66 / 100

مکان‌های فرهنگی العین در فهرست یونسکو به برنامه درسی ملی اضافه شد

ابوظبی، 27 دسامبر 2021 (وام) — اداره فرهنگ و گردشگری – ابوظبی (DCT ابوظبی) و وزارت آموزش و پرورش منبع آموزشی را با عنوان مکان های فرهنگی العین در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان بخشی از برنامه درسی ملی آموزشی
این نشریه در چارچوب یک استراتژی آموزشی جدید با هدف دانش‌آموزان و معلمان مدارس دولتی و خصوصی در سراسر امارات متحده عربی است.

منبع مربی یک افزودنی کیفی به برنامه درسی آموزش ملی و مطالعات اجتماعی برای دانش آموزان پایه یازدهم است که اکنون در تمام مدارس دولتی که از برنامه درسی وزارت آموزش پیروی می کنند استفاده می شود.

مکان‌های فرهنگی العین که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر می‌شوند و مکان‌های فرهنگی العین را تبلیغ می‌کنند، به ویژه آن‌هایی که به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده‌اند. این امر آگاهی دانش آموزان را از اهمیت مکان های العین به عنوان بخشی از میراث مشترک جهانی و انسانی و همچنین نقشی که این دانش آموزان و همه اعضای جامعه باید در حفظ آنها برای آینده ایفا کنند، افزایش می دهد.

Educator Resource توسط DCT Abu Dhabi تحت نظارت کارشناسان و متخصصان برجسته در زمینه های آموزشی، فرهنگی و تاریخ گردآوری شد. طرح‌های آموزشی DCT ابوظبی مبتنی بر رویکردی یکپارچه با رسانه‌های تعاملی چند رشته‌ای و استراتژی‌هایی برای یادگیری فردی و گروهی برای دستیابی به اهداف آموزشی در زمینه‌های شناختی، عملی و رفتاری مرتبط با آموزش فرهنگی است.

حسین بن ابراهیم آل حمادی، وزیر آموزش و پرورش، گفت: «این نشریه که توسط DCT ابوظبی منتشر شده است، منبع آموزشی و تاریخی مهمی است که مکان‌های فرهنگی العین فهرست شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را روشن می‌کند، که برخی از آن‌ها تاریخ دارند. هزاران سال قبل اطلاعات فراوانی در مورد تاریخچه فرهنگی این مکان ها، به ویژه آنهایی که مربوط به عصر برنز و عصر آهن هستند، مانند مقبره های جبل حفط، سکونتگاه های حلی، مقبره های بیدا بنت سعود، آبیاری فلج ارائه می کند. سیستم ها و واحه های تاریخی.”

الحمادی افزود: «محتوای این کتاب منطبق بر دیدگاه و فلسفه این وزارتخانه است و با ارائه دانش، تجربیات و مهارت‌های جدید دانش‌آموزان، معیارهای موضوعاتی مانند مطالعات اجتماعی و آموزش ملی را برآورده می‌کند و همچنین به ارتقای سطح ملی آنها کمک می‌کند. هویت و ساختن شخصیت اماراتی خود با مطالعه گذشته و آموختن دانش و عبرت به آنها در ساختن حال و آینده کمک می کند.

محمد خلیفه المبارک، رئیس DCT ابوظبی، گفت: “آموزش نسل های آینده در مورد میراث غنی فرهنگی و محیط تاریخی کشورمان یکی از وزارت فرهنگ و گردشگری است – وظایف اصلی و بزرگترین مسئولیت های ابوظبی. آموزش یک رکن حیاتی در حفظ تاریخ و میراث خود، الهام بخشیدن به دانش‌آموزان و گنجاندن ارزش‌های شهروندی خوب در حالی که آنها در مورد حفاظت از گذشته ما، که ثروت واقعی ملت است، یاد می‌گیرند.”

مبارک افزود: “این منبع از یک روش تدریس ساده با بالاترین استانداردهای آموزش و توسعه جهانی استفاده می کند. این نشریه نقطه عطف دیگری در تلاش های قابل توجه ما برای ادغام میراث فرهنگی در برنامه درسی مدارس دولتی از طریق ابزارهای آموزشی نوین نوآورانه است. برنامه درسی دارای ویژگی منبع آموزش تضمین می کند که دانش آموزان نه تنها از مکان های فرهنگی العین آگاه هستند، بلکه به طور کامل به اهمیت آنها برای جامعه ما پی خواهند برد و یاد خواهند گرفت که چگونه می توانند نقش فعالی در حفاظت از این مکان ها برای نسل های آینده ایفا کنند.”

سایت‌های فرهنگی العین که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، از طرح‌های وزارت آموزش برای توسعه و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی آموزشی مطابق با تحولات بخش فعلی پشتیبانی می‌کنند.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303006403

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : کمیته اضطراری، بحران و بلایای ابوظبی، آموزش از راه دور را برای دو هفته اول ترم جدید مدرسه تایید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام