67 / 100

گزارش رسانه ای: رسیدگی امارات متحده عربی به افزایش عفونت های کووید-19 با سیستم پیشگیرانه پزشکی پیشرفته

ابوظبی، 28 دسامبر 2021 (وام) — دکتر نوره الغیثی، سخنگوی بخش بهداشت امارات متحده عربی، گفت که امارات متحده عربی، به دلیل دستورات رهبری خود، به طور مداوم همه گیری COVID-19 را در سطح محلی و بین المللی زیر نظر دارد. .

وی خاطرنشان کرد که در حالی که جهان شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کووید-19 است، چندین کشور را به اعلام وضعیت اضطراری و آمادگی شدید پزشکی به ویژه در فصل تعطیلات سوق داد. امارات متحده عربی با سیستم‌های پیشگیرانه پزشکی پیشرفته به این افزایش موارد رسیدگی می‌کند. همه تیم‌های ملی پزشکی با بالا بردن سطح آگاهی جامعه، اجرای اقدامات پیشگیرانه و آزمایش و ارائه واکسن‌ها به طور کامل برای همه سناریوهای ممکن آماده هستند.» دکتر الغیثی در جریان کنفرانس رسانه ای دولت امارات متحده عربی در مورد همه گیری کووید-19 گفت که این کشور برای این وضعیت کاملاً آماده است و تیم های پزشکی آن برای همه سناریوهای ممکن آماده هستند.

او همچنین تاکید کرد که ظهور نوع جدید بسیاری از کشورها را به اتخاذ تدابیر احتیاطی بیشتر سوق داده است. تحت این چارچوب، مقامات بهداشتی مربوطه در امارات بر اهمیت تزریق واکسن برای تقویت ایمنی اکتسابی جامعه تاکید کرده‌اند.

«این تلاش‌های ملی در حال ادامه مجموعه‌ای از گام‌های پیش‌گیرانه‌ای است که کشور از زمان شروع همه‌گیری برداشته است، و همه بخش‌های فدرال و محلی نقش فعال خود را در اجرای رویه‌ها و استراتژی‌ها در زمان بی‌سابقه در همه حوزه‌ها از نظر واکنش زودهنگام انجام داده‌اند. نظارت، درمان، پیگیری، آزمایشات بالینی و توسعه علمی.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش بهداشت به تلاش خود برای دستیابی به مصونیت جمعی با در دسترس قرار دادن واکسن در دسترس همگان ادامه می دهد، به طوری که 100 درصد جمعیت اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و 91.80 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

دکتر الغیثی سپس بر تلاش های چشمگیر و همه جانبه وزارت بهداشت و پیشگیری تاکید کرد. این کشور روز گذشته مجوز استفاده اضطراری از واکسن جدید مبتنی بر پروتئین سینوفارم را به عنوان یک تقویت کننده صادر کرد.

واکسن مبتنی بر پروتئین سینوفارم از پروتئین نخاعی استفاده می کند که ویروس کووید-19 را احاطه کرده است. او همچنین اضافه کرد که بدن را قادر می‌سازد تا ویروس را شناسایی کرده و در صورت قرار گرفتن در معرض آن با آن مبارزه کند، که به پیشگیری از چندین نوع کمک می‌کند.

وی ادامه داد: واکسن مبتنی بر پروتئین سینوفارم و سایر واکسن های سینوفارم در تولید آنتی بادی موثر هستند.

دکتر الغیثی خاطرنشان کرد که واکسن مبتنی بر پروتئین تایید شده است.

وی با تاکید بر گزارش هایی که نشان می دهد امارات متحده عربی از نظر نرخ واکسیناسیون با بیش از 22.5 میلیون دوز ارائه شده تاکنون، پیشتاز سایر کشورها از نظر میزان واکسیناسیون است، اظهار کرد: این واکسن به عنوان یک واکسن تقویت کننده برای افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند از ابتدای سال 2022 ارائه می شود. .

واکسن جدید مبتنی بر پروتئین سینوفارم ممکن است شش ماه پس از دریافت واکسن سینوفارم به افراد بالای 18 سال به عنوان واکسن تقویت کننده تزریق شود و نشان داده شده است که سطح جدیدی از ایمنی در برابر انواع SARS-CoV-2 ایجاد می کند. “او تاکید کرد.

وی افزود: زنان باردار، مادران شیرده و کسانی که قصد بارداری در شش ماهگی را دارند از واکسن فوق معاف هستند و ممکن است انواع دیگر واکسن های مجاز را دریافت کنند، همچنین افرادی که به محتویات واکسن حساسیت دارند، معاف هستند.

وی توضیح داد که عوارض جانبی واکسن جدید مبتنی بر پروتئین مشابه عوارض جانبی دیگر واکسن ها از جمله سردرد، درد در ناحیه واکسینه شده و خستگی همراه با تب احتمالی است.

وی تاکید کرد که تزریقات تقویت کننده یکی از عوامل حیاتی است که به محافظت از سلامت و ایمنی جامعه کمک می کند، زیرا نقش مهمی در تقویت ایمنی جمعی دارد.

دکتر الغیثی بر این واقعیت تاکید کرد که در پایان سال 2020 و ابتدای سال 2021 پس از تعطیلات و بازگشت به مدرسه، موارد ابتلا به ویروس کرونا در ژانویه 2021 به 3090 و در فوریه 202 به 3140 رسید.

هزا المنصوری، سخنگوی رسمی بخش آموزش، اطلاعات به روز شده مربوط به اقدامات پیشگیرانه وزارت آموزش و پرورش را ارائه کرد.

وی بر آمادگی بخش آموزشی برای رسیدگی به هر گونه شرایط اضطراری پس از رصد کامل بحران تاکید کرد.

وی گفت که کشور به طور مداوم همه گیری و توسعه آن را به ویژه در دوره کنونی رصد می کند تا بازگشت ایمن به دانشگاهیان را تسهیل کند و سلامت و ایمنی عمومی دانش آموزان، معلمان و کارکنان آموزشی را تضمین کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که آموزش در امارات در دو هفته اول ترم دوم از 3 ژانویه 2022 به سیستم آموزش از راه دور منتقل می شود. وی توضیح داد که این امر در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سطح کشور اعمال می شود. تخصص های متکی بر فعالیت های عملی، آزمایشگاه ها، تمرین های بالینی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مشمول سیستم های یادگیری ترکیبی خواهند بود.

وی تاکید کرد که این وزارتخانه چندین کنترل را برای اجرای روند آموزشی در دوره آتی اتخاذ کرده است. همه دانش آموزان موظفند پس از شروع مجدد تحصیل، نتایج آزمایشات PCR منفی (که ظرف 96 ساعت گرفته شده است) را ارائه دهند. وی افزود: سامانه گذر سبز برای ورود والدین به مراکز آموزشی قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: این استانداردها ممکن است با توجه به الزامات ابلاغی از سوی مقامات بهداشتی و با هماهنگی تیم‌های اورژانس و بحران در هر امارت تغییر کند. مدیران مدرسه در مورد سیستم آموزشی و وضعیت سلامت با والدین تماس خواهند گرفت.

حسین علی-وام https://wam.ae/en/details/1395303006881

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : ابوظبی روش ورود به امارت را از داخل امارات به روز می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام