ناوبری دریایی حرفه سختی است که نیاز به اشتیاق و اراده دارد: اولین کاپیتان زن کشتی امارات

دبی، 17 ژانویه 2022 (وام) — سحر الراستی، اولین ناخدای زن اماراتی که در میدان کار می کند، و موسس و مدیرعامل گروه SJR، گفت که پشت سکان کشتی ها برای روزهای طولانی کار می کند و امواج را به چالش می کشد. دریا نیاز به عزم و اشتیاق زیادی نیز دارد.

کاپیتان الراستی در حاشیه حضور در یکی از رویدادهای سازمان کانال سوئز در پاویون مصر در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در گفت و گو با خبرگزاری امارات (WAM)، اظهار داشت: دریانوردی دریایی به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. توانایی خود را به ویژه در مقابله با همه گیری ویروس کرونا ثابت کرده است. وی همچنین تاکید کرد که این بخش نیازمند یادگیری و آموزش مداوم است.

وی در خصوص سفر ناخدای اماراتی در دنیای کشتی ها گفت: سفر وی از سال 2015 و زمانی که در بنادر ابوظبی به عنوان معاون اداری کار می کرد آغاز شد و سپس به سمت هماهنگ کننده خدمات کشتیرانی رفت تا اولین زن اماراتی باشد که آن ناحیه را لمس کنید
کاپیتان توضیح داد که او به شغل خود بسیار علاقه دارد و هوس می کند چیزهای جدیدی مانند کشف اسرار ناوبری دریایی، اندازه کشتی ها و نحوه شناور شدن آنها و هنر فرماندهی و قوانین دریایی یاد بگیرد.

وقتی از او در مورد دلایل پیوستن به رشته ناوبری دریایی پرسیده شد، گفت: “در وهله اول این یک علاقه بود و علیرغم احتیاط والدینم، پدرم به توانایی های حرفه ای من ایمان داشت و مرا تشویق به ادامه و موفقیت کرد.”

الراستی همچنین از حمایت رهبری کشور و فاطمه بنت مبارک، رئیس اتحادیه عمومی زنان، رئیس شورای عالی امور مادری و کودکی، رئیس عالی بنیاد توسعه خانواده و مادر ملت»، به بانوان اماراتی که توانستند بر چالش ها غلبه کنند و توانایی های عالی خود را در عرصه های مختلف به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که غیرممکن‌ها ممکن است و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و چالش‌های آن، امروز کشور ما میزبان بزرگترین رویداد جهانی در اکسپو 2020 دبی است.

الراستی در رابطه با چالش‌های خود به عنوان ناخدای کشتی توضیح داد که کار کردن طولانی‌مدت زیر نور خورشید، رطوبت بالای یک ساله، امواج سنگین و سایر مشکلات، به او آموخت که چگونه اراده محکم، عزم، پشتکار و داشتن مهارت‌های لازم می‌تواند کمک به غلبه بر هر مانعی
او درباره تجربه الهام بخش خود گفت: “از اینکه تجربه من الهام بخش بسیاری از دختران بود، سپاسگزارم، زیرا بیش از 35 دانش آموز اخیراً به آکادمی علوم، فناوری و حمل و نقل دریایی عرب پیوسته اند.”

کاپیتان الراستی برنامه صلاحیت ناخداهای کشتی های زیر 24 متر را پشت سر گذاشت و در مدت شش ماه توانست بیش از 1300 ساعت دریانوردی کند.

حسين علي-وام
https://wam.ae/en/details/1395303011753

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : پلیس سوار دبی – ایمنی، امنیت، زیبایی و حضور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام