شوراهای جهانی برای اهداف توسعه پایدار برای تقویت تلاش ها و تسریع در حال اجرا است

دبی_ 15 ژانویه 2022 ( وام )_ دولت امارات متحده عربی دومین گروه از شوراهای جهانی برای اهداف توسعه پایدار را در هفته اهداف جهانی نامگذاری کرد.

شوراهای جدید که توسط دولت امارات متحده عربی سازماندهی شد و در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی برگزار شد، امروز در یک نشست سطح بالا در غرفه پایداری اکسپو 2020 دبی به طور رسمی راه اندازی شد.

ریم ابراهیم الهاشمی وزیر دولت در امور همکاری های بین المللی و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار؛ آمینه جی محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس گروه توسعه پایدار سازمان ملل متحد در این نشست با تعدادی از مقامات دولتی و اعضای 18 شورای جهانی شرکت کرد.

از سوی دولت امارات؛ سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت؛ مریم محمد المهیری، وزیر تغییرات آب و هوا و محیط زیست؛ دکتر ثانی بن احمد آل زیودی وزیر تجارت خارجی; همچنین عمر بن سلطان العلما، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربردهای دورکاری و مدیر عامل سازمان جهانی اجلاس سران دولت در این نشست حضور داشتند.

الهاشمی گفت: «راه اندازی دور دوم شوراهای جهانی برای اهداف توسعه پایدار در اکسپو 2020 دبی، بازتابی از تعهد امارات متحده عربی برای تقویت نقش خود در افزایش رفاه جوامع و پایداری کره زمین است. وی افزود: «دولت امارات متحده عربی بر حمایت از دستور کار جهانی پایداری برای تسریع اهداف توسعه در طول دهه جاری که سازمان ملل متحد آن را دهه اقدام اعلام کرد، مصمم است».

آمینه جی محمد در این نشست گفت: “مشارکت های جهانی مسیر دستیابی به پایداری جهانی است.” او افزود؛ «شورای جهانی برای اهداف توسعه توسعه پایدار نمونه‌ای بارز از گردهم‌آوری تصمیم‌گیرندگان و رهبران فکری در رشته‌های مختلف و جغرافیایی برای مقابله با برخی از مبرم‌ترین مسائل جهان، گرد هم آوردن دولت‌های جهان، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و جوامع است. برای انجام اقدامات قاطع با هدف ساختن آینده ای پایدار که هیچ کس را پشت سر نگذارد.”

عمر سلطان العلما، بر اهمیت شوراهای جهانی برای اهداف توسعه پایدار تاکید کرد، زیرا تبدیل آن از یک ایده به یک ابتکار جامع بین المللی از طریق اجلاس سران دولت جهانی، به تلاش های بین المللی با هدف تسریع دستیابی به اهداف افزوده است.

شوراهای جهانی، در شکل جدید خود، شاهد اضافه شدن هشت شورای جدید علاوه بر 10 شورای موجود خواهند بود.

علاوه بر این، شوراها یک روش کار جدید و پیشرفته را اتخاذ خواهند کرد که از تمرکز بر یک هدف واحد در هر شورا، به مدلی جامع و یکپارچه که از تسریع اجرای اهداف چندگانه و مرتبط با یکدیگر از طریق مشارکت‌های نوآورانه و پروژه‌های مشترک پشتیبانی می‌کند، حرکت می‌کند. .

مشارکت جهانی تصمیم گیرندگان، کارشناسان و دانشگاهیان در سطح جهانی در شوراهای جهانی توسعه پایدار نشان دهنده موقعیت پیشرو امارات متحده عربی و نقش آن در حمایت از تلاش های بین المللی در دستیابی به توسعه پایدار است.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303011301

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : 13432 دوز واکسن کووید-19 در 24 ساعت گذشته تزریق شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام