دلایل اصلی افراد برای مهاجرت به دبی

امارات متحده از  جمله کشورهای توسعه یافته کناره خلیج فارس است و دارای جمعیتی معادل 9.9 میلیون نفر است. تقریبا 88.52 درصد جمعیت این کشور از مهاجران تشکیل شده و در این بین حدود نیم میلیون نفر را ایرانی ها شامل میشوند. از دلایل افزایش مهاجرت به امارات و شهر دبی، وضعیت رو به رشد اقتصادی و زندگی مرفه و با سطح کیفی بالا می باشد. از بین شهرهای امارات، دبی از نظر تراکم جمعیت مهاجرین، رشد بالایی داشته و همچنین در حال افزایش است.

در این مقاله سعی داریم دلایل اصلی افراد برای مهاجرت به دبی را بیابیم. با ما همراه باشید.

dubai 2

دبی یکی از قطب های اصلی تجارت و سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه است و به عنوان بزرگترین شهر تجاری امارات شناخته می شود.  جمعیت این شهر حدود 2.9 میلیون نفر است و از نظر اقتصادی شرایط خوبی دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در این شهر و کسب اقامت آن می باشند. در ادامه ده موردی که به عنوان بیشترین عامل برای مهاجرت افراد به دبی شناخته شده است را بیان کرده ایم:

فرصت های حرفه ای بسیار و گسترده

در شهر دبی، با توجه به پیشرفت های چشمگیر و وسیع چند ساله ی اخیر، امکانات بسیاری برای عرضه تخصص و حرفه ایجاد گشته است. در صورتی که شما به دنبال یافتن راهی برای کار در تخصص و حرفه ی خود می باشید، در کشور امارات متحده عربی، فرصت های فراوانی برای شما وجود دارد. همچنین دبی با فرصت های شغلی جذاب و پر در آمد، شهری محبوب برای جوانان است و موجب تشویق آن ها برای مهاجرت به این شهر می شود.

حقوق و مزایای بالا

کشور امارات متحده عربی، از آن دسته کشور هایی است که به افراد متخصص و با مهارت بالا، کمک می کند درآمد بیشتری را کسب کنند.  بر اساس آمار و اطلاعات جهانی، کشور امارات متحده عربی، جز ده کشور جهان با بیشترین میزان حقوق می باشد. از دیگر مزایای کار در دبی که افراد را ترغیب به مهاجرت می کند، نبودن مالیات برای مشاغل می باشد.

شرایط آب و هوایی

dubai 1

دبی شهری آفتابی است و برای افرادی که علاقه مند به این نوع آب و هوا می باشند، همچون بهشت است. در دبی می توانید کل سال را آفتاب داشته باشید و چنانچه از منطقه سرد و بارانی به این کشور مهاجرت کنید، کاملا متوجه تفاوت آن می شوید. آب و هوا برای بسیاری از افراد دلیل مهمی برای مهاجرت به یک کشور می باشد.

لوکس بودن

با شنیدن اسم دبی، آنچه که در ذهن بیشتر افراد تداعی می­شود، زندگی و امکانات لوکس است و تصور می شود که این نوع زندگی تنها برای افراد ثروتمند و متمول می باشد. در صورتی که این تصوری اشتباه است و در دبی می توانید مغازه هایی مناسب با میزان بودجه خود نیز پیدا کنید. می توانید از برندهای لوکس همچون Hermes  و H & M با هزینه ای مناسب خرید کنید و لذت ببرید. برای بسیاری از افراد لوکس بودن امکانات زندگی بسیار حائز اهمیت است و از دلایل مهاجرتشان نیز می باشد.

رفاه و کیفیت زندگی

همان طور که در ابتدا بیان شد، کشور امارات متحده عربی در جایگاه دهم جهانی از نظر سطح کیفیت زندگی و رفاه قرار گرفته است. جالب است بدانید که امارات دارای وزیر امور شادی و کیفیت زندگی می باشد!  امارات در سال 2019،  استراتژی جدیدی را به منظور افزایش سلامت و راحتی و رفاه در بخش های دولتی و خصوصی ایجاد کرد. هدف از این کار، الهام گرفتن مردم از زندگی سالم و یادگیری شیوه زندگی مرفه بود. در این استراتژی تمرکز اصلی بر روی سلامت روان، تحصیلات و محیط کاری می باشد. بنابراین افرادی که به دنبال زندگی در شرایطی با کیفیت بالا و آسایش و رفاه بیشتر می باشند، دبی را که عروس خاورمیانه نامیده می شود به عنوان مقصدی برای مهاجرت خود در نظر می گیرند.

ایمنی و امنیت

امارات با داشتن امنیت بالا بخصوص در شهرهای دبی و ابوظبی، سبب تمایل بسیاری از افراد به مهاجرت گشته است. طبق آمار منتشر شده از نظر سنجی مهاجران اسبق، در سال 2019 عده ی زیادی از آن ها (83 درصد) اعلام داشتند که در این کشور احساس امنیت بیشتری را نسبت به کشور خود داشتند.

ملک­‌های لوکس و مقرون به صرفه

دبی دارای اقتصادی عظیم است و در بخش املاک دارای برنامه ها و چشم اندازهای وسیعی است. بسیاری از افراد همچنین  از طریق خرید ملک در دبی سرمایه گذاری می کنند. برای افرادی که قصد زندگی در خانه­هایی لوکس و البته با قیمت مناسب را دارند، دبی شهر مناسبی است و این مسئله سبب مهاجرت بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان به این شهر رویایی گشته است. توجه داشته باشید که در کشور امارات و شهر دبی، خانه ها نوساز و مدرن و لوکس بوده و برای خرید مناسب است. با این حال چنانچه قصد اجاره مسکن را داشته باشید، قیمت ها چندان به صرفه نخواهد بود و خرید ملک در صورت تمکن مالی، توصیه می شود.

شهرسازی و سواحل دبی

در شهر پر زرق و برق دبی، می توانید آسمان خراش­ها و مراکز تجاری با طرح های مدرن را ببینید. در کنار شهر پر جاذبه از ساختمان­های لوکس می ­توانید در ساحل به تماشای خورشید بشینید. دبی شهری رویایی است و بسیاری از افراد به خاطر این جذابیت دبی، آرزوی مهاجرت به آن جا را دارند.

view of dubai villa min

محیط دوستانه خارج از کشور

در دبی بیش از 70 درصد افراد جوان و متخصص که در این شهر زندگی می کنند، خارجی محسوب می شوند و کشور امارات وطن آن ها نبوده است. بنابراین شهری مهاجر پذیر که البته سبب آشنایی با افراد از نقاط مختلف جهان می شود و شکل گیری روابط دوستانه برای بسیاری از افراد در چنین شهرهایی راحت تر صورت می گیرد.

دلایلی که ذکر شد، از جمله مهمترین عوامل بود که افراد برای مهاجرت خود بیان داشته اند. این مقاله جهت آشنایی بیشتر شما با این عوامل گردآوری شد. امیدوارم براتون مفید و لذت بخش بوده باشه.

با سپاس از همراهی شما

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام