ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی یکی از بهترین راه‌های ورود به کشور امارات به ویژه شهر پیشرفته دبی می‌باشد.

ثبت شرکت خدماتی در دبی یک پروسه‌ی نسبتا آسان و ساده است، اگر درک درستی از قوانین محلی این شهر و مقررات حاکم بر آن داشته باشید. 

با این کار فرصت تجارت بین المللی در یک قدمی شما خواهد بود تا بتوانید در بهترین شرایط مالیاتی با دنیا به تبادل بپردازید.

3 40

انتخاب ساختار حقوقی شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی در ابتدا نیاز به یک بیزینس پلن و ارزیابی صحیح دارد. متقاضیان باید بدانند که برای شروع کار خود چند شریک دارند و در آینده قصد انجام چه کارهایی را خواهند داشت؟ با این حساب سه گزینه اصلی مطرح می‌شود:

1. شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت نوعی ساختار حقوقی است که فعالیت در زمینه تجارت، بازرگانی و صنعت را تحت پوشش در می‌آورد. شرکت با مسئولیت محدود در دبی، با حداقل 1 و حداکثر 50 نفر شریک تأسیس می‌شود. 

به منظور ایجاد این ساختار حقوقی افراد باید مدارک شرکت و فرم درخواست مجوز کسب و کارشان را از دپارتمان توسعه کسب کار و در اداره بازرگانی ثبت کنند. این شرکت‌ها مجوز تجاری می‌گیرند و دو نوع سهامی و غیر سهامی دارند. شرکت با مسئولیت محدود یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان در راستای ثبت شرکت خدماتی در دبی می‌باشد.

2. مؤسسه انفرادی

در مؤسسات انفرادی یک شخص حقوقی مالکیت شرکت را بر عهده دارد. این شرکت‌ها می‌توانند به انواع فعالیت‌های تجاری و حرفه‌ای بپردازند. این مؤسسات مسیر مناسبی برای جوانان مشتاق، کارآفرین و خود انگیخته می‌باشند. 

برای ثبت شرکت انفرادی حتی نیازی به حضور در دبی نیست. لذا ضمن فراهم سازی مدارک مورد نیاز، اخذ مجوزها و تأییدیه‌های لازم را به شرکت‌های معتبر و فعال در این حوزه بسپارید.

3. شعبه یک شرکت خارجی

این شرکت‌ها صرفاً مجاز به انجام کارهایی مشابه با شعبه مادر خود هستند یعنی کارهایی که در مجوزهای تجاری ثبت شده‌اند. توجه داشته باشید که شعبه‌های یک شرکت خارجی چندان کسب سود ندارند و در راستای تبلیغ و بازاریابی شرکت اصلی گام بر می‌دارند. ضمن این که نام این شرکت‌ها باید دقیقاً همان نام شرکت اصلی باشد.

انتخاب برند و نام شرکت خدماتی یکی از مهم‌ترین مراحل شروع هر کسب و کاری می‌باشد. نام شرکت خدماتی اولین محل تلاقی شما با مخاطبانتان خواهد بود. 
لذا سعی کنید نامی تأثیر گذار و مناسب را انتخاب نمایید. استانداردهای خاصی وجود دارند که انتخاب نام باید مطابق با آن‌ها انجام شود. به طور مثال خودداری از به کار بردن الفاظ توهین آمیز یا اشاره به نهادهای مذهبی یا سیاسی.

هتل تاج دبی
7-40.jpg

ثبت نام تجاری در وزارت توسعه

انحصار نام تجاری یکی از مهم‌ترین مسائل برای سازمان‌های اعطا کننده‌ی مجوز می‌باشد. به همین خاطر نام تجاری، باید در یک سیستم کلی بررسی و انحصار آن تایید شود. کسانی که قصد دارند یک نام غیر عربی برای شرکت خود انتخاب کنند باید مبلغ بیشتری را پرداخت نمایند.

وزارت توسعه همچنین پرونده‌ی شرکت را به شکل کلی بررسی می‌کند و ضمن دریافت هزینه‌های مربوطه، مجوز کسب و کار را به شما اعطا خواهد کرد. 

این وزارت چهار نوع مجوز صادر می‌کند:

  1. تجاری
  2. حرفه یا خدماتی
  3. صنعتی 
  4. گردشگری

ثبت نام در اتاق بازرگانی

برای انجام هر نوع کاری در دبی شما نیاز به یک مجوز خواهید داشت. اما این کافی نیست. به منظور تضمین مجوز کسب و کار خود باید آن را در اتاق بازرگانی و صنعت نیز ثبت کنید.

نهایی کردن شرایط مهاجرت دبی نیز مانند خیلی از کشورهای غربی این امکان را به سرمایه گذاران خارجی می‌دهد تا با ثبت شرکت اقامت این کشور را دریافت نمایند. این اقامت به مدت 2 سال اعتبار دارد اما به کرات قابل تمدید است. افتتاح حساب بانکی پس از گرفتن کارت اقامت می‌توانید با باز کردن یک حساب بانکی کسب و کار خود را آغاز کنید. متقاضیان ثبت شرکت خدماتی در دبی این امکان را دارند که برای اعضای خانواده‌شان نیز اقامت دریافت نمایند یا ضمن صدور جاب آفر، نیروی کار برای شرکتشان بگیرند. لازم به ذکر است در حال حاضر امکان صدور جاب آفر برای کارمندان ایرانی میسر نمی باشد.
  • سهولت راه اندازی کسب و کار
  • امکان جذب نیروی کار خارجی
  • معافیت از مالیات بر درآمد
  • اخذ اقامت برای خود و خانواده
  • صدور مجوز تحصیل و کار همسر و فرزندان
  • سهولت تجارت با اکثر نقاط جهان
  • حمایت دولت از سرمایه گذاران خارجی

عوامل متعددی در پاسخ به این سوال دخیل هستند. مدارک و سوابق متقاضیان باید با دقت و همراه با جزئیات بررسی شوند تا آن‌ها به بهترین شکل ممکن شرایط لازم برای مهاجرت و دریافت اقامت را برآورده سازند. در کنار این که تمام قوانین و مقررات کشور امارات را نیز رعایت کرده باشند.

این فرایند نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد تا کارآفرینان پس از ثبت شرکت دچار مشکل نشوند و در عین حال به تمام اهداف شغلی و زندگی خود دست یابند. 

 

با پیش بینی مشکلات پیش رو می‌توان موانع را پشت سر گذاشت و از بروز زیان‌های هنگفت جلوگیری کرد. بنابراین این پروسه بسیار راحت و بدون مشکل خواهد بود اگر از کمک متخصصان این حوزه بهره ببرید.

چت با ما
1
اگر سوالی دارید ما در خدمتیم
ســـلام