سلطان الجابر: امارات مایل به استفاده از فرصت های اقتصادی انتقال انرژی دارد

دبی_ 17 ژانویه 2022 ( وام )_ به گفته دکتر سلطان بن احمد الجابر وزیر صنعت و فناوری پیشرفته، فرستاده ویژه برای تغییرات آب و هوا و رئیس شرکت انرژی آینده ابوظبی، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) مایل است از فرصت های اقتصادی ارائه شده توسط انتقال انرژی استفاده کند.

دکتر الجابر این سخنان را در مراسم افتتاحیه هفته پایداری ابوظبی و اهدای جوایز جایزه پایداری زاید در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، در حضور جنابعالی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی بیان کرد.

دکتر الجابر با ایراد سخنرانی افتتاحیه در اولین رویداد مهم جهانی پایداری پس از COP26 (کنفرانس آب و هوای سازمان ملل)، از اشتیاق رهبری خردمند برای اطمینان از ایمنی شهروندان، بازدیدکنندگان و ساکنان امارات قدردانی کرد.

وی افزود: به لطف تلاش‌ها و بینش رهبری، امارات متحده عربی به واکسینه‌ترین کشور در برابر کوفید-19 در جهان تبدیل شده است و ما همچنین تاب‌آوری خود را تقویت کرده‌ایم و دست یاری خود را به بیش از 135 کشور نیازمند دراز کرده‌ایم.

دکتر الجابر در سخنانی با یک حضار زنده که شامل سران کشورها، وزرا و سیاستگذاران می‌شد، توضیح داد که چگونه بنیانگذار امارات متحده عربی، مرحوم شیخ زاید، اساس رویکرد مترقی این کشور به تغییرات آب و هوایی و پایداری را بنا نهاد و توضیح داد که این کشور موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری از فرصت های ایجاد شده توسط انتقال انرژی دارد.

“در حالی که امارات متحده عربی سالگرد طلایی خود را جشن می گیرد، ما شاهد 50 سال پیشرفت باورنکردنی بوده ایم. موسس ما، شیخ زاید، ثروت یک ملت را در سلامت یک ملت سرمایه گذاری کرد. او توسعه اقتصادی را با مسئولیت زیست محیطی متعادل کرد. او معتقد بود که به اشتراک گذاری کشورهای خوب را بزرگ کرد و امارات متحده عربی را راهنمایی کرد تا به یکی از کمک کنندگان بشردوستانه در جهان تبدیل شود و بیش از این به مردم این کشور یاد داد که ستاره ها را نشانه بگیرند تا روزی مریخ، زهره و فراتر از آن را کشف کنیم. ”

دکتر الجابر خاطرنشان کرد که جهان نیز طی 50 سال گذشته به سمت بهتر شدن تغییر کرده است، اما این سؤالات اساسی را در مورد چگونگی ادامه حرکت رو به جلو، در حالی که زمان انتشار گازهای گلخانه ای را به عقب برگردانده و چگونه می توان رفاه جهانی را افزایش داد، مطرح کرده است.

“یافتن پاسخ به این سوالات ماموریت هفته پایداری ابوظبی و جایزه پایداری زاید بوده است. ماموریتی که بر اساس جایگاه امارات متحده عربی به عنوان پیشگام در انرژی پاک است. زمانی که ما بیش از 15 سال سرمایه گذاری در فضای انرژی های تجدید پذیر را آغاز کردیم. پیش از این، رهبری ما نظریه ای درباره آینده داشت که درست در طول زمان ثابت شده است. امروز امارات خانه بزرگترین و کم هزینه ترین نیروگاه های خورشیدی در جهان است.

دکتر الجابر افزود: “در سطح جهانی، ما آینده روشنی را برای بخش انرژی های تجدید پذیر می بینیم، زیرا حداقل 3 تریلیون دلار در انرژی های تجدید پذیر طی 10 سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد. ما از طریق مصدر، در پروژه های انرژی خورشیدی و بادی در 40 سال سرمایه گذاری کرده ایم.

ماه گذشته، سه تا از بزرگترین شرکت های انرژی در امارات متحده عربی، تحت هدایت جنابعالی شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی، وارد یک مشارکت استراتژیک برای تحکیم موقعیت مصدر و تبدیل آن به یک رهبر جهانی در زمینه انرژی های پاک شدند.

به لطف این مشارکت، مصدر کل ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر خود را دو برابر کرد و جاه طلبی ما این است که بر روی این پایه های محکم بنا کنیم و به 100 گیگاوات برسیم و سپس آن را به 200 گیگاوات دو برابر کنیم. این نشان دهنده یک فرصت بزرگ است و امارات و مصدر یک از همه شرکای ما، دولتی و خصوصی دعوت می‌کنیم تا در این سفر بلندپروازانه به ما بپیوندند. این رشد به ایجاد فرصت‌های شغلی، بخش‌ها و مهارت‌های جدید و گشودن دری جدید از امید برای نسل‌های حال و آینده کمک می‌کند.”

امارات متحده عربی به عنوان اولین کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که ابتکار استراتژیک خالص صفر تا سال 2050 را اعلام کرد، مسیری با کربن کم به سمت مقصدی با رشد بالا را در پیش گرفته است و مایل است پیشرفت در این سفر را به عنوان میزبان تسریع بخشد.

با گسترش COP28، که قرار است در سال 2023 در ابوظبی برگزار شود، دکتر الجابر از این فرصت استفاده کرد و از مون جائه این رئیس جمهور جمهوری کره و گروه آسیا اقیانوسیه برای حمایت آنها در تایید امارات به عنوان میزبان تشکر کرد. او در ادامه به ارائه دیدگاهی در مورد رویکرد امارات متحده عربی پرداخت.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303011888

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : مشارکت میان دو بخش عمومی و خصوصی برای گذار به اقتصاد دایره ای پایدار ضروری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام