شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی حوثی ها به امارات متحده عربی را محکوم می کند

نیویورک_ 22 ژانویه 2022 ( وام )_ در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل، لانا نسیبه، نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل، یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده درباره حملات تروریستی حوثی ها ارائه کرد.

یک مقام از نیروهای مسلح امارات متحده عربی به سفیر نسیبه پیوست. پس از پایان این نشست، شورا با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی حوثی‌ها را که امارات متحده عربی و همچنین پادشاهی عربستان سعودی را هدف قرار داد، محکوم کرد.

در این بیانیه مطبوعاتی بر لزوم پاسخگویی حوثی‌ها در قبال این اقدامات تروریستی تاکید شد و از همه کشورها خواست تا برای انجام این کار با دولت امارات همکاری کنند.

لانا نسیبه گفت: «امروز شورا با یک صدا گفته است که این تجاوز فاحش حوثی ها تهدیدی آشکار برای جامعه بین المللی است.

این حملات تروریستی نه تنها جان شهروندان اماراتی را تهدید می‌کند، بلکه شهروندان هر کشور عضو سازمان ملل را که امارات را خانه خود کرده‌اند، تهدید می‌کند. ضروری است که شورای امنیت و جامعه بین‌المللی شبه‌نظامیان حوثی‌های تروریستی را به حساب بیاورند.

در 18 ژانویه، امارات متحده عربی نامه ای را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده بود که در آن خواستار تشکیل جلسه ای برای رسیدگی به حملات تروریستی حوثی ها شده بود.

در ساعت 10 صبح به وقت امارات در 17 ژانویه، شبه نظامیان حوثی منطقه مصفاه ICAD 3 و منطقه ساخت و ساز جدید در فرودگاه بین المللی ابوظبی را هدف قرار دادند که هر دو زیرساخت غیرنظامی هستند. حوثی ها مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند که در آن سه غیرنظامی کشته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303013774

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : کارخانه برکه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، برای جلوگیری از انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای تنظیم شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام