کوفاکس یک میلیاردمین دوز واکسن کووید-19 خود را تحویل می دهد

ژنو، 16 ژانویه 2022 (وام) – یک ابتکار جهانی برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن‌های کووید-19 در سراسر جهان، تحویل یک میلیاردمین دوز خود را به پایان رساند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در روز یکشنبه، در 15 ژانویه 2021، یک محموله از 1.1 میلیون واکسن کووید-19 به رواندا شامل میلیاردمین دوز ارائه شده از طریق COVAX بود.

COVAX توسط ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI)، Gavi (اتحاد واکسن) و WHO، همراه با شریک اصلی تحویل، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) رهبری می شود.

WHO گفت: “همراه با شرکای ما، COVAX بزرگترین عملیات تهیه و تامین واکسن در تاریخ را با تحویل به 144 کشور تا به امروز رهبری می کند. اما کارهایی که در این نقطه عطف انجام شده است تنها یادآور کارهایی است که باقی مانده است.”

بیانیه مطبوعاتی WHO نشان داد که تا 13 ژانویه 2022، از 194 کشور عضو، 36 کشور عضو WHO کمتر از 10 درصد جمعیت خود و 88 کشور کمتر از 40 درصد را واکسینه کرده اند.

جاه طلبی COVAX با احتکار/انباشت ذخایر در کشورهای ثروتمند، شیوع فاجعه بار منجر به قفل شدن مرزها و عرضه به خطر افتاد. و عدم به اشتراک گذاری مجوزها، فناوری و دانش توسط شرکت های داروسازی باعث شد که ظرفیت تولید استفاده نشود.

COVAX با دولت‌ها، تولیدکنندگان و شرکا همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که وقتی کشورها واکسن‌ها را دریافت می‌کنند، می‌توانند آن را به سرعت به مردم برسانند.

“با واکسن های به روز شده در خط لوله، اکنون زمان آن است که همه شهروندان از دولت ها و شرکت های داروسازی بخواهند ابزارهای بهداشتی را در سطح جهانی به اشتراک بگذارند و به چرخه های مرگ و نابودی این بیماری همه گیر پایان دهند، انواع جدید را محدود کنند و بهبود اقتصاد جهانی را پیش ببرند.” “WHO تایید کرد.

حسین علی-وام
https://wam.ae/en/details/1395303011411

منبع : www.wam.ae
حتما بخوانید : رهبران جهان در نشست هفته پایدار ابوظبی در روز دوشنبه سخنرانی خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام