وزارت اقتصاد قانون جدید مالکیت صنعتی و اختراعات را بررسی می کند

دبی_ 11 ژانویه 2022 ( وام )_ دکتر احمد بلهول الفلاسی وزیر دولت برای کارآفرینی و شرکت های کوچک و متوسط، تأیید کرد که امارات متحده عربی به لطف چشم انداز و حمایت رهبری خردمندانه خود، به رهبری منطقه ای در زمینه های مختلف مرتبط با نوآوری و مالکیت فکری دست یافته است.

این در طی یک جلسه توجیهی رسانه ای که توسط وزارت اقتصاد در مورد قانون فدرال شماره 11 در سال 2021 در مورد مالکیت صنعتی و اختراعات سازماندهی شد، که بخشی از بزرگترین اصلاحات قانونی در تاریخ امارات متحده عربی است که شامل 50 قانون فدرال، از جمله قانون فدرال تهیه پیش نویس قوانین جدید و اصلاحات در قوانین موجود است، ارائه شد..

این نقطه عطف مهم اقتصادی همزمان با جشن‌های طلایی این کشور است و پایه‌های قوانین اقتصادی امارات متحده عربی را تقویت می‌کند و آن را رقابتی‌تر، انعطاف‌پذیرتر، بازتر و قادر به جذب سرمایه‌گذاری‌های جهانی و شرکت‌های موفق در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در بخش‌های جدید و آینده می‌کند.

دکتر الفلاسی خاطرنشان کرد که امارات متحده عربی به دلیل موفقیت خود در توسعه یک سیستم یکپارچه برای برنامه ها و خدمات مالکیت معنوی، برای ششمین سال متوالی با شاخص جهانی نوآوری 2021 رتبه اول را در جهان عرب کسب کرد. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز کشور سیاست‌های حمایتی و تشویقی را برای ارتقای نقش مالکیت فکری به‌طور عام و مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به‌طور خاص به‌عنوان یکی از محرک‌های اصلی بهبود و پیشرفت اقتصادی در بخش‌های مختلف اتخاذ کرده است. وی افزود: اینها از ارکان اساسی در تلاش برای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر دانش، نوآوری و خلاقیت در کشور است.

الفلاسی در این زمینه گفت: «قانون جدید مالکیت صنعتی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که وزارت اقتصاد و شرکای آن به منظور پیشبرد رشد مبتنی بر دانش و نوآوری و حمایت از کارآفرینی انجام داده‌اند. با چشم انداز، اصول و پروژه های راه اندازی شده توسط دولت امارات متحده عربی برای ایجاد مرحله جدیدی از رشد، چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی، این هدف با تسریع تحول به سمت یک مدل اقتصادی جدید، انعطاف پذیرتر و پایدارتر مبتنی بر دانش که همگام با آن است، محقق خواهد شد. با آخرین روندهای اقتصادی که در آن نوآوری، فناوری، تحقیق و توسعه، شایستگی های ملی، مخترعان، استعدادها و کارآفرینان محرک های کلیدی پیشرفت هستند.”

وزیر اقتصاد در این نشست تاکید کرد که تعداد درخواست های ثبت اختراع ارسالی به وزارت اقتصاد تا پایان سال 2021 نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد رشد داشته است.

جالب ذکر اینکه – تعداد کل درخواست‌های مدل صنعتی طی دهه گذشته 290 درصد افزایش یافت و به 9690 در سال 2020 رسید در مقایسه با 2483 درخواستی که در سال 2010 دریافت کردیم.

وام/ نعمه سمیر.

https://wam.ae/en/details/1395303010101

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : ” صحه ” برنامه جدیدی را برای ساده کردن قرار ملاقات های غربالگری ویزا راه اندازی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام