وزارت نیرو و زیرساخت از ائتلاف جهانی بنادر هیدروژن سی ای ام حمایت می کند

دبی، 23 ژانویه 2022 (وام) — وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی با اتخاذ پایداری در همه بخش ها از جمله صنعت دریایی، انتقال انرژی کشور را امکان پذیر می کند.

این کشور با به کارگیری شیوه ها، تصمیمات و قوانینی که به توسعه این بخش و ارتقای استانداردهای ایمنی دریایی و در عین حال حفاظت از محیط زیست دریایی در سطح جهانی کمک کرده است، موقعیت پیشرو خود را در بین بهترین مراکز دریایی در جهان تثبیت کرده است.

برای تسریع استقرار هیدروژن کم کربن، امارات متحده عربی و بنادر پیشرو آن حمایت ثابتی را از ائتلاف جهانی بنادر هیدروژن، اولین مجمع جهانی که نمایندگان بنادر را با تصمیم‌گیرندگان دولت‌ها و همچنین صنعت گرد هم می‌آورد، فن آوری ها و سوخت های هیدروژنی حمایت کرده‌اند.

امارات متحده عربی به نمایندگی از وزارت انرژی و زیرساخت اخیراً نقشه راه رهبری هیدروژن را اعلام کرده است، یک طرح ملی جامع برای حمایت از صنایع داخلی و کم کربن، کمک به جاه‌طلبی خالص این کشور و ایجاد کشور به عنوان صادرکننده رقابتی هیدروژن. .

امارات همچنین ابتکار راهبردی خالص صفر تا سال 2050 امارات را اعلام کرده است، یک حرکت ملی برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050، و امارات را به اولین کشور خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) تبدیل می کند که این کار را انجام می دهد. در راستای این ابتکار، اهداف کربن زدایی IMO 2030 و اهداف توسعه پایدار 2030، هدف این وزارتخانه ارتقای کیفیت زندگی در کشور است. وزارت به عنوان اعضای ائتلافی که گفت وگوی سیاستی و همکاری پروژه محور را تقویت می کند، امیدوار است که پیشرفت در این زمینه را تسریع بخشد.

کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (UNFCCC) رسما اعلام کرده است که امارات متحده عربی میزبان بیست و هشتمین کنفرانس اعضا (COP28) در سال 2023 خواهد بود. این تعهد نه تنها تأثیر زیست محیطی، بلکه اقتصادی نیز به عنوان بخش اولویت امارات خواهد داشت. شرکت ها و نهادهای دولتی برای توسعه صنایع، فناوری ها، مهارت ها و مشاغل جدید که ریشه در نوآوری، فناوری و علم دارند، همکاری خواهند کرد.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت، گفت: “امارات متحده عربی همیشه نقشی کلیدی در جنبش پایداری جهانی داشته است. در خلال COP26، امارات نقشه راه هیدروژن امارات متحده عربی را راه اندازی کرد زیرا امارات متحده عربی به خوبی در موقعیت پیشرو در زمینه پایین قرار دارد. در نظر گرفته شده است که هیدروژن کربن نقش مهمی در استراتژی داخلی امارات متحده عربی برای دستیابی به اهداف خالص صفر 2050 امارات داشته باشد و همچنین با صادرات هیدروژن در سطح جهانی کمک خواهد کرد. به اشتراک گذاری دانش بین کشورها و ادارات دریایی در مورد بهترین شیوه ها، در عین حال افزودن ارزش به بحث های فنی و حقوقی برگزار شده در IMO، با مشارکت در پیشنهادهایی با هدف افزایش مقررات برای حفظ محیط زیست دریایی. مشارکت ما با ائتلاف یکی از این تلاش هاست. که از استراتژی انرژی 2050 امارات متحده عربی حمایت می کند که هدف آن دستیابی به ترکیب انرژی با ترکیب انرژی های تجدید پذیر و کربوهیدرات کم است. در مورد منابع انرژی برای دستیابی به اهداف استراتژیک اقتصادی و زیست محیطی.”

حسین علی-وام

https://wam.ae/en/details/1395303013989

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : ایرثی با 11 همکاری و 14 راه اندازی جدید در سال 2021 صنایع دستی میراث اماراتی را در صحنه جهانی ارتقا داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام