آشنایی با فوت و فن های اقامت دبی

اقامت دبی و اخذ آن مسئله‌ای بسیار مهم است که ذهن بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است. دبی یکی از بزرگترین، پرجمعیت‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شود. 

همانطور که می‌دانید، دلایل بسیار زیادی برای مهاجرت وجود دارد، اما عمده‌ترین دلیل مهاجرت، شروع یک زندگی بهتر در کشور مقصد می‌باشد.

کشور امارات و به ویژه شهر دبی، با داشتن شرایطی نظیر امنیت، اقتصاد پویا، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و… می‌تواند به نحو احسن یک زندگی جدید و مطلوب را برای مهاجران ایجاد کند. به همین منظور در ادامه به بررسی اقامت دبی و روش‌های اخذ آن خواهیم پرداخت.

UAE Maps
اقتصاد دایره ای اروپا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به جهانیان ارائه شد

اقامت دبی و مقدمه‌ای در مورد آن، همان چیزی است که در این بخش بدان خواهیم پرداخت. همانطور که گفته شد، کشور امارات و شهر دبی یکی از بهترین کشورها برای زندگی می‌باشد. 

باید بگوییم که این کشور، هیچ قانونی مبنی بر اعطای اقامت دائم به مهاجران ندارد. این کشور، معمولا به مهاجران خود، اقامت‌های موقت اعطا می‌کند. این افراد می‌توانند پس از پایان مدت اقامت خود، نسبت به تمدید آن اقدام کنند. به طور کلی تمدید اقامت افراد، با مشکل خاصی مواجه نیست و معمولا به سادگی میسر است.

همچنین گرفتن اقامت دبی به 5 روش زیر امکان پذیر است.

  • اخذ اقامت از طریق خرید ملک.
  • اخذ اقامت از طریق تحصیل در این کشور.
  • اخذ اقامت از طریق تاسیس و ثبت شرکت.
  • اخذ اقامت از طریق اشتغال در این کشور.
  • اقامت از طریق ازدواج.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک:

اقامت دبی و اخذ آن مسئله‌ای بسیار مهم است که ذهن بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است. دبی یکی از بزرگترین، پرجمعیت‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شود. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای خرید خانه، ارزش سندی خانه ی مورد نظر باید حداقل 1 میلیون درهم باشد. در غیر این صورت دریافت اقامتی در کار نیست.

البته باید بگوییم که اقامت دریافتی، یک اقامت موقت است که زمان آن حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال است. افراد می‌توانند پس از پایان مدت اقامت خود، نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

اقامت دبی از طریق تحصیل:

یکی از روش‌های اقامت دبی اقامت از طریق تحصیل می‌باشد. در کشور امارات، دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر علمی وجود دارند. 

علی رغم این که زبان کشور امارات، عربی است اما کورس های آن معمولا با زبان انگلیسی ارائه خواهد شد. متقاضیان تحصیل در این کشور باید در آزمون آیلتس حداقل نمره ی 6 را کسب کنند. افراد مذکور در طول دوران تحصیل خود می توانند در این کشور، اقامت داشته باشند.

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت:

به علت صفر بودن مالیات شرکت ها در کشور امارات، ثبت شرکت های خارجی در این کشور رونق یافته است. مضاف بر آن افراد می توانند، شرکت خود را حتی بدون داشتن شریک اماراتی نیز به ثبت برسانند. 

به علاوه ذکر این نکته نیز حائز اهمیت که پروسه ی ثبت شرکت در دبی بین 7 تا 12 روز زمان خواهد برد. باید بگوییم که با ثبت شرکت در این کشور، متقاضیان، یک اقامت موقت 3 ساله ی قابل تمدید دریافت خواهند کرد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج:

بحث اقامت دبی از طریق ازدواج، یک بحث یک جانبه است. به این معنا که اگر شما با یک زن اماراتی ازدواج کنید نمی توانید نسبت به اقامت امارات اقدام کنید. اما اگر یک زن خارجی با یک مرد اماراتی ازدواج کند، زن خارجی می تواند نسبت به اقامت امارات اقدام کند.

اخذ اقامت از طریق کار:

اقامت دبی از طریق کار، یکی از مطلوب ترین روش های اقامت برای ایرانیان می باشد. با توجه به ارزش بالای پول این کشور، افراد زیادی متمایل به کار کردن در این کشور هستند. 

اما باید بگوییم که در ابتدا باید یک کارفرما از آنها به منظور کار در کشور دبی، دعوت کند. این کارفرما، تحت عنوان کفیل مطرح می شود

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام