صحه با روش پیچیده قلب جان پسر 7 ساله را نجات می دهد

ابوظبی_ 13 ژانویه 2022 ( وام )_ شرکت خدمات بهداشتی و درمانی ابوظبی (صحه) با کاشت دستگاه دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت جان یک پسر بچه هفت ساله مبتلا به بیماری شدید مادرزادی قلبی را نجات داد.

آلیان که در رحم با نوع بسیار نادری از کاردیومیوپاتی مادرزادی تشخیص داده شد، سابقه از دست دادن هوشیاری داشت. خانواده او نیاز به انجام فشرده سازی قلب در خانه داشتند. در ژوئیه 2021، او به زمین افتاد و به مدت هفت دقیقه واکنشی نشان نداد و دو قسمت سنکوپ یا غش را تجربه کرد که دومین قسمت در اکتبر اتفاق افتاد.

هنگامی که او در شهر پزشکی شیخ خلیفه یک بیمارستان وابسته به صحه، بستری شد، تشخیص داده شد که ریتم قلبش کند است که می‌توانست علت اصلی از دست دادن هوشیاری او باشد. این پتانسیل خطر متضاد ریتم غیر طبیعی و خطرناک سریع قلب را داشت. با کشف این موضوع، مشاور قلب و عروق شهر پزشکی، دکتر کریستوفر دوک، توصیه اولیه قرار دادن یک ضربان ساز موقت را ارائه کرد که بعداً با دفیبریلاتور جایگزین شد. دومی برای مدیریت مشکلات ریتم قلب سریع و آهسته انجام شد و اطمینان حاصل شد که آلیان در بهترین موقعیت ممکن برای درمان علائم مداوم خود قرار دارد.

دکتر اندرو دیوید مکلین، رئیس هیئت مدیره علوم قلب، گفت: “با تیمی از جراحان متخصص و برجسته، ما توانستیم این جراحی پیچیده را به صورت محلی انجام دهیم، که در غیر این صورت باید در خارج از کشور انجام می شد و نوزادان را نگهداری می کرد.

تیم پزشکی دفیبریلاتور را از طریق یک جراحی پیچیده کاشت، زیرا آلیان تنها 20 کیلوگرم وزن داشت، که منجر به داشتن بافت های زیر جلدی فوق العاده نازک (داخلی ترین لایه پوست) شد.

تیم جراحی باید برنامه جراحی را برای بهترین نتایج تنظیم می‌کرد و آن را در موقعیت زیر بغل (واقع در زیر بغل یا نزدیک آن) کاشت. این شکل از جراحی پیچیده که “کاشت ژنراتور زیر بغل” نامیده می شود، بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بین المللی بود که دکتر دوک با آن درگیر بود.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303010666

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات 2616 مورد جدید کووید-19، 982 بهبودیافته، 4 مورد فوتی در 24 ساعت گذشته را اعلام می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام