وزارت نیرو و زیرساخت تلاش های خود را برای دستیابی به تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست به نمایش می گذارد

دبی، 14 ژانویه 2022 (وام) – وزارت انرژی و زیرساخت در هفته پایداری ابوظبی (ADSW) که بین 17 تا 19 ژانویه 2022 در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی (ADNEC)، یکی از بزرگترین نمایشگاه های پایداری برگزار می شود، شرکت می کند. گردهمایی در نوع خود با حضور رهبران، کارشناسان پایداری و محیط زیست و پیشگامان فناوری.

این وزارتخانه تلاش‌های امارات متحده عربی در زمینه پایداری محیط‌زیست و تغییرات آب و هوایی و همچنین اهداف آینده را در راستای «اصول 50» به نمایش خواهد گذاشت.

این وزارتخانه رویه‌های کارآمد و ابتکارات بلندپروازانه را برای حمایت از راهپیمایی کشور به سمت رهبری جهانی در پایداری و تغییرات آب و هوا برای دستیابی به صدمین سالگرد امارات متحده عربی در سال 2071 بررسی خواهد کرد.

این وزارتخانه بر تلاش‌ها و تعهد امارات متحده عربی نسبت به فعالیت‌های اقلیمی و ابتکارات، استراتژی‌ها و سیاست‌های مربوط به تغییرات اقلیمی، به‌ویژه بی‌طرفی کربن تا سال 2050 تأکید خواهد کرد.

علاوه بر این، این وزارتخانه نقشه راه هیدروژن کشور و استراتژی انرژی امارات متحده عربی 2050 را بررسی خواهد کرد که اولین استراتژی انرژی یکپارچه در کشور است که مبتنی بر عرضه و تقاضا است و هدف آن افزایش سهم انرژی پاک در کل ترکیب انرژی است. تا سال 2050 به 50 درصد برسد و ردپای کربن تولید برق را تا 70 درصد کاهش دهد.

شریف العلما، معاون وزیر انرژی و امور زیربنایی در امور انرژی و نفت، بر اهمیت (ADSW) در میان توجه جهانی به پایداری و تغییرات آب و هوایی با توجه به تغییرات کنونی در جهان، به ویژه از آنجایی که کار آب و هوا یکی است، تأیید کرد. از ارکان اصلی توسعه و شکوفایی پایدار است.

وی به دستاوردهای واضح امارات در تغییر اقلیم و حفاظت از محیط زیست با به کارگیری پروژه های پیشرفته، آخرین شیوه ها و فناوری پایدار برای ایجاد ترکیبی از منابع انرژی و تعادل بین توسعه پایدار و کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

العلما اظهار داشت که این رویداد جهانی به دلیل نقش آن در حمایت از اهداف امارات متحده عربی و زمینه سازی برای میزبانی کنفرانس آب و هوا سازمان ملل متحد COP28 در راستای “اصول 50” برای کشور بسیار مهم است.

حسین علی-وام
http://wam.ae/en/details/1395303011105

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : نماینده بریتانیا: مذاکرات تجارت آزاد بریتانیا و امارات در حال نزدیک شدن به توافق است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام