محمد بن راشد برای شناسایی و حمایت از 1000 متفکر برجسته، صندوق ذهن بزرگ عرب با ارزش 100 میلیون درهم راه اندازی مي كند

دبی_ 4 ژانویه 2022 ( وام )_ جنابعالی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس نخست وزیر و حاکم دبی، امروز طرح ذهن بزرگ عرب را راه اندازی کرد. این ابتکار توسط موزه آینده، نقطه عطف علمی جهانی جدید امارات هدایت می شود و دفتر مرکزی آن در آن قرار دارد.

ذهن‌های بزرگ عرب بزرگ‌ترین جنبش جهان عرب است که برای جستجوی استعدادهای استثنایی در میان دانشمندان، متفکران و مبتکران عرب در زمینه‌های کلیدی طراحی شده است، با هدف برجسته کردن و تجلیل از متفکران برجسته در منطقه و الهام بخشیدن به جوانان با الگوبرداری از آنها. با شرکای منطقه ای و جهانی برای توسعه و به حداکثر رساندن تأثیر مثبت ایده ها و کار آنها همکاری خواهد کرد. این ابتکار پنج ساله بر زمینه هایی از جمله فیزیک و ریاضیات، نرم افزار و علوم داده، اقتصاد و آموزش عالی و تحقیقات متمرکز خواهد بود.

این ابتکار توسط یک صندوق 100 میلیون درهم پشتیبانی می‌شود و از موزه آینده، با کمیته‌ای متشکل از چهار وزیر اماراتی که سیستمی را برای شناسایی و برجسته کردن متفکران و استعدادهای خارق‌العاده‌ای که این طرح از آنها حمایت خواهد کرد، ایجاد می‌کند. این صندوق از مشارکت های محلی و جهانی در تقویت تحقیق، توسعه و نوآوری حمایت خواهد کرد.

شیخ محمد بن راشد در یک سری توییت گفت: “امروز پروژه جدیدی را برای جستجوی 1000 ذهن بزرگ عرب در زمینه های فیزیک و ریاضیات، نرم افزار و علوم داده، اقتصاد و آموزش عالی و تحقیق راه اندازی کردیم. ذهن های بزرگ عرب را ساختند. تمدن – امروز معتقدم که ما استعداد ساختن جهانی بهتر را داریم.”

وی افزود: “ما نقش امارات را به عنوان یک مرکز رشد برای پرورش استعدادهای عرب و جهانی تسریع خواهیم کرد. ما موزه آینده را به عنوان یک مرکز جهانی برای دانشمندان، متفکران و مبتکران ساختیم – این مرکز ایده آل برای صندوقی برای توسعه پتانسیل بهترین مغزهای منطقه ما.”

ریاست کمیته رهبری ذهن های بزرگ عرب را محمد الجرجاوی، رئیس موزه آینده، و عضویت شمع بنت سهیل المزروعی، وزیر دولت در امور جوانان، بر عهده دارد. سارا العامری، وزیر دولت در فناوری پیشرفته و رئیس آژانس فضایی امارات؛ و عمر العلما، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربردهای کار از راه دور.

ذهن بزرگ عرب با هدف جستجوی ذهن های برجسته و استعدادهای خلاق عرب، روشن کردن دستاوردهای آنها و سرمایه گذاری بر روی توانایی ها و ایده های آنها است. هدف آن تجلیل از کار آنها و الهام بخشیدن به جوانان با الگوبرداری از آنها است.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303008260

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : وزارت بهداشت و پیشگیری: تزریق 3871 دوز کوفید-19 طی 24 ساعت گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام