مشارکت میان دو بخش عمومی و خصوصی برای گذار به اقتصاد دایره ای پایدار ضروری است

دبی_ 17 ژانویه 2022 ( وام )_ مدیران عامل، مدیران ارشد و کارشناسان پایداری از شرکت های مختلف ملی و بین المللی بر اهمیت همکاری و اقدام مشترک بین بخش دولت، بخش خصوصی و جامعه برای ترویج گذار به اقتصاد دایره ای پایدار در کشور و سراسر جهان و دستیابی به پایداری تاکید کردند.

این در طی یک میزگرد ویژه در مورد اقتصاد دایره‌ای که به عنوان بخشی از فعالیت‌های هفته اهداف جهانی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از 15 تا 19 ژانویه برگزار شد، انجام شد.

در این نشست که تعدادی از مقامات دولتی در امارات و در سطح جهان و اعضای کمیته ملی توسعه توسعه پایدار حضور داشتند، رویکرد اقتصاد دایره ای و تلاش امارات متحده عربی از طریق همکاری نزدیک با بخش خصوصی و همچنین تعدادی از موضوعات مورد تاکید قرار گرفت. مربوط به تسریع گذار به اقتصاد دایره ای است.

در این نشست همچنین بر همکاری بین ذینفعان اقتصاد دایره‌ای، مهار انقلاب صنعتی چهارم، و ابزارهایی که اقتصاد دایره‌ای می‌تواند از هدف 12 حمایت کند، که از کشورها می‌خواهد «تضمین مصرف و تولید پایدار» را فرا می‌خواند، صحبت کرد.

ابراهیم الزعبی گفت: “به عنوان پیشگامان پایداری در این منطقه و بر اساس قول خود برای بازنگری در نحوه استفاده از منابع، راه اندازی استراتژی اقتصاد دایره ای ما نقطه عطفی در سفر پایداری است.

تا سال 2030، این راهبرد ما خواهد بود. جاه طلبی این است که همه شرکت های عامل در هسته عملیات خود دایره ای داشته باشند و به طور فعال با تامین کنندگان، مشتریان و جوامع تجاری و دولتی گسترده تر درگیر شوند تا تغییرات و تأثیرات سیستمی ایجاد کنند.”

آنتونیا گاول در اظهارات خود که از راه دور انجام شد، توضیح داد که چگونه رابطه بین تولید، مصرف و اقتصاد جهانی بر اساس رشد خطی، به دلیل صنعتی شدن، توسعه اقتصادی، شهرنشینی و مدیریت ناموفق زباله است.

“نوآوری چهارمین انقلاب صنعتی کلیدی برای تغییر روش اقتصاد ما به منظور ایجاد جریان اصلی خواهد بود. چشم انداز ما این است که مبتکران در هر شهر و هر کشوری از حمایت، شبکه و بینش لازم برای ایجاد یک اقتصاد دایره ای برخوردار شوند. گاول در ارائه خود خاطرنشان کرد: با حمایت همه ذینفعان، ما در حال انجام آن هستیم.

طبق مجمع جهانی اقتصاد، پیش بینی می شود اقتصاد دایره ای تا 4.5 تریلیون دلار در منافع اقتصادی در سال 2030 کمک کند. با این حال، در حالی که تنها 8.6 درصد جهان دایره ای است، نیاز به رویکرد جمعی از دولت ها از طریق قوانین و قوانین برای روشن کردن نقشه راه دارد. به طور مشترک با بخش خصوصی اجرا می شود و جنبه های اقتصادی و رفتاری مصرف کنندگان را درک می کند.

امارات متحده عربی و اقتصاد دایره ای شرکت کنندگان همچنین در مورد ابتکارات و برنامه های مختلف اقتصاد دایره ای که دولت امارات اعلام کرده است، به ویژه “سیاست اقتصاد دایره ای امارات متحده عربی” که چارچوبی جامع برای تعیین رویکرد کشور برای دستیابی به حکمرانی پایدار و استفاده ایده آل از منابع طبیعی با اتخاذ مصرف و استفاده است، بحث کردند. روش های تولیدی که رفاه نسل فعلی و آینده را تضمین می کند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303011896

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : مجمع مالی پایدار ابوظبی یک پلت فرم خنثی کربن باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام