نشست سالانه سازمان مناطق آزاد جهانی در ژنو برگزار می شود

ژنو_ 13 ژانویه 2022 ( وام )_ سازمان مناطق آزاد جهانی یک سازمان غیرانتفاعی جهانی، نشست سالانه هیئت مدیره و “تور سازمان های چندجانبه جانبی” را در ژنو، سوئیس، به عنوان بخشی از استراتژی های توسعه و رشد رهبری خود برگزار کرد.

نمایندگانی از سازمان تجارت جهانی ، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای سازمان بین المللی کارفرمایان و سازمان بین المللی کار ( در این نشست حضور داشتند. دکتر محمد آل زرونی، رئیس، رهبری نمایندگان سازمان جهانی را بر عهده داشت. آنها شامل خوزه کنترراس (نایب رئیس، دومینیکن)، امکا آنه (دبیر، نیجریه) و مارتین ایبارا (مشاور هیئت مدیره، کلمبیا) بودند.

این هیئت در مورد زمینه‌هایی برای یکپارچگی و همکاری بین‌المللی بحث کرد تا مناطق آزاد جهانی را قادر سازد تا نقاط قوت اقتصادی خود را تقویت کنند، نقش اساسی خود را در تجارت جهانی و زنجیره‌های عرضه برجسته کنند، بر چالش‌ها غلبه کنند و فرصت‌هایی برای رشد و شکوفایی در بازارهای تجاری و کار ایجاد کنند.

بعلاوه، این کارگروه سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست را قادر می سازد تا اهداف توسعه پایدار سازمان ملل در تمامی مناطق آزاد جدید و موجود ادغام کند و دامنه خود را به شرکت هایی که ناوگان وسایل نقلیه در حال حرکت در آن سوی مرزها را مدیریت می کنند، گسترش دهد.

حمل و نقل و جابجایی کالا از طریق مرزها به دلیل همه گیری کوفید-19 با اختلالاتی مواجه شد. گزارش سازمان تجارت جهانی کاهش 10 تا 20 درصدی ارزش تجاری کالاها و خدمات را در سال 2020 به دلیل همه‌گیری نشان می‌دهد.

این موضوع اهمیت نزدیک به 4000 منطقه آزاد در سطح جهان را به عنوان تسریع کننده تجارت و رشد اقتصادی افزایش داد.

با این کار، کارگروه سازمان بهداشت جهانی به دنبال بازسازی ظرفیت عرضه، مدیریت محدودیت های تجاری و ترویج دیجیتالی شدن در زنجیره تامین خواهد بود. علاوه بر این، اهمیت سرمایه گذاری در لجستیک و گسترش تامین مالی تجارت برای تقویت کمک به بهبود اقتصادی را برجسته می کند. همچنین نیاز به تقویت زنجیره ارزش جهانی است که به بخش‌های حیاتی مانند کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، داروسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و سلامت پاسخ می‌دهد.

سازمان مناطق ازاد جهانی همچنین در راستای پیشبرد اهداف پایداری خود در راستای اهداف توسعه توسعه سازمان ملل متحد است. از این رو، کارگروه با یونیکتاد از شاخص ایزدیهار برای تشویق مناطق آزاد به اتخاذ شیوه های سازگار با محیط زیست و پایدار استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، محیط کاری امن و مطمئن را برای کارکنان به منظور افزایش بهره وری، بهبود عملکرد، اخلاق، روحیه، سلامت و رفاه تضمین می کند. علاوه بر این، کارمندان با دانش فنی و مهارت های دیجیتال را از طریق برنامه صدور گواهینامه منطقه دیجیتال، برای تقویت عملیات کسب و کار دیجیتال، توانمند می کند.

شاخص ازدهار که در زبان عربی به معنای رفاه است، ابزار اصلی برنامه منطقه آزاد آینده است که توسط سازمان جهانی مناطق ازاذ به عنوان ابزاری برای شناسایی نقاط ضعف در ساختار عملیاتی و سنجش عملکرد اوج ارائه می‌شود.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303010754

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : وزارت بهداشت و پیشگیری: تزریق18.589 دوز کوفید-19 طی 24 ساعت گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام