سلطان الجابر: انتقال انرژی فرصتی برای دگرگونی و تنوع بخشیدن به اقتصاد و در عین حال محرک رشد جهانی فراهم می کند

ابوظبی، 18 ژانویه 2022 (وام) — به گفته دکتر سلطان بن احمد الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته، فرستاده ویژه برای تغییرات اقلیمی امارات متحده عربی انتقال انرژی را فرصتی برای تغییر و تنوع بخشیدن به مدل رشد اقتصادی کشور می داند..

دکتر الجابر طی یک جلسه پنل مجازی با عنوان “برگزاری جاه طلبی های COP در سراسر COP27 و COP28 و اولویت های تنوع اقتصادی پس از همه گیری” در هفته پایداری ابوظبی (ADSW)، توضیح داد که چگونه امارات متحده عربی و خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) ) منطقه می تواند از انگیزه اقدام اقلیمی استفاده کند.

دکتر الجابر در کنار ریت. محترم نماینده الوک شرما، رئیس COP26، و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و رئیس منتخب COP27، در جلسه ای که توسط فرد کمپ، رئیس و مدیر عامل شورای آتلانتیک اداره می شد.

دکتر الجابر گفت: “این منطقه دارای مزایای ویژه ای است که می تواند انتقال انرژی را از جایگاه ما به عنوان رهبران انرژی تسریع بخشد. اولا، تا زمانی که جهان به نفت و گاز متکی است، می توانیم از عرضه قابل اعتماد نفت کم کربن اطمینان حاصل کنیم. ما از این موقعیت برای کاهش بیشتر شدت کربن از طریق توسعه اولین تاسیسات جذب کربن در منطقه استفاده می کنیم.

ما همچنین بر روی قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود در هیدروژن می‌سازیم تا پایه و اساس بازار هیدروژن صفر کربن را ایجاد کنیم. همانطور که می‌دانید، امارات متحده عربی در 15 سال گذشته در زمینه انرژی خورشیدی و فضای تجدیدپذیر گسترده‌تر سرمایه‌گذاری کرده است و ما در حال دو برابر شدن هستیم. این سرمایه گذاری را کاهش دهید.”

دکتر الجابر خاطرنشان کرد که در سراسر جهان، حداقل 3 تریلیون دلار آمریکا در انرژی های تجدیدپذیر طی ده سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد. او گفت که این یک فرصت چند تریلیون دلاری است که امارات، منطقه و شرکای بین المللی آن می توانند از آن سرمایه گذاری کنند. “در واقع، این تفکر پشت ابتکار استراتژیک خالص صفر ما است. خالص صفر، برای ما، در مورد صنایع جدید، مهارت های جدید و مشاغل جدید است. برای ما، تجارت مقابله با تغییرات آب و هوایی به سادگی یک تجارت خوب است.”

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303012471

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : دبی به دنبال ارتقای موقعیت خود به عنوان یک مرکز جهانی زیست پذیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام