معرفی کامل محله های معروف دبی

محله های معروف دبی

همان گونه که اطلاع دارید هر شهری دارای محله ها و مناطق معروفی می باشد که با آوردن نام این محله ها، نا خودآگاه یاد آن شهر میفتیم. شهر دبی نیز یکی از شهرهایی است که دارای مناطق و محله های بسیار معروفی می باشد. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با انواع معرفی کامل محله های معروف دبی، آشنا کنیم. خواندن این مقاله در شناخت بهتر شهر دبی، کمک بسیار زیادی به شما می کند.

معرفی شهر دبی

رودخانه معروف “خور” در دبی، این شهر را به دو بخش” دیره” و ” بر”، تقسیم کرده است‌. دیره بخش شمالی شهر دبی است که ساخت آن به صورت قدیمی و سنتی می باشد و تمام بازارهای محلی این شهر، در بخش دیره قرار دارد. بر، بخش جنوبی دبی می باشد و به صورت مدرن ساخته شده است. تمامی برج ها و مراکز خرید مدرن در بخش بر دبی قرار دارد. تصویری که همه ما از برج ها و ساختمان های بلند دبی در ذهن داریم، مربوط به همین منطقه بر دبی می باشد.

محله های معروف شهر دبی

در این شهر محله های بسیار معروف و زیبایی وجود دارد، از جمله:

محله جمیرا در دبی

محله جمیرا در دبی

منطقه جمیرا در شهر دبی یکی از قدیمی ترین مناطق موجود در شهر دبی می باشد که سواحل زیبا و چشم نواز بسیار زیادی دارد. ساکنین این منطقه بیش از از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی هستند. خانه های موجود در جمیرا، ساختمان هایی با ارتفاع کم و ویلاهای زیبایی هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. با این که جمیرا یکی از قدیمی ترین محله های موجود در شهر دبی می باشد اما مراکز خرید بسیار زیادی به سبک جدید از جمله Box park  و Galleria، در آن تاسیس شده اند. در این محله، یک مسجد بسیار معروف وجود دارد که همواره مورد توجه بازدید کنندگان زیادی قرار دارد.

محله بر دبی

محله بر دبی

این محله در بین منطقه جمیرا و خور دبی، قرار گرفته است. رستوران های شناور روی آب زیادی در این محله وجود دارد که در آن انواع غذاهای بین المللی و غذاهای پرطرفدار، سرو می شود. هم چنین وجود بازارهای سنتی بسیار زیاد در این منطقه به علاوه رستوران های جذابش، این محله را به یکی از مناطق مورد علاقه توریست ها و گردشگران تبدیل کرده است.

منطقه السطوه واقع در شهر دبی

بیش تر ساکنین این منطقه را هندی ها تشکیل می دهند. به همین دلیل در این منطقه رستوران ها و بازارهای هندی بسیار زیادی، تاسیس شده است. از دیگر ویژگی این منطقه می توان به وجود بازار طلای آن، اشاره نمود. کسانی که قصد خرید طلا را دارند، حتما از طلاهایی این منطقه بازدید می کنند. به دلیل حضور هندی ها در این محله و رفع نیازهای آن ها، پارچه فروشی های بسیاری وجود دارند که انواع پارچه های هندی را در طرح ها و رنگ های مختلف، می فروشند.

جبل علی

محله جبل علی دبی

یکی از مناطق معروف موجود در شهر دبی، جبل علی دبی، می باشد‌. این منطقه قبلا یکی از دهکده های روستایی شهر دبی بود که در سال های اخیر به سرعت رشد و پیشرفت کرد. بازار ابن بطوطه یکی از مهم ترین و معروف ترین مراکز خرید شهر دبی می باشد که در متطقه جبل علی، وجود دارد. بندر جبل علی، که یکی از بزرگ ترین بنادر دست ساز در دنیا می باشد در این منطقه قرار دارد و از دلایل رشد و پیشرفت این محله، به شمار می آید.

محله مارینا دبیمحله دبی مارینا

یکی از مناطق مدرن در شهر دبی، محله دبی مارینا می باشد وه در کنار جبل علی واقع شده است. در این منطقه، ساختنان های بلند و آسمان خراش های بسیار زیادی به چشم می خورد و بیش تر ساکنین این منطقه، غربی ها هستند. از معروف ترین مناطق گردشگری این منطقه می توان به پارک آبی وایلد وادی اشاره کرد که همواره توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

محله کرامه دبی

محله کرامه دبی

یکی دیگر از محله های معروف شهر دبی، محله کرامه دبی می باشد که ساختمان های اداری و مسکونی بسیار زیادی در آن واقع است. دلیل محبوبیت و معروف بودن این محله، به دلیل رستوران های آن است. در این محله، رستوران های بسیار زیادی با انواع و اقسام غذاهای با کیفیت همراه با نازل ارین قیمت ها، وجود دارد. اگر علاقه مند به رستوران و خوردن غذا هستید، حتما از این محله دیدن کنید.

محله دیره دبی

دیره یکی از مناطق سنتی واقع در بخش شمالی شهر دبی می باشد که خانه های ادارای و مسکونی زیادی در آن قرار دارد. بازار های سنتی این منطقه، شهره زیادی دارد و مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد.

dubai mirdif

محله میر دیف دبی

یکی از مناطق تازه تاسیس شده شهر دبی، محله میر دیف دبی می باشد که علی رغم تازه تاسیس بودن آن، طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. دلیل محبوبیت این منطقه به دلیل وجود مرکز خرید میر دیف می باشد که تمام امکانات از جمله، امکانات تفریحی، رستوران، فروشگاه و غیره را، دارد.

محله الممرز دبی

یکی از مناطق ساحلی شهر دبی، محله الممرز دبی می باشد که در شما شرقی این شهر واقع شده است. این محله به دلیل ساحلی بودنش، همواره مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار دارد.

محله بستکیه دبی

محله بستکیه دبی

یکی از قدیمی ترین و فرهنگی ترین مناطق موجود در دبی، محله بستکیه دبی می باشد که دارای کوچه های تنگ و باریک هموراه با معماری های قدیمی می باشد و برای خنک کردن خانه ها از بادگیر استفاده می شده است. این منطقه بیش تر جنبه بازدیدی دارد و بازدیدکنند گان زیادی هر ساله از این منطقه بسیار بازدید می شود.

شهر دبی، یکی از شهر های بسیار پر جاذبه همراه با محله های معروفی می باشد که هم برای زندگی و سکونت مناسب است و هم برای مسافرت. اگر به تازگی قصد سفر دارید، پیشنهاد می شود حتما از شهر دبی بازدیی داشته باشید و از انواع جاذبه های گردشگری آن و دیگر امکانات موجود در این شهر، بهره مند شوید.

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام