شرکت‌های بخش خصوصی محلی و چند ملیتی تعهد خود را به چشم‌انداز شورای تعادل جنسیتی امارات برای پیشبرد رفاه اقتصادی و اجتماعی تأیید می‌کنند

دبی، 24 ژانویه 2022 (وام) — مقامات 18 شرکت بزرگ محلی و بین المللی در بخش های مختلف در امارات غرور خود را از امضای تعهد داوطلبانه برای تسریع تعادل جنسیتی و افزایش درصد زنان در پست های رهبری به 30 درصد ابراز کرده اند. تا سال 2025. شرکت ها تعهد خود را برای تسریع در دستیابی به هدف توسعه پایدار 5 (برابری جنسیتی) ابراز کرده اند.

امضاکنندگان همچنین ابراز افتخار کردند که بخشی از طرحی هستند که به رقابت جهانی امارات متحده عربی کمک می کند، شکاف های جنسیتی را کاهش می دهد و به چشم انداز آینده رهبری امارات متحده عربی دست می یابد. امضاکنندگان بر تعهد خود برای همکاری با شورای تعادل جنسیتی امارات متحده عربی برای دستیابی به این هدف تاکید کردند و تعدادی از سیاست ها و تلاش های برنامه ای را اعلام کردند که در اجرای این تعهد و ایجاد مکان های کاری با تعادل جنسیتی بیشتر حمایت خواهند کرد.

تعهد برای تسریع تعادل جنسیتی در بخش خصوصی امارات توسط شرکت‌های محلی و چند ملیتی در 18 ژانویه، در مراسمی که توسط شورای تعادل جنسیتی امارات متحده عربی و با همکاری مرکز رقابت‌پذیری و آمار فدرال برگزار شد، امضا شد.

شمسه صالح، دبیرکل شورای تعادل جنسیتی امارات متحده عربی با تاکید بر اینکه امارات به نقش مهم مشارکت اعتقاد دارد، گفت: تعهد امضا شده توسط 18 شرکت داخلی و بین المللی حاصل دو سال همکاری بین دولتی و خصوصی است. هدف این شرکت‌ها برای افزایش درصد زنان در پست‌های رهبری فراتر از مقیاس محلی است، زیرا بسیاری از این سازمان‌ها شرکت‌های چندملیتی هستند، و بنابراین ما مطمئن هستیم که این اقدامات مهم تأثیر مثبتی را فراتر از امارات خواهد گذاشت.

“این ابتکار بخشی از چارچوب و تلاش‌های شورای تعادل جنسیتی امارات متحده عربی به رهبری شیخه منال بنت محمد بن راشد آل مکتوم برای ارتقای تعادل جنسیتی در بخش‌ها و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک در داخل و خارج از کشور است. ابتکارات بسیاری برای تسریع در این زمینه اجرا شده است. دستاورد SDG5 که در جایگاه پیشرو امارات در منطقه و رتبه پیشرفته در شاخص های جهانی در تعادل جنسیتی منعکس شده است.”

او در پایان گفت: «این تعهد شامل چهار رکن اصلی است: دستمزد برابر و غرامت عادلانه؛ استخدام و ارتقای عادلانه جنسیتی؛ جریان سازی جنسیتی در سیاست ها و برنامه ها؛ و شفافیت از طریق به اشتراک گذاری داده ها».

در همین حال، ابراهیم الزعبی، مدیر ارشد پایداری در مجید الفتیم، گفت: “ما در راستای چشم انداز دولت امارات متحده عربی برای تسریع سفر توسعه کشور، تقویت اقتصاد کشور و ایجاد فضای کاری که ارزش گذاری و توسعه متوازن را انجام می دهد، کار می کنیم. نقش های جنسیتی. بنابراین، ما متعهد به مجموعه ای از ابتکارات متمرکز بر پیشرفت حرفه ای استعدادهای محلی شده ایم که یکی از آنها تعهد ما برای جذب 3000 اماراتی است که به دنبال ایجاد مشاغل خود در بخش خصوصی در 5 سال آینده هستند. متعهد به هدف تنوع جنسیتی برای زنان است تا 30 درصد اعضای هیئت مدیره و نقش های مدیریت ارشد را در 5 سال آینده تشکیل دهند.”

حسین علی-وام
https://www.wam.ae/en/details/1395303014265

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : دبی قرار است از یک سال فعالیت موفقیت آمیز مناقصه برای رویدادهای جهانی بهره مند شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام