مالاریا دیگر وجود ندارد، دادگاه ولیعهد ابوظبی موسسه مالاریا و راه حل های آب و هوایی را راه اندازی کرد

دبی، 17 ژانویه 2022 (وام) – مالاریا دیگر وجود ندارد، با مشارکت دادگاه ولیعهد ابوظبی (CPC) و برنامه رسیدن به آخرین مایل، امروز راه اندازی یک موسسه جهانی جدید را با مأموریت مبارزه با مالاریا اعلام کرد. در مواجهه با تغییرات آب و هوا و نوسانات آب و هوا.

این اعلامیه در رویداد اجلاس سران هفته پایداری ابوظبی، طی جلسه ای با محوریت تغییرات آب و هوا، تأثیر آن بر سلامت انسان و سازگاری های مورد نیاز برای پاسخگویی موثر، اعلام شد.

موسسه جدید مالاریا و راه‌حل‌های آب و هوایی (IMACS) یک مرکز مجازی برتری است که رویکردهای چند رشته‌ای به استراتژی‌های مالاریا را با اطلاعات هوش مصنوعی (AI) و داده‌های اقلیمی پیش می‌برد، در حالی که از پذیرش آن‌ها توسط برنامه‌های کنترل مالاریا در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.

مالاریا یکی از قدیمی ترین و کشنده ترین بیماری ها است که خانواده ها را ویران می کند و چرخه های فقر را در جوامع و کشورهای سراسر جهان تداوم می بخشد. در حالی که ابزارها و فن آوری ها برای پایان دادن به این بیماری وجود دارد، تغییرات آب و هوا پیشرفت را کند کرده است. رویدادهای اقلیمی مانند افزایش دما، تغییر الگوی بارندگی و آب و هوای شدید سیستم های بهداشتی را مختل می کند و در عین حال بر دامنه و فصلی عفونت مالاریا تأثیر می گذارد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که تغییرات آب و هوایی به زودی منجر به 60000 مرگ و میر اضافی در هر سال از مالاریا خواهد شد که بیش از 600000 مرگ و میر در سال است، به ویژه در زنان و کودکان.

با حمایت دادگاه ولیعهد، Reaching the Last Mile (RLM) مجموعه ای از برنامه های بهداشت جهانی است که در جهت از بین بردن بیماری ها کار می کنند که توسط تعهد شخصی اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون عالی رهبری هدایت می شود. فرمانده نیروهای مسلح امارات. از طریق برنامه‌های خود، RLM متعهد به همکاری در سراسر صنایع و استفاده از نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی برای کمک به جلوگیری از تأثیرات تغییرات آب و هوایی از مانع پیشرفت در حذف بیماری است.

امارات متحده عربی به عنوان صدای پیشرو در نظارت بر اقلیم جهانی به خوبی تثبیت شده است و اخیراً اعلام کرده است که میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP28) در سال 2023 خواهد بود.

این تعهد به IMACS مبتنی بر جایزه مقدماتی 1.5 میلیون دلاری است که به مالاریا دیگر در سال 2020 داده شده است تا امکان‌سنجی استراتژی‌های مالاریا مبتنی بر اقلیم را از طریق پیش‌بینی آینده سالم (FHF) ارزیابی کند. دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید نیز به عنوان یک شریک فنی جدید برای ایجاد کارهای اساسی که تا به امروز به دست آمده است، پیوسته است.

طلا الرماحی، معاون مدیر دفتر امور استراتژیک در دادگاه ولیعهد، گفت: «سلامت جهانی و تغییرات آب و هوایی به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند و ما باید به طور کلی و با نوآوری به آنها برخورد کنیم تا تأثیری پایدار داشته باشیم. “در مورد مالاریا، ما نیاز به توسعه سیستم‌های پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری داریم تا سرمایه‌گذاری و منابع را در جایی که بیشتر مورد نیاز است هدایت کنیم. IMACS با بکارگیری هوش مصنوعی و منابع جدید داده‌های حیاتی آب و هوا و محیط زیست، به بهبود علم و دانش کمک می‌کند. ما را قادر می سازد تا از جمعیت های آسیب پذیری که بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی و شیوع بیماری قرار گرفته اند محافظت کنیم. پرداختن به چالش های بهداشت جهانی از طریق مشارکت های جهانی نوآورانه مانند همکاری با مالاریا دیگر، به عنوان یک اصل راهنما برای کار رسیدن به آخرین مایل عمل می کند.

حسين علي-وام
https://wam.ae/en/details/1395303011777

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات 3067 مورد جدید کووید-19، 1055 بهبودیافته، 3 مورد فوت در 24 ساعت گذشته را اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام