وزارت بهداشت پلتفرم SPHERE را برای تقویت نظارت اولیه از همه گیری های آینده راه اندازی می کند

دبی_ 24 ژانویه 2022 ( وام )- وزارت بهداشت و پیشگیری سیستم سلامت عمومی الکترونیکی “SPHERE” را راه‌اندازی کرده است، یک پلتفرم الکترونیکی برای نظارت و مدیریت اپیدمیولوژیک که می‌تواند در سطح ایالتی مورد استفاده یا پیوند قرار گیرد.

راه اندازی سیستم جدید، که یکی از مهمترین پروژه های یکپارچه مبتنی بر آخرین فناوری ها است، به عنوان بخشی از مشارکت وزارت بهداشت و پیشگیری در عرب هلث 2022، که از 24 تا 27 ژانویه در دبی برگزار شد، انجام شد.

هدف این وزارتخانه از طریق این پلت فرم، ارائه یک سیستم یکپارچه برای نظارت، پیگیری و مدیریت زودهنگام رویدادهای مؤثر بر سلامت عمومی و تقویت ارتباط با دولت و بخش‌های بهداشت خصوصی و سایر ذینفعان است.

SPHERE یک پایگاه داده ملی یکپارچه فراهم می کند که با به اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات به صورت محلی، منطقه ای و جهانی، پیشگیری از بیماری را افزایش می دهد تا وضعیت امارات متحده عربی را در شاخص های رقابتی سلامت تقویت کند.

SPHERE برای ایفای نقش کلیدی در نظارت بر بیماری ها برای دستیابی به پاسخ سریع برای مبارزه با بیماری های واگیر طراحی شده است. سیستم جدید علاوه بر نظارت بر داده ها و اطلاعات برای ارزیابی بار خطرات بهداشتی، اولویت بندی اقدامات بهداشت عمومی و نظارت بر تأثیر اقدامات کنترلی، از تحقیقاتی پشتیبانی می کند که به تعیین مبانی و استانداردهای توسعه سیاست ها و استراتژی های بهداشت عمومی کمک می کند.

عبدالله اهلی سرپرست معاونت بخش خدمات حمایتی، با اشاره به تعهد این وزارتخانه برای جذب و توسعه گفت: این پروژه به عنوان بخشی از استراتژی سلامت پیشگیرانه و پیشگیرانه اتخاذ شده توسط این وزارتخانه با همکاری مقامات بهداشتی محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. جدیدترین سیستم های الکترونیکی و هوشمند به عنوان یکی از مهم ترین درس های آموخته شده و مورد توافق کشورهای جهان است.

“یک چالش جهانی مانند همه‌گیری کنونی هرگز بدون استفاده از فناوری‌ها قابل رویارویی نیست، و داده‌ها مبنای مهمی برای مبارزه با اپیدمی‌های آینده است. در حالی که بیماری‌های همه‌گیر مانند آنچه در کوفید-19 دیده‌ایم به سرعت در حال حرکت و گسترش هستند، داده‌ها می‌توانند حتی سریع‌تر حرکت کنند. اهلی افزود، ابزارهایی را برای مدیریت واکنش جامعه در طول همه گیری ها در اختیار ما قرار می دهد.

وی تاکید کرد که امارات متحده عربی دارای یک سیستم تحقیقاتی اپیدمیولوژیک قوی، اقدامات واکنش فوری و کنترلی، و قابلیت‌های بالای آزمایشگاهی است که به حفظ امنیت بهداشتی در این کشور کمک می‌کند و موفقیت امارات را در مقابله مؤثر و عملی با همه‌گیری، به لطف حمایت و پشتیبانی نشان می‌دهد. دستورالعمل ارائه شده توسط دولت امارات متحده عربی، مطابق با استانداردهای سطح بالا که توسط سازمان بهداشت جهانی ستایش شده است.

علی عجمی مدیر بخش سلامت دیجیتال اظهار داشت: این برنامه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های یکپارچه مبتنی بر آخرین فن‌آوری‌ها برای توسعه سیستم مراقبت اپیدمیولوژیک و هشدار اولیه بیماری‌های واگیر از طریق ارتباط مستقیم الکترونیکی با ذینفعان و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌موقع است.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303014467

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : شرکت‌های بخش خصوصی محلی و چند ملیتی تعهد خود را به چشم‌انداز شورای تعادل جنسیتی امارات برای پیشبرد رفاه اقتصادی و اجتماعی تأیید می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام