محمد بن راشد قانون حقوق مردم قاطع را در دبی صادر می کند

دبی، 10 ژانویه 2022 (وام) — اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی، به عنوان حاکم دبی، قانون شماره (3) را در سال 2022 در مورد حقوق صادر کرد. افراد قاطع (افراد دارای معلولیت) در امارت دبی.

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی نیز قطعنامه شماره (1) شورای اجرایی در سال 2022 را در رابطه با آیین نامه اجرایی قانون حقوق مردم قاطعیت در امارت صادر کرد. دبی، که به دنبال تضمین شمول و ادغام افراد مصمم در جامعه است و آنها را قادر می سازد تا به طور کامل در تمام عرصه های زندگی مشارکت کنند.

این قانون همچنین به دنبال این است که افراد مصمم را در روند تدوین خط مشی ها و قوانینی که به آنها مربوط می شود یا ممکن است بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد، وارد کند.

این قانون با تلاش‌های دولت دبی برای ایجاد یک چارچوب قانونی جامع که از حقوق افراد قاطع محافظت می‌کند و ادغام آن‌ها در جامعه گسترده‌تر را تضمین می‌کند، همراستا است.

قانون، حقوق افراد قاطع و خدماتی را که نهادهای ذیربط باید به آنها ارائه دهند، تعیین می کند. اینها شامل آموزش فراگیر در هر مرحله، توانبخشی، فرصت های شغلی فراگیر در همه بخش ها، خدمات بهداشتی، درمانی و اجتماعی، علاوه بر دسترسی به همه خدمات مانند عبادت، پلیس و خدمات حقوقی است. نهادهای مربوطه همچنین باید به افراد قاطعانه امکان دسترسی به داده ها و اطلاعات را از طریق پلتفرم های مختلف ارائه دهند و آنها را در مورد حقوق قانونی خود آگاه کنند. این قانون همچنین به دنبال اطمینان از دسترسی افراد قاطع به خدمات بانکی و شرکت در برنامه‌های ورزشی و سرگرمی مختلف است.

این قانون همچنین وظایف و مسئولیت های دستگاه های دولتی در اجرای این قانون را مشخص می کند.

این قانون همچنین یک کمیته دائمی به نام “کمیته عالی برای حمایت از حقوق مردم قاطعیت” ایجاد می کند. رئیس شورای اجرایی دبی، تصمیمی را در مورد تشکیل کمیته ای صادر خواهد کرد که شامل نمایندگان نهادهای مربوطه و همچنین نمایندگان مردم قاطع خواهد بود. این کمیته وظیفه نظارت بر کلیه امور مربوط به افراد مصمم در دبی و اجرای سیاست ها، طرح ها و ابتکارات با هدف حمایت از حقوق آنها را بر عهده دارد.

این کمیته همچنین وظیفه دارد قوانینی را برای حمایت از حقوق افراد قاطع و ادغام آنها در جامعه پیشنهاد کند.

علاوه بر این، قانون اقداماتی را توصیف می کند که حقوق افراد قاطع را نقض می کند. این قانون همچنین سازمان توسعه جامعه در دبی را موظف می کند تا سیستمی را ایجاد کند تا به افراد قاطع و قیم آنها اجازه دهد تا هرگونه نقض حقوق خود را گزارش کنند. طبق قانون، یک فرد دارای معلولیت، قیم او یا هرکسی که شاهد نقض حقوق یا بدرفتاری با مردم قاطع باشد، باید حادثه را به مراجع ذیربط گزارش کند.

اداره توسعه جامعه در دبی وظیفه صدور کارت شناسایی برای افراد قاطع ثبت شده در دبی را دارد. کارت های شناسایی به افراد قاطع کمک می کند تا به امکانات و خدمات اختصاص داده شده به آنها دسترسی پیدا کنند.

متخلفین از قانون جدید و تصمیمات صادره به موجب این قانون مشمول جریمه های مندرج در آیین نامه اجرایی این قانون خواهند بود. در صورت تکرار تخلف ظرف یک سال پس از اولین تخلف، جریمه ها تا سقف 100000 درهم دو برابر خواهد شد.

مرکز آمار دبی وظیفه ایجاد پایگاهی از افراد قاطع در دبی را بر عهده دارد که به عنوان مرجعی برای تصمیم گیرندگان برای برنامه ریزی استراتژیک و توسعه سیاست های دولت در مورد موضوعات مربوط به افراد قاطع استفاده می شود.

قانون جدید جایگزین قانون شماره (2) سال 2012 مربوط به حمایت از حقوق مردم قاطعیت در امارت دبی می شود. این قانون همچنین هر قانون دیگری را که ممکن است مغایر با آن باشد لغو می کند. قانون جدید از تاریخ درج در روزنامه رسمی لازم الاجرا است.

حسین علی-وام https://wam.ae/en/details/1395303009748

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : منطقه آزاد فرودگاه دبی مجوز کارت استعدادیابی را برای جذب مبتکران به دبی راه اندازی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام