نیروهای ائتلاف: شبه نظامیان حوثی کشتی باری با پرچم امارات را در سواحل الحدیده ربودند

ریاض_ 3 ژانویه 2022 ( وام )_ سرتیپ ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف برای بازگرداندن مشروعیت به یمن اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی تروریستی روز یکشنبه یک کشتی باری با پرچم امارات را در سواحل استان الحدیده ربودند.

“در ساعت 23:57 روز یکشنبه (2 ژانویه 2022)، کشتی باری (RWABEE) که تحت پرچم امارات متحده عربی در حرکت بود، هنگام حرکت در سواحل استان الحدیده از طریق “دزدی دریایی و هواپیماربایی” هدف قرار گرفت. این سخنگو به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد.

این کشتی در حال انجام یک ماموریت دریایی از جزیره (سقطرا) به بندر (جازان) بود.

جالب ذکر اینکه این هواپیما حامل تجهیزات پزشکی بود که برای راه اندازی بیمارستان صحرایی عربستان در جزیره استفاده می شد. بیمارستان صحرایی پس از تأسیس بیمارستانی در جزیره به ماموریت خود پایان داده است.

المالکی افزود: محموله تجهیزات بیمارستان صحرایی کشتی شامل آمبولانس، تجهیزات پزشکی، وسایل ارتباطی، چادر، آشپزخانه صحرایی، واحدهای خشکشویی صحرایی و تجهیزات پشتیبانی فنی و امنیتی است.

این اقدام دزدی دریایی توسط شبه نظامیان حوثی تروریستی یک تهدید معتبر است که خطر شبه نظامیان حوثی تروریستی را بر آزادی کشتیرانی و تجارت بین المللی در دریای سرخ جنوبی و تنگه باب المندب برجسته می کند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303007991

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : امارات متحده عربی 2600 مورد جدید مبتلا به کوفید-19 ؛ 890 مورد بهبودی و سه مورد فوت طی 24 ساعت گذشته خبر می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام