیرساخت، که شامل جریان سازی جنسیتی در کار ما می شود.”

هفته اهداف جهانی اکسپو 2020 که از 15 تا 22 ژانویه برگزار می شود، با همکاری سازمان ملل متحد، با هدف ایجاد پیشرفت در دستیابی به اهداف جهانی در زمان بحرانی عدم اطمینان در بحبوحه ادامه همه گیری COVID-19 است.

هفته اهداف جهانی هفتمین هفته از 10 هفته موضوعی تحت برنامه اکسپو 2020 برای مردم و سیاره است که تبادل دیدگاه های جدید الهام بخش را برای رسیدگی به بزرگترین چالش ها و فرصت های زمانه ما ارائه می دهد.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303012274

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : اتحادیه اروپا حمله پهپادی حوثی ها در امارات را محکوم می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام