نظام آموزشی امارات متحده عربی

دانشگاه زاید در امارات

یکی از راحت ترین روش های مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور است. امارات از جمله کشورهایی است که پیشرفت وسیعی در بخش آموزش و پرورش داشته و باید بدانید که در این کشور تا سن 12 سالگی، تحصیل رایگان و اجباری است. آموزش و پروزش در امارات دارای اهمیت بالایی است و بورسیه های تحصیلی در امارات خود دارای رده بندی های مختلفی است.

در صورتی که در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شوید، میتوانید در شعبه های دیگر آن در سایر کشورها نیز تحصیل کنید.

در این مقاله سعی داریم با بررسی نظام آموزشی امارات متحده عربی، به شما در کسب اطلاع از تحصیل در این کشور کمک کنیم.

با ما همراه باشید.

دانشگاه دبی

در کشور امارات، مدرسه از سن 6 سالگی آغاز میشود و تا 12 سالگی طی 6 سال مقطع دبستان اجباری است. در این مدارس دختران و پسران جدای از هم تحصیل میکنند. در مقطع دبستان از دورس اصلی میتوان به علوم دینی، زبان عربی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم، هنر، فیزیک، موسیقی و درس خانواده اشاره داشت.

دوره بعدی راهنمایی است که به مدت 3 سال میباشد و از 12 تا 15 سالگی را شامل میشود. این دوره نیز اجباری است و پس از این دوره فرد میتواند مدرک دیپلم درجه دو بگیرد.

پس از آن، دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان میشوند. این مقطع در دوحالت 3 ساله و از سن 15 تا 18 سال میباشد. در نهایت فرد میتواند دیپلم نظری بگیرد. چنانچه در دوره های فنی حرفه ای شرکت کنید، در نهایت دیپلم فنی دریافت میکنید و نمیتوانید در دانشگاه حضور یابید. اما این امکان را به شما میدهد که در یک رشته خاص مهارت کسب کنید.

انواع مدارس در امارات

مدرسه بین المللی کمبریج؛ سیستم آموزش در این مدرسه به سبک انگلیس است و تدریس نیز با زبان انگلیسی صورت میگیرد. سن پذیرش در این مدرسه از 4 تا 18 میباشد. هزینه تحصیل آن نیز 25300 درهم است.

مدرسه بین المللی استرالیا؛ سیستم آموزش این مدرسه بر اساس سیستم بین المللی میباشد. تدریس با زبان انگلیسی و پذیرش در سنین 3 تا 18 سال است. هزینه این مدرسه نیز 49150 درهم است. این مدرسه میزان رضایت 99 درصدی دارد.

آکادمی عجمان؛ سیستم آموزش این آکادمی، بین المللی بوده و تدریس با زبان انگلیسی است، سن پذیرش نیز 3 تا 18 سال است. هزینه تحصیل در آنجا 55800 درهم است.

مدرسه دبی؛ در امارات بهترین مدرسه از لحاظ طرح درس و امکانات تحصیلی، مدرسه دبی میباشد. سیستم آموزش در آن بین المللی است و از سنین 3 تا 18 سال را شامل میشود. هزینه تحصیل این مدرسه بیش از 91000 درهم است و جزء مدارس گران محسوب میشود.

مدرسه مواکب؛ سیستم آموزش این مدرسه، امریکایی میباشد و زبان تدریس انگلیسی است. پذیرش از سنین 4 تا 18 سال است و هزینه آن 29600 درهم میباشد.

مدرسه المظهر؛ این مدرسه برای سنین 3 تا 13 سال مناسب است و دارای زبان تدریس انگلیسی و هزینه آن 29000 درهم است.

مدرسه‌ای در دبی

آزمون های بین المللی امارات

از جمله آزمون های بین المللی زبان در امارات، در زمینه بهبود ارتباط با دیگران است. توجه داشته باشد که افراد باید به منظور برقراری ارتباط منظم با مردم امارات، زبان خود را قوی کنند. دوره های زبان در این کشور به صورت فشرده و مجازی است. دوره های TOFEL, IELTS, YLE, BULATS, TOEIC در نهایت با یک آزمون بین المللی همراه است.

آزمون های ورودی دانشگاه

در امارات به منظور ورود به دانشگاه در مقطع لیسانس و بالاتر، نیازمند شرکت در آزمون ورودی هستید. در این آزمون ها، دروس ریاضی و فیزیک از اصلی ترین درس ها میباشند. در برخی از دانشگاه های امارات، آزمون زبان، پس از یک دوره یکساله آموزشی، گرفته میشود.

تحصیل در دانشگاه

روز ملی امارات یعنی دوم دسامبر، در تمام دانشگاه های این کشور جشنی برپا میشود و فضای بسیار عالی دارد. همچنین در برخی از دانشگاه ها در ماه ژوئن  و به مدت یک هفته جشن موسیقی برگزار میشود. در دانشگاه های امارات، همچنین فستیوال طلا به مدت یک هفته وجود دارد و هدف اصلی آن، آشنایی با سازندگان طلا و زیور آلات است.

دانشگاه امیتی دبی

مقطع لیسانس و شرایط آن

تحصیل در دوره لیسانس در این کشور یک دوره 3 تا 4 ساله است. از دلایلی که افراد تحصیل لیسانس در امارات را انتخاب میکنند، دریافت اقامت امریکا، کانادا و انگلیس است. در این شرایط، افراد میتواند پس از گذشت دوسال از زمان تحصیل در امارات، درخواست ادامه تحصیل در یکی از کشورهای یاد شده را بدهند و به این صورت مقدمات مهاجرت آن ها فراهم میشود.

از شرایط اخذ لیسانس در این کشور، مدرک 12 ساله دیپلم و تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس 6) میباشد. همچنین باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید که بسیار ساده تر از کنکور در ایران است.  تدریس برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی است. مدرک لیسانس امارات را میتوانید با دانشگاه های امریکا، کانادا و انگلیس معادل سازی کنید.

مقطع فوق لیسانس وشرایط آن

مدت زمان تحصیل در این مقطع 2 ساله است و تدریس به دو زبان عربی و انگیسی است. دانشجویان فوق لیسانس بعد از پایان تحصیل خود میتوانند یک دوره یکساله کارآموزی نیز شرکت کنند. پس از تحصیل میتوانید ویزای خود را به کاری تغییر دهید و اجازه کار در طی تحصیل را نیز دارید. از مدارک مورد نیاز برای اخذ فوق لیسانس، مدرک لیسانس با مدل خوب و ریز نمرات، شرکت در آزمون ورودی و ارائه یک پایان نامه است.

مقطع دکتری و شرایط آن

تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال زمان میبرد و دانشجویان میتوانند تحصیل این دوره را در کشورهای دیگر نیز ادامه دهند. در این مقطع رزومه تحصیلی شما بسیار اهمیت دارد و باید پیشینه علمی خوبی نیز داشته باشید. همچنین نیازمند نمره آیلتس 7 میباشید و داشتن مدرک تافل نیز بسیار اهمیت دارد. محصلان دکتری میتوانند در بخش های تحقیقاتی و مراکز دولتی مشغول به کار شوند. طول دوره دکتری، 8 ترم است و تنها 2 ترم آن بصورت حضوری و بقیه بصورت غیرحضوری و پژوهشی است.

برای پذیرش در این مقطع باید دارای پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، فرم مخصوص ویزا، 12 قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، نامه تمکن مالی، کپی از فیش واریزی دانشگاه ، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی پزشکی و ویزای تحصیلی باشید.

مقاله بالا جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با نظام آموزشی امارات متحده عربی گردآوری شد. امیدورام براتون مفید و لذت بخش بوده باشه.

با سپاس از همراهی شما

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام