کرسنت پترولیوم: جهان برای موفقیت در انتقال کربن به سیاست های هوشمندتر نیاز دارد

شارجه، 20 ژانویه 2022 (وام) – ماجد جعفر، مدیر عامل شرکت کرسنت پترولیوم، به رهبران صنعت و سیاست گفت: بحران عرضه انرژی در اروپا، آسیا و ایالات متحده در سال گذشته بر نیاز به سیاست گذار هوشمندتر کربن تاکید کرده است. برای یک پنل مجازی در هفته پایداری ابوظبی گرد هم آمدند.

برای ایجاد پیشرفت پایدار، سیاست گذار کربن باید متناسب با نیازها و پویایی هر کشور باشد و در عین حال محدودیت‌های انرژی تجدیدپذیر مانند متناوب بودن و کمبود ذخیره‌سازی را مورد توجه قرار دهد.

جعفر به شرکت کنندگان در مراسم راه اندازی شورای آتلانتیک گفت: «هر سیاست موفق و پایدار باید نیاز به انرژی مقرون به صرفه و قابل اعتماد در جهان در حال توسعه را برطرف کند، جایی که یک میلیارد نفر هنوز برق ندارند و 3 میلیارد نفر هیچ راه حل آشپزی تمیزی ندارند. دستور کار جهانی انرژی وی افزود: «آنچه در ماه‌های اخیر مشخص شده است این است که سرمایه‌گذاری ناکافی در نفت و گاز منجر به افزایش هزینه‌های انرژی و سوزاندن بیشتر زغال‌سنگ در سراسر جهان می‌شود که هم به اقتصاد و هم به تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی آسیب می‌زند.» مله کیاری، مدیر عامل گروه، شرکت ملی نفت نیجریه به جعفر در پانل پیوست. فرانسیسکو لا دوربین، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (ایرنا)؛ Amb. دانیل فرید، دستیار سابق وزیر امور خارجه در امور اروپا و عضو برجسته شورای آتلانتیک؛ و هلیما کرافت، مدیر عامل و رئیس استراتژی جهانی کالا در RBC Capital Markets. این پنل موضوعات کلیدی پیش روی بازارهای انرژی در سال 2022 را مورد بحث قرار داد. راه اندازی دستور کار جهانی انرژی با همکاری هفته پایداری ابوظبی برگزار شد. سخنرانان مقالاتی را در دستور کار جهانی انرژی که مسائل و چالش های کلیدی پیش روی بازارهای انرژی در سال 2022 را تحلیل می کند، ارائه کردند.

جعفر افزود: افزایش قیمت و کمبود انرژی در سال گذشته نتیجه سه روند همزمان است: سرمایه‌گذاری کم در تولید نفت و گاز و زیرساخت‌ها، افزایش تقاضا با بهبود اقتصادها از همه‌گیری و تعطیلی برخی از منابع انرژی هسته‌ای. وی تاکید کرد که در حالی که انرژی‌های تجدیدپذیر بخشی از راه‌حل کاهش انتشار کربن هستند، اهمیت تداوم نفت و گاز در تضمین تامین پایدار انرژی و ایجاد امکان انتقال را نمی‌توان نادیده گرفت.

جعفر افزود: «انرژی خورشیدی و بادی امیدوارکننده هستند اما قابل ذخیره نیستند، بنابراین همانطور که سیاست عاقلانه امارات نشان داده است، منابع انرژی پایدار مانند گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای برای تکمیل آنها مورد نیاز است».

حسین علی-وام https://wam.ae/en/details/1395303013353

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : اونروا به آوارگان فلسطینی کمک های شدیدی را ارائه می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام