نماینده بریتانیا: مذاکرات تجارت آزاد بریتانیا و امارات در حال نزدیک شدن به توافق است

ابوظبی_ 13 ژانویه 2022 ( وام )_ یک قانونگذار بریتانیایی به خبرگزاری امارات (وام) گفت: مذاکرات بین بریتانیا و امارات برای امضای توافقنامه تجارت آزاد پیشرفت کرده است و باید در سطح دولتی در «زمان نسبتاً کوتاهی» به نتیجه برسد.

لیام فاکس، یکی از اعضای پارلمان بریتانیا، که پیش از این به عنوان وزیر دفاع و تجارت بین‌الملل بریتانیا خدمت می‌کرد، گفت که مذاکرات بین دو کشور «بسیار پیشرفته» است و باید «در حد نسبی» به توافق برسند.

امارات متحده عربی یکی از بزرگترین شرکای تجاری در حال حاضر با بریتانیا است. اما اگر بتوانیم راه‌هایی را برای کاهش موانع تجاری، چه در زمینه کالا یا خدمات، بررسی کنیم، این البته گام دیگری به سوی آزادسازی و گشایش تجارت است.

فاکس در حاشیه سفر خود به امارات به رهبری هیئتی از گروه توافقنامه آبراهام بریتانیا توضیح داد: تجارت جهانی که همه ما می خواهیم ببینیم.

فاکس گفت که تعیین یک چارچوب زمانی برای زمان دستیابی به توافق کلی تقریباً “غیر ممکن است” بگوییم، زیرا باید یک فرآیند پارلمانی نیز طی شود.

“دستیابی به توافق بین دولت‌ها تنها بخشی از آن است. بریتانیا برای مدت بسیار طولانی، از قبل از پیوستن ما به اتحادیه اروپا، قوانین خود را در مورد تجارت تصویب نکرده است، بنابراین ما به نوعی احساس می‌کنیم که راه خود را در این زمینه‌ها داریم. وی ادامه داد:
نکته کلیدی این است که هر دو طرف تمایل به انجام آن دارند و این اغلب مهمترین عامل تعیین کننده در مقیاس زمانی است.

بر اساس گزارش وزارت تجارت بین‌الملل بریتانیا، امارات متحده عربی بیست و پنجمین شریک تجاری بزرگ بریتانیا در جهان است و در سال منتهی به مارس 2021، 10.7 میلیارد پوند تجارت دوجانبه داشته است.

تجارت بریتانیا با اروپا در ماه می یا ژوئن [2021] به سطح قبل از برگزیت بازگشت، اما تجارت با بقیه جهان همچنان مختل است زیرا زنجیره تامین جهانی مختل شده است. فاکس گفت: تجارت جهانی چگونه به نظر می رسد.

این قانونگذار بریتانیایی همچنین از بازیگران جهانی خواست تا برای به حرکت درآوردن اقتصاد جهانی، اقدامی مشترک برای رفع هر گونه موانع تجاری انجام دهند. ما صادقانه به اقتصادهای بزرگ نیاز داریم که باز شوند تا اطمینان حاصل شود که کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای کوچکتر قادر به تجارت آزادانه با بزرگترین بازارهای جهان هستند.»
فاکس در سفر خود به امارات متحده عربی، همراه با دیگر نمایندگان بریتانیایی، گفت که علیرغم همه گیری همه گیر، به نظر می رسد همه چیز در حال حاضر به سرعت پیش می رود.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303010795

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات 2616 مورد جدید کووید-19، 982 بهبودیافته، 4 مورد فوتی در 24 ساعت گذشته را اعلام می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام