سهیل المزروعی: هفته پایداری ابوظبی تلاش های امارات متحده عربی برای ساختن آینده جهانی پایدار را برجسته می کند

ابوظبی_ 17 ژانویه 2022 ( وام )_ سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت، گفته است که هفته پایداری ابوظبی یک پلتفرم جهانی برای شروع یک دوره امیدوارکننده توسعه پایدار است و تلاش‌های پیشرو امارات متحده عربی برای ساختن آینده‌ای جهانی پایدارتر را برجسته می‌کند.

المزروعی در بیانیه خود به خبرگزاری امارات (وام) در جریان راه اندازی هفته پایداری ابوظبی ، تاکید کرد که امارات متحده عربی به دلیل دستورات رهبری خود، در استفاده از انرژی کم کربن پیشرو شده است.

وی افزود که امارات همچنین تنوع منابع انرژی را در اولویت قرار می دهد که به حفظ تعادل بین توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست کمک می کند.

وی افزود: امارات متحده عربی یک استراتژی تحول سبز شفاف را اتخاذ کرده است که شامل سرمایه گذاری در انرژی سبز است که با اعلام برنامه خود برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 تایید شده است.

المزروعی خاطرنشان کرد: هیدروژن منبع انرژی سبز است که از تلاش‌های تحول سبز کشور حمایت می‌کند. امارات اولین کارخانه تولید هیدروژن سبز را در خاورمیانه دارد.

او گفت که امارات متحده عربی قصد دارد در تولید هیدروژن پیشرو باشد و به دستیابی به بی طرفی کربن کمک کند، به عنوان بخشی از دستورالعمل های رهبری خود برای یافتن راه حل هایی برای مسائل ناشی از تغییرات آب و هوایی. وی افزود: انرژی خورشیدی، انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و هیدروژن همگی نقش مهمی در تلاش‌های بین‌المللی آینده برای کاهش انتشار کربن دارند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303011848

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : بازدید از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از مرز 10 میلیون نفر گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام