هزینه های زندگی در کشور امارات متحده عربی

برج‌های زیبای دبی

یکی از روش هایی که توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان انتخاب می شود تا مسیر موفقیت خود را بسازند، مهاجرت می باشد. افراد می خواهند با قرار گرفتن در محیطی جدید شانس خود را برای رسیدن به موفقیت امتحان کنند. از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کافی داشت، بحث هزینه ها می باشد. کشور امارات متحده عربی با توجه به این که در همسایگی ایران قرار گرفته و دارای شرایط و امکانات بسیار پیشرفته خصوصا در شهر دبی می باشد، مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی است. کشور امارات متحده، با ارز بسیار ارزشمندی که دارد، این تصور را ایجاد می کند که می تواند شما را در مشاغلتان به سوددهی بالایی برساند. در این مقاله سعی داریم با بررسی هزینه های مختلف در این کشور، به یک درک صحیح از مزایا و معایب مهاجرت به این کشور پی ببریم.

زندگی در دبی

امارات متحده عربی، کشوری متشکل از هفت امارت است و معروف ترین آن ها دبی می باشد. دبی شهری توریستی با امکانات و خدمات جالب توجه برای بازدید کنندگان که طی سال های اخیر توانسته پیشرفت های چشمگیری به خصوص در بخش گردشگری داشته باشد. امارات کشوری اسلامی می باشد اما در اجرای قوانین، سختگیری ندارد و محدودیت های قوانین اسلامی را ندارد. بنابراین توریست های زیادی را به خود جلب می کند. اما باید بدانید که هزینه زندگی در دبی با توجه به لوکس بودن آن بسیاربالا می باشد.

یکی از مزایای زندگی در دبی، معافیت مالیاتی مردم می باشد. اما این کشور به مهاجران اقامت دائم نمی دهد و مهاجران تنها مهمان های موقتی در این شهر می باشند. امارات همچنین دارای شعبه هایی از دانشگاه های برتر زیادی می باشد ولی کیفیت آموزش در این دانشگاه ها علی رغم هزینه های بسیار زیاد آن، مشابه دانشگاه مبدا نمی باشد. بنابراین حتی ممکن است که هزینه ی تحصیل و زندگی گاها در امریکا یا انگلیس کمتر از دبی باشد.

22 04 2020 15875160

هزینه تحصیل

در کنار هزینه های زندگی، تحصیل در امارات و دبی هزینه بالایی را به دنبال دارد. دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند، معمولا شعبه هایی از دانشگاه های برتر  جهان هستند، ولی اساتید دانشگاه های اصلی عموما قادر به تدریس با این فاصله جغرافیایی نیستند، بنابراین کیفیت آموزش تفاوت زیادی با دانشگاه اصلی دارد. با این حال هزینه تحصیل در امارات برای مهاجرین بسیار بالا می باشد. به گونه ای که دانشجو در مقطع لیسانس سالیانه حدود 15 تا 35 هزار دلار، مقطع فوق لیسانس 17 تا 25 هزار دلار و مقطع دکتری 15 هزار دلار امریکا پرداخت می کند. این در حالیست که هزینه تحصیل برای بومیان سالیانه 330 دلار می باشد. دانشگاه هایی با عنوان بین الملل اما  کیفیت آموزشی بالایی دارند، چرا که تحت نظارت مستقیم شعبه اصلی می باشند. به عنوان مثال مدارس بین المللی سوئیسی با هزینه حدودا 60هزار دلار در سال، کیفیت بسیار بالایی را در آموزش ارائه می دهند.

هزینه مسکن

 از مهم ترین بخش هزینه می توان به قیمت مسکن اشاره کرد. در کشور امارات و بخصوص شهر دبی، قیمت اجاره مسکن بعضا با قیمت مسکن در اروپا و امریکا برابر است و حتی قیمت ها از وین اتریش که برترین شهر جهان در ده سال گذشته بوده بیشتر می باشد. در دبی اشخاص برای اجاره ملک باید مبلغی حدود 1500 تا 2000 یورو در نظر بگیرند. در نظر داشته باشید که دبی نیز همچون سایر شهرها دارای مناطق فقیرنشین نیز می باشد و این تصور که دبی شهری تماما ثروتمند نشین است، اشتباه است.

قیمت اجاره مسکن در مرکز شهر دبی به صورت آپارتمان یک خوابه 1576 دلار و آپارتمان سه خوابه 3084 دلار امریکا می باشد و در حاشیه شهر قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه 1048 دلار و آپارتمان سه خوابه 2113 دلار امریکا است.

همچنین قیمت خرید مسکن، به ازای یک متر آپارتمان مرکز شهر 3899 دلار و یک متر آپارتمان در حاشیه شهر 2383 دلار امریکا است.

هزینه خوراک و سایر موارد

به طور میانگین، هزینه زندگی در دبی 125 درصد بالاتر از هزینه ی زندگی در تهران می باشد. به بیان دیگر هزینه زندگی در دبی 9 تا 10 برابر تهران است. هزینه ی مواد غذایی و سایر هزینه ها در دبی نیز بسیار بالا می باشد. به گونه ای که یک خانواده 3 نفری باید 800 تا 1000 دلار را تنها برای مواد غذایی و ازین قبیل هزینه کنند. هزینه ها با توجه به سبک زندگی هر فرد و تفریحات وی، متغیر است.

در ادامه هزینه زندگی در بخش مواد غذایی، حمل و نقل، تفریح و پوشاک به صورت جدولی آورده شده است:

غذا قیمت (دلار امریکا)
یک وعده در رستوران ارزان 10
یک وعده متوسط دو نفره 62
یک لیتر شیر 1.60
قرص نان 1.36
یک کیلو گرم سینه مرغ 7.69

 

حمل و نقل قیمت (دلار امریکا)
حمل و نقل عمومی ماهانه 81
هر لیتر بنزین 0.58
فولکس واگن گلف صفر کیلومتر 24000
تفریح قیمت (دلار امریکا)
باشگاه بدنسازی 80
تنیس 32
سینما 12.25
پوشاک قیمت (دلار امریکا)
شلوار جین 57
کفش چرم مردانه 95

میزان درآمد

در این کشور، میزان دستمزد ها به گونه ایست که حتی با پایین ترین میزان حقوق هم می توان در این کشور زندگی کرد. اما برای برخی از افراد، پس انداز دشوار است. حقوق یک کارگر ساده در دبی به طور معمول حدود 45 هزار دلار سالیانه (3000 دلار در ماه) می باشد. لازم به ذکر است که این اعداد بر اساس آمارها می باشد، این در حالیست که کارگران فصلی حدود 1000 دلار در ماه درامد دارند. به طور کلی میانگین درآمد در دبی سالانه 61 هزار دلار است و این عددی مناسب برای زندگی است. از پردرآمد ترین اقشار در این کشور، پرستاران با 50 هزار دلار، پزشکان با 60 هزار دلار و وکلا با 80 هزار دلار سالانه می باشند. نکته مهم اینست که این میزان حقوق برای افرادی است که پاسپورت و تابعیت این کشور را دارند و مهاجران درآمدهای بسیار پایین تری را در این کشور دارند.

رضایت از زندگی

کشور امارات همچون سایر کشورها دارای بخش فقیر و غنی است. اما بر اساس آمارها در 2020، امارات سطح فقر را به صفر رسانده است. این به این معنی نیست که تمامی افراد زندگی لوکس دارند اما میانگین مردم به خصوص در دبی، عموما از افراد ثروتمند می باشند. طبق آمار جهانی حدود60 درصد مردم از زندگی در دبی رضایت دارند. این نشان دهنده­­ی سطح بالای کیفیت زندگی در این شهر است. بنابراین افرادی که سرمایه مناسبی دارند می توانند این کشور را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند.

مقاله گردآوری شده جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با میزان هزینه های در کشور امارات و شهر دبی می باشد. امیدوارم براتون مفید و لذت بخش بوده باشه.

با سپاس از همراهی شما

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام