جاذبه های طبیعی در امارات متحده عربی

تالاب الوثبه

جاذبه های طبیعی در امارات متحده عربی یکی از عواملی است که به موجب آن گردشگران بسیاری این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. جاذبه های طبیعی در یک منطقه بدون این که انسان در به وجود آمدن آن‌ها نقش داشته باشند پدید آمده‌اند. کوه‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، بیابان و کویر، سواحل، جانداران و حیواناتی که در زیستگاه‌های طبیعی وجود دارند و… همگی از جاذبه‌های طبیعی یک منطقه محسوب می‌شوند که می‌توانند با جذب گردشگران و مسافران به آن مناطق نقش مهمی در اقتصاد یک کشور داشته باشند. در این مقاله نمونه‌هایی از جاذبه های طبیعی در امارات متحده عربی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کوه‌های حجر

تماشای کوه‌هایی که در بیابان واقع شده‌اند برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد رانندگی در مسیر پر پیچ و تاب آن لذت به یاد ماندنی خواهد داشت این رشته کوه در یکی از استان‌های عمان شروع شده و تا به راس الخیمه در امارات ادامه یافته است. در کوه‌های حجر شرایطی برای مشاهده پرندگانی زیبا به وجود آمده که بسیاری را مجذوب خود کرده‌اند.

کوه جیس

کوه مرتفع در امارات متحده عربی که در راس الخیمه واقع شده است. اخیراً با احداث جاده در آن بالا رفتن از این کوه برای همگان راحت‌تر شده؛ هنگامی که به بالای کوه می‌رسید می‌توانید نظاره گر نمای زیبا از دریا باشید. در فصل زمستان با نشستن برف بر روی این مرتفع‌ترین کوه امارات زیبایی آن دو چندان خواهد شد و بسیاری را هیجان زده خواهد کرد.

جبل حفیت

پس از کوه جیص این کوه به عنوان دومین کوه مرتفع از جاذبه‌های طبیعی در امارات متحده عربی محسوب می‌شود اگر شما از تماشای منظره‌های بیابانی لذت می‌برید و به آن علاقه دارید سفر به این کوه این امکان را برای شما فراهم می‌آورد.

جبل حفیت

بیابان

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی در امارات متحده عربی بیابان های وسیع و زیبای آن می‌باشد که در این بیابان می‌توان تفریحات بسیاری انجام داد و از نشستن بر روی شترها و مشاهده و بررسی حشرات لذت برد. گام نهادن بر روی ماسه‌های این بیابان می‌تواند حسی فوق العاده را به روح شما القا کند.

تپه‌های فسیلی

در شهر شارجه‌ی امارات متحده عربی تپه‌های وجود دارد که حدود ۸۰ میلیون سال از به وجود آمدن آن ‌ها می‌گذرد. در این جاذبه طبیعی نظاره آسمان شب حسی شورانگیز را در مسافران به وجود می‌آورد و آسمان نورانی و پرستاره آن به هنگام شب خیره کننده خواهد بود. این طبیعی بوسیله بزرگ می‌تواند گزینه مناسبی برای گرفتن عکس‌های زیبا باشد.

سد حتا

این سد زیبا با فاصله کمی در نزدیکی دبی قرار دارد بدون شک مشاهده سدی به رنگ فیروزه‌ای در میان کوه‌ها و صخره‌ها بسیار شگفت انگیز است. یکی از مناسب‌ترین جاذبه های طبیعی امارات متحده عربی برای گردش و تفریح به حساب می‌آید. قایقرانی در آب‌های این سد و مشاهده صخره‌های اطراف آن می‌تواند برای شما بسیار مفرح و شادی آفرین باشد.

سد حتا

وادی الحیل

در مسیر این صخره‌های زیبا با انواع پرندگان و حیوانات روبرو خواهید شد و منطقه‌ای با نمای عالی برای عکاسی شما خواهد بود. پیاده‌روی در این منظره خوش آب و هوا از علایق بسیاری از گردشگران است. چشم اندازهای بسیاری مانند سد وادی الحیل و قلعه حیل در مسیر شما وجود دارند که با دیدن آن‌ها حتماً از سفر خود لذت خواهید برد.

ذخیره‌گاه طبیعی القرم

ذخیره‌گاه طبیعی القرم واقع شده در روستایی از سواحل شارجه یکی دیگر از جاذبه های طبیعی امارات متحده عربی می‌باشد. کمتر از دو ساعت تا دبی فاصله دارد. انواع مختلفی از ماهیان را که ممکن است تا کنون ندیده باشید در آب‌های این منطقه می‌توانید ببینید.

جزیره صیربنی یاس

جزیره‌ای بی‌نظیر و جذاب در ابوظبی است که وسعتی حدود ۷۷ کیلومتر دارد. زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیوانات بوده که بر جذابیت این جزیره زیبا افزوده است. شنا، حمام آفتاب، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از تفریحات لذت بخش این منطقه است که آن را به گزینه مناسبی برای گردشگری تبدیل کرده است.

جزیره صیربنی یاس

تالاب محافظت شده الوثبه

برای علاقه‌مندان به پرندگان انتخاب مناسبی است زیرا تقریباً حدود دویست و پنجاه نوع پرنده در این تالاب وجود دارد. تعداد زیاد پرندگان اشتیاق فراوانی به گردشگران برای مسافرت و گردش در این محل می‌دهد.

جاذبه های امارات متحده عربی محدود به این موارد که مابین کریم نمی‌شود و بسیاری دیگر از تالاب‌های محافظت شده، جنگل‌ها، کویر، پارک ملی، حیات وحش همگی از جاذبه های گردشگری این کشور می‌باشند.

جاذبه های طبیعی گردشگری چه معیارهایی باید داشته باشند؟

  • در سازمان گردشگری به عنوان یک جاذبه طبیعی برای گردشگری ثبت شده باشند.
  • جاذبه های گردشگری باید مورد حمایت سازمان‌های دولتی یا افراد قرار گیرند.
  • امکاناتی به وجود آمده باشد که گردشگران به راحتی و بدون مشکل بتوانند به آن منطقه وارد شوند و از آن لذت ببرند.
  • امنیت و بهداشت آن را به خوبی تامین کرده باشند تا خطری گردشگران را تهدید نکند.
  • امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و پارکینگ‌هایی در نزدیکی آن وجود داشته باشد.
  • زمان مناسب برای گردشگری در مناطق مشخص شود و به اطلاع گردشگران برسد.

نمونه‌هایی از جاذبه های طبیعی در امارات متحده عربی را در این مقاله عنوان کردیم تا آشنایی نسبی از آن‌ها پیدا کرده باشید و با توجه به علایق خاص خود محیط گردشگری متناسبی را انتخاب کنید. هر کدام از این جاذبه‌ های طبیعی ویژگی‌های مخصوصی را دارند که طرفداران و دوستداران فراوانی را به خود جذب می‌کند و عکس‌های زیبا و باشکوه در آلبوم شما و یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند.

خبیر دبی با رزومه عالی و تجربه درخشان در زمینه اقامت و مسائل اقتصادی و خدماتی در امارات متحده عربی دارای تیم قدرتمند و متخصص می‌باشد که شما می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

از حسن توجه شما سپاس گذاریم.

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام