اولین نمایشگاه بین المللی لوور ابوظبی در سال به روی عموم باز می شود

ابوظبی، 25 ژانویه 2022 (وام) – اولین نمایشگاه بین المللی لوور ابوظبی در سال، ورسای و جهان، توسط محمد خلیفه آل مبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی افتتاح شد.

این نمایشگاه فردا 26 دی ماه برای بازدید عموم افتتاح می شود و تا 4 ژوئن 2022 ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه که توسط لوور ابوظبی و با مشارکت موزه ملی قلعه‌های ورسای و تریانون و با حمایت موزه‌های فرانسه برگزار می‌شود، تاریخ التقاطی دربار سلطنتی فرانسه در ورسای را برجسته می‌کند. بازدیدکنندگان بیش از 100 اثر هنری از مجموعه‌های لوور ابوظبی، صندوق کلکسیون سلطنتی بریتانیا، و 16 وام‌دهنده فرانسوی از جمله موزه ملی قلعه‌های ورسای و تریانون را مشاهده خواهند کرد و همچنین می‌توانند از یک برنامه عمومی موازی و گسترده لذت ببرند.

این نمایشگاه با تمرکز بر پذیرش، تفسیر و تلفیق فرهنگ های خارجی توسط دربار، به بررسی چگونگی تبدیل کاخ ورسای به محلی برای تبادل فرهنگی بین سلطنت و دربار فرانسه، و سفیران خارجی و نمایندگی های دیپلماتیک در دوران سلطنت سه پادشاه فرانسوی می پردازد. – لویی چهاردهم، لویی پانزدهم و لویی شانزدهم. این نمایش‌ها نشان می‌دهد که چگونه ورسای به مرکزی برای برخوردهای فکری و بیان فرهنگی، و مکانی برای همکاری‌های بین‌المللی و تولیدات هنری تبدیل شده است که برای الهام بخشیدن به سایر نقاط جهان نگاه می‌کند، و در عین حال بهترین ذوق، هنر و هنر فرانسوی را به تصویر می‌کشد.

مبارک گفت: «خوشحالم که تقویم فرهنگی پویای سال ابوظبی را می بینم که با گشایش این نمایشگاه جذاب، که بینش های منحصر به فردی از دربار سلطنتی در ورسای و تأثیر قدرتمند آن بر جهان را ارائه می دهد، شروعی قوی دارد. لوور ابوظبی و موزه‌های شریک محترم آن شهرت زیادی برای تولید نمایشگاه‌های بینش‌انگیز و تفکربرانگیز ایجاد کرده‌اند که اهمیت تعاملات فرهنگی را برجسته می‌کند، که به خوبی با مأموریت گسترده‌تر ابوظبی برای مهار تساهل و درک متقابل فرهنگی مرتبط است.

مانوئل راباته، مدیر لوور ابوظبی، گفت: “خوشحالیم که میزبان اولین نمایشگاه بین المللی 2022، ورسای و جهان هستیم. این نمایشگاه به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا شبکه پیچیده دیپلماسی سیاسی، تجارت بین المللی، برخوردهای فکری و هنری را کشف کنند. خلاقیتی که به رشد نفوذ فرانسه در سراسر جهان کمک کرد و از جاه طلبی های عصر مدرن صحبت می کند. این نمایشگاه یک کاوش عمیق و تجلیل از تلاش انسان برای مشارکت، همکاری و ایجاد است که بر نقش لوور ابوظبی به عنوان گردآورنده مردم تاکید می کند. همه زمینه ها و بستری که به تحقق جاه طلبی های هنری، فکری و جهانی جوامع در این منطقه کمک می کند.”

ورسای و جهان توسط هلن دلالکس، متصدی میراث، و برتراند روندوت، متصدی ارشد میراث فرهنگی برای مبلمان و هنرهای تزئینی در موزه ملی قلعه ورسای و تریانون، با حمایت دکتر سوریا نوجیم، لوور آبو، مدیر علمی، کیوریتوری و مدیریت مجموعه ها سرپرستی شده است.

هلن دلالکس و برتراند روندو، متصدیان کتاب، می‌گویند: «مهم‌ترین پیام برای بازدیدکنندگان این است که فضای باز فوق‌العاده به جهان ورسای و همه کشورهای آن را کشف کنند، باز بودن از همه نوع، در زمانی که سفر بسیار طولانی و همچنان پرخطر بود. ما از بازدیدکنندگان دعوت می‌کنیم تا این داستان را از طریق آثار هنری چشمگیر کشف کنند که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.»
دکتر نجیم گفت: “در این نمایشگاه، لوور ابوظبی از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا دادگاه ورسای و مناظر آن را در جهان بزرگتر کشف کنند. Versailles & the World که برای همه انواع بازدیدکنندگان طراحی شده است، الهامات سرزمین های خارجی را در پشت هنرها و هنرها شیفتگی دربار فرانسه به کشورهای دوردست و همچنین روابط دوسویه آن با آنها بررسی می کند.

استاد کلاس Versailles & The World توسط هنرمند مشهور دکتر ناجات مکی برگزار می شود و کارگاه تخصصی نقاشی با الهام از آثار هنری نمایشگاه را در روزهای شنبه، 26 فوریه و شنبه 26 مارس 2022 به نمایش می گذارد.

لوور ابوظبی همچنین فعالیت های #MakeandPlay را برای جوانان ارائه می دهد و آنها را تشویق می کند تا تمام دیپلمات های مختلف را که از موزه ملی قلعه ورسای بازدید می کنند، کشف کنند.

برنامه‌های دیگر شامل تورهای تعاملی برای مدارس و دانشگاه‌ها، و تاریخ‌های شفاهی اماراتی است که در آن برنامه میزبان یک اماراتی ارشد است تا با دانش‌آموزان مدرسه تعامل کند تا مجموعه نمایشگاه جدید را از طریق داستان‌گویی کشف کنند. دانش‌آموزان همچنین «آداب معاشرت» یا آنچه در امارات متحده عربی به عنوان «الصناع» شناخته می‌شود، ارزشی که اماراتی‌ها نسل به نسل به ارث می‌برند، به‌عنوان کاتالیزور برای کاوش آداب فرانسوی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، رمزی که در آن زمان تکامل یافت. از نظر اجتماعی اشراف ورسای. این جلسات آداب و رسومی را که مردم محلی انجام می دهند و از اماراتی به امارت دیگر متفاوت است، تعریف می کنند.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303014671

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : وزارت بهداشت پلتفرم SPHERE را برای تقویت نظارت اولیه از همه گیری های آینده راه اندازی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام