مجوز تجارت الکترونیکی در طول سال 2021 رشد 6 درصدی را ثبت می کند

دبی_ 24 ژانویه 2022 ( وام )_ – مجوز تجارت الکترونیک، که توسط بخش ثبت و صدور مجوز کسب و کار در دپارتمان اقتصاد و گردشگری ، دبی راه اندازی شد، با 16409 مجوز صادر شده از زمان راه اندازی آن در مارس 2017 تا پایان سال 2021 با استقبال چشمگیری مواجه شده است. .

بخش مجوز کسب و کار همچنین گزارش داد که تعداد کل مجوزهای تجارت الکترونیک صادر شده در سال 2021 به 6217 مجوز رسیده است که در مقایسه با سال 2020 رشد 6 درصدی داشته است زیرا تعداد کل مجوزها به 5848 مجوز رسیده است. این نشان دهنده تمرکز مداوم بر ارتقای تجارت الکترونیک و رقابت پذیری اقتصاد دبی، و همچنین تعهد به تحقق چشم انداز دولت برای ایجاد تحول دیجیتال و ایجاد آگاهی در مورد پلت فرم های الکترونیکی است که فعالیت های تجاری را تسهیل می کند.

این نشان دهنده شتاب فزاینده خرید الکترونیکی در دبی است، زیرا این امارت به پلتفرمی برای بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شده است که به واسطه محیط تجاری و سرمایه گذاری انعطاف پذیر، ادغام دولت با بخش خصوصی و مزایای لجستیکی آن، رهبری می شود. و همچنین موقعیت استراتژیک که تجارت جهانی را تسهیل می کند.

این رشد همچنین نشان دهنده تلاش های مداوم برای تحکیم موقعیت امارات به عنوان یک پلت فرم جهانی برای تجارت الکترونیک، بر اساس اهمیت آن در پیشبرد رشد و حمایت از سیاست های تنوع اقتصادی است. مطالعه “چشم انداز تجارت الکترونیک امارات متحده عربی” که به طور مشترک توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری و ویزا در سال 2020 انجام شد، نشان داد که دبی در نتیجه سیاست های مساعد و برنامه های استراتژیک در لیست سریع ترین و در حال توسعه ترین بازارهای تجارت الکترونیک در خاورمیانه و شمال آفریقا پیشتاز است. و ابتکارات دولتی هوشمند که تحت دستورات اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی آغاز شده است. این تحول دیجیتال اعتماد سرمایه گذاران در این بخش و فرصت های آن برای رشد و توسعه را افزایش داده است.

تجارت الکترونیکی قصد دارد به استارت آپ ها و فعالیت های تجاری که از محل زندگی خود، آنلاین یا در سایت های شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند مجوز دهد. این مجوز که به صورت الکترونیکی صادر می شود، با هدف هدایت معامله گران به سمت مسیر صحیح برای ورود به دنیای تجارت است.

طبق گزارش بخش مجوز کسب و کار 79 درصد از مجوزهای تجارت الکترونیک صادر شده در سال 2021 حرفه ای و 21 درصد تجاری بوده است. فناوری اطلاعات، پوشاک آماده، خیاطی و طراحی زنانه، صنایع دستی، خیاطی و طراحی مردانه، خدمات انتشارات و چاپ، مدیریت تسهیلات، خدمات بازاریابی و تهیه غذا در صدر فهرست فعالیت های مجوزهای صادر شده در سال 2021 قرار دارند.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303014458

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : دبی با 1.43 دقیقه در سال کمترین میزان مصرف برق را در جهان ثبت کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام